Teismas tarė žodį, ko verta D. Nedzinsko ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta, o projektas gali būti tęsiamas, nusprendė Lietuvos apeliacinis teismas, tenkinęs įmonių skundą.

 Trakų autobusų stotis, kurią ketinama perstatyti, mainais gavus dalį jos sklypo. <br> D.Umbraso nuotr.
 Trakų autobusų stotis, kurią ketinama perstatyti, mainais gavus dalį jos sklypo. <br> D.Umbraso nuotr.
 Trakų autobusų stotis, kurią ketinama perstatyti, mainais gavus dalį jos sklypo. <br> D.Umbraso nuotr.
 Trakų autobusų stotis, kurią ketinama perstatyti, mainais gavus dalį jos sklypo. <br> D.Umbraso nuotr.
 Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta.<br>Trakų autobusų stoties ir prekybos centro vizualizacija.  
 Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta.<br>Trakų autobusų stoties ir prekybos centro vizualizacija.  
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 4, 2019, 9:55 AM, atnaujinta Jan 4, 2019, 12:40 PM

„Sandoris yra mišraus pobūdžio, todėl pavadinimas „Mainų sutartis“ nevisai atitinka jo turinį. Tačiau vien ta aplinkybė, kad sandorio pavadinimas neatskleidžia esminio šalių susitarimo, nesudaro pagrindo jį pripažinti apsimestiniu. Esminis tikslas – modernizuoti Trakų autobusų stotį, šių ketinimų šalys neslepia ir neneigia, todėl negalima teigti, kad jų valia išreikšta ydingai ir dėl to šis sandoris yra niekinis“, – rašoma teismo nutartyje.

Tenka visa rizika

Teismo vertinimu, nors esminės sutarties sąlygos iš dalies atitinka koncesijos požymius, tačiau investuotojo gaunamos naudos pobūdis neleidžia sandorio kvalifikuoti kaip koncesijos.

„Investuotojui iš esmės tenka visa rizika, tačiau jo atlyginimą sudaro ne pajamos iš veiklos, o suteikta teisė, atlikus rekonstrukciją, atsidalyti turtą ir įgyti prekybos patalpas bei automobilių stovėjimo aikštelę. Šiuo atveju investuotojas nesinaudos pačia stotimi ir jos infrastruktūra, iš objekto eksploatacijos jokių pajamų taip pat negaus.

Ne viename Lietuvos mieste autobusų stotys atnaujintos pasitelkiant privačius investuotojus, kuriems kaip atlygis suteikiama galimybė įgyti prekybos patalpas, tokiu būdu susigrąžinant investicijas. Tačiau nė vienas iš tokių atvejų nebuvo įformintas koncesijos sutartimi. Tai paneigia išvadą, kad tokie santykiai laikytini atitinkančiais išskirtinai koncesiją“, – rašoma teismo nutartyje.

Apeliacinis teismas panaikino balandį paskelbtą Vilniaus apygardos teismo nutartį, kuria tenkinus prokurorų ieškinį, „Trasto“ bei „Trakų autobusų“ 2016 metais sudaryta mainų sutartis pripažinta neteisėta.

Apeliacinis teismas taip pat panaikino 2017-ųjų birželį prokurorų prašymu taikytas laikinąsias apsaugos priemones ir leido „Trastui“ disponuoti turtu autobusų stotyje.

Pagal sutartį, „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ dalį Trakų autobusų stoties Vytauto gatvėje už toje pačioje gatvėje esantį „Trasto“ turimą 0,2 ha ploto sklypą. Sutarčiai tuomet pritarė Trakų rajono savivaldybės taryba.

Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, kreipėsi Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos vadovas Gintaras Abaravičius. Pasak jo, plėtra sklypuose Trakų Vytauto g. 88 ir 90 prieštarauja parko planavimo schemai.

Teismui paskelbus, kad verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovė „Trastas“ gali tęsti Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą, D. Nedzinskas sako, kad darbai šioje vietoje prasidės dar negreitai.

Dar bus teismų

„Dar čia bus teismų ir tikėtis, kad viskas užsidarys per pusmetį ar metus, tokių vilčių neturiu. Laukiame teismų sprendimų – kai jie bus priimti, tada ir pradėsime. Bus labai ilgas procesas, bet aš kaip ir patenkintas, nes viskas bus patvirtinta teismuose“, – sakė verslininkas.

D.Nedzinskas ketina griauti 1987 metais statytą Trakų autobusų stotį ir įrengti joje parduotuvę „Rimi“ – į projektą jis anksčiau žadėjo investuoti 3 mln. eurų.

Lietuvos apeliacinis teismas ketvirtadienį nutarė, kad „Trasto“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ pasirašyta nekilnojamojo turto mainų sutartis yra teisėta, o projektas gali būti tęsiamas. Pasak teismo, esminis sandorio tikslas – modernizuoti autobusų stotį, ir nors sutarties sąlygos iš dalies atitinka koncesijos požymius, iš esmės tai nėra koncesija.

„Kaip projektas gali būti koncesija, kai apie tai niekas niekuomet nediskutavo ir aš niekada nesiruošiau ir nesiruošiu vykdyti autobusų stoties veiklos. Čia visai kitokia idėja – „Trakų autobusai“ kaip ir teikė pervežimo paslaugą, taip ir teiks, kaip turėjo stotį, taip ir turės.

Vienintelis dalykas, kad jie gauna infrastruktūrą ir naują stotį už 90 tūkst. eurų vertės turtą ir šalia stoties veikiančią parduotuvę, kuri jau bus mano galvos skausmas“, – komentavo D. Nedzinskas.

Jis apgailestavo, kad prokurorams pralaimėjus bylą dėl viešojo intereso gynimo, investuotojas negali prisiteisti nuostolių.

„Tai labai didelė landa ir ja valdininkai piktnaudžiauja. Jeigu mane į teismą būtų padavęs Nacionalinis parkas (Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija – BNS), tai čia sudėčiau visą krūvą milijonų nuostolių: mane ketverius metus stabdė, per juos padidėjo reikalavimai pastatų energetiniam naudingumui, padidėjo statybų kainos, advokatai kainuoja pinigus. Tai aš patiriu realių milijoninių nuostolių, bet niekam negalėsiu pareikšti ieškinių“, – aiškino verslininkas.

D. Nedzinkas priminė gavęs visus būtinus dokumentus projekto įgyvendinimui – tiek iš Kultūros paveldo departamento, tiek iš Trakų istorinio nacionalinio parko: „Departamentas iki šiol nepakeitė savo pozicijos, o parkas pakeitė kardinaliai, nors viską iš anksto buvo suderinęs – bendrąjį, detalųjį planus, projektinius pasiūlymus. Viską panaikino ir kreipėsi į prokurorus“.

 

D. Nedzinskas siekia atnaujinti seną Trakų autobusų stotį ir įrengti joje parduotuvę. „Trastas“ į naujos Trakų autobusų stoties ir „Rimi“ parduotuvės projektą žada investuoti 3 mln. eurų.

Teritorijoje esančius 1987 metais statytus pastatus planuojama griauti ir vietoj jų pastatyti stoties bei 2 tūkst. kvadratinių metrų ploto parduotuvės kompleksą.

Evelina Povilaitytė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.