„Lietuva, Latvija ir Estija turi bendrą siekį – tapti bendro ES visų narių geležinkelių transporto tinklo dalimi. „Rail Baltica“ turi sujungti Baltijos valstybes ir jų politinius bei ekonominius centrus – jų sostines. Jose gyvena apie trečdalis visų Baltijos valstybių gyventojų, sukuriama bendrojo vidaus produkto (BVP) vertė netgi viršija šį rodiklį. Sostinių sujungimas būtinas siekiant regiono bendros sėkmės“, – sakė S. Skvernelis.
Ministras pirmininkas taip pat pasveikino Suomijos įsitraukimą į šį projektą.
„Sveikiname Suomijos įsitraukimą. Lenkijos gera valia ir Suomijos dalyvavimas iš esmės keičia šiaurės Baltijos transporto arterijos svarbą. Noriu padėkoti ir pakviesti mūsų partnerius remti vieni kitus sprendžiant bendrus projekto uždavinius. Šis projektas svarbus Baltijos šalių gynybos ir saugumo interesams užtikrinti. Jo laukia ir mūsų NATO partneriai“, – kalbėjo S. Skvernelis.
Pasak jo, negalima toleruoti projekto vykdymo vėlavimų, taip pat svarbu užtikrinti tęstinę politinę paramą projektui visose ES valstybėse.
„Rail Baltica“ ES mastu yra megaprojektas, kurį galime įgyvendinti tik su Europos politine ir finansine pagalba. Esame dėkingi Europos Komisijai ir ES šalims narės už paramą. (...) Esu tikras, kad visi projekto partneriai laikysis nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko. Prarasti šią galimybę reikštų prarasti konkurencingumą regione ir visuomenės pasitikėjimą“, – teigė ministras pirmininkas.
ELTA primena, kad „Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.
Vasario pradžioje buvo paskelbta, kad prie „Rail Baltica“ projekto oficialiai prisijungs Suomija. Iki šiol jame šalis dalyvauja netiesiogiai.