Paprastai minėtų tipų orlaivių per Lietuvos oro erdvę praskrisdavo ar leisdavosi Lietuvos oro uostuose iki dešimties per dieną, pranešė oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija“.
Remiantis naujausia informacija, norvegų kompanijos lėktuvas „Boeing 737 Max 8“ kovo 12 d. 13 val. 50 min. Lietuvos laiku pakilo iš Stokholmo ir per Lietuvą turėjo skristi į Tel Avivą, tačiau savo tikslo lėktuvas nepasiekė, nes orlaiviui Rumunijos oro erdvėje buvo nurodyta apsisukti ir grįžti į Stokholmą. Tą lėktuvo pilotas ir padarė.
Transporto saugos administracijos atstovas spaudai Irmantas Kuzas BNS sakė, kad Lietuvos operatoriai šio tipo lėktuvų neturi. Antradienį vakare iš Vilniaus oro uosto į Madeirą nepakilo „Boeing 737 MAX 8“ orlaivis.
Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius BNS sakė, kad lėktuvas priklauso Lenkijos bendrovei „Travel Service Polska“, skraidinančiai kelionių organizatorės „Itaka“ turistus.
Vėlų antradienio vakaro buvo parūpintas pakaitinis lėktuvas, iš Vilniaus išskraidinęs 154 keleivius.
„Gavo lėktuvą iš Rygos paėmė keleivius iš Vilniaus oro uosto ir jie išskrido į Madeirą su nutūpimu Prahoje, kur pasikeitė įgula“, – komentavo M.Zelenius.
„Oro navigacija“ laukia tolimesnių nurodymų iš EASA.
Draudimą naudoti minėtų tipų lėktuvus EASA priėmė po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės. Šio tipo orlaiviams skristi savo oro erdvėje taip pat uždraudė Kinija, Australija, Naujoji Zelandija. JAV ir Kanada kol kas leidžia šio tipo orlaiviams skraidyti savo oro erdvėje.
Šiuo metu minėto orlaivio nelaimės tyrimą atlieka Etiopijos aviacijos saugumo institucijos, EASA yra pasiūliusi savo pagalbą.