Vertino ir apsipirkimo įpročius
„Labai smalsu, kaip viskas pasikeitė. Dar nežinau, ką pirksiu, bet noriu viską jau šiandien apžiūrėti“, – Vilniuje gyvenanti 65 metų Danutė – viena iš minios smalsuolių, ketvirtadienį, balandžio 11-ąją, panorusių pamatyti, kaip pasikeitė atnaujinta „Maxima“. Ji duris atvėrė 12 valandą.
Tai natūralu. Juk iš anksto buvo skelbiama, kad lietuviško prekybos tinklo savininkai, atnaujindami Vilniaus pramogų ir verslo centre „Akropolis“ esančią parduotuvę, pavertė ją didžiausia ir moderniausia Baltijos šalyse. Dėl to tik šiam prekybos centrui yra suteiktas išskirtinis ženklinimas – „Maxima XXXX“.
Atvedė smalsumas
„Esu tėvystės atostogose, – sakė Vitalijus. – Važiavau su vaiku pasivažinėti nė nežinodamas, kad šiandien atidaroma „Maxima“. Pamačiau iškabas ir smalsumas atginė pažiūrėti, kaip viskas atrodo. Nors žmonių spūstis prie įėjimo buvo didelė, apsižvalgysiu.“
Pasak vilniečio Gžegožo, kojos pačios atvedė prie skyriaus, kur surikiuotos automobilių priežiūros priemonės. „Nuolaidos siekia 40 proc., tai kaip nepirksi.
„Taip jau būna parduotuvėse, kad atėjus kad ir vienos prekės atsiranda pagundų. Ir pinigų norom nenorom tenka išleisti“, – sakė vyras.
„Kur plaukų džiovintuvai?“ – pripuolė artyn moteris. Ir pamačiusi tai, ko trokšta, nuskubėjo.
Rengėsi metus
„Kurdami šią parduotuvę – kiekvieną detalę joje – galvojome apie savo klientų poreikius, jų apsipirkimo patirtis. Todėl savo pranašumais ir asortimento gausa parduotuvė išaugo bet kokį iki šiol egzistavusį formatą.
Privalėjome jai suteikti naują, deramai didžiausią ir moderniausią mūsų prekybos tinklo parduotuvę apibūdinantį ženklinimą – „Maxima XXXX“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė.
„Parduotuvės atnaujinimui intensyviai ruošėmės metus. Pastaruoju metu darbus planavome valandų ir net minučių tikslumu. Tad parduotuvė buvo atnaujinta per ypač trumpą laiką – vos tris mėnesius. Tikimės, kad klientai į ją sugrįš ir teigiamai įvertins pasikeitimus“, – kalbėjo K.Meidė.
Jos teigimu, dabar kalbant apie daugelyje parduotuvės skyrių esančius produktus galima ir būtina pasakyti, kad jie – geriausi.
Atnaujintą asortimentą sudaro 60 tūkst. prekių, dirba 500 žmonių: vadovų, kasininkų, gamybos darbuotojų.
Prekes skaičiuoja tonomis
„Džiugina tai, kad vis dar turime ir idėjų, ir drąsos svajoti. Ir dar gebame tuos sumanymus paversti realybe“, – sakė K.Meidė.
Per atidarymą ji vardijo, kiek ir kokių prekių atsirado atnaujintos parduotuvės skyriuose. Pavyzdžiui, konditerijos skyriuje išplėtus asortimentą prekiaujama 160-čia skirtingų gaminių: pyragais, tortais, pyragaičiais.
„Maskarponės sūro tortas. Ką besukurtų mūsų konditeriai, vis tiek jis išlieka pats perkamiausias. Mūsų meistrai skina pergales įvairiuose konkursuose, o šį tortą vis dar tenka laikyti ant pjedestalo. Vien „Akropolyje“ esančioje „Maximoje“ per metus jo parduodama apie 140 tūkst. kilogramų“, – patikino K.Meidė.
Reikėtų daugiau skaičių? Pavyzdžiui, paskaičiuota, kad viename iš skyrių sultims spausti bus sunaudojama apie 450 tūkst. kilogramų vaisių ir daržovių, o tai apie 6-7 konteinerius.
Svečiuose – ir tiekėjai
Pasak pieno perdirbimo įmonės „Rokiškio sūris“ vadovo Daliaus Trumpos, „Maximos“ tinklas buvo pirmasis, kuriam imta tiekti pieno produktus.
„Tada, kai atsirado mūsų pažintis, jie net nesivadino „Maxima“. Pavadinimai keitėsi, tačiau ir bendradarbiavimas plėtėsi. Šiuo metu iš visų užsakovų, kuriems tiekiame savo gaminius, šis tinklas užsako daugiausia prekių, net ir palyginti su tais verslo partneriais, kurie yra užsienyje“, – sakė D.Trumpa.
„Ko gero, nepadidinsiu skaičių sakydamas, kad mūsų gaminių „Maximos“ pirkėjai per mėnesį suvalgo apie 5 tūkst. tonų: ir šviežios mėsos, ir dešrelių, ir to, ką išrūkome“, – sakė Krekenavos agrofirmos vadovas Linas Grikšas. Jo teigimu, įmonė su šiuo tinklu bendradarbiauja per 20 metų. Ir vienas išskirtinių jo veikos bruožų yra tai, kad „Maxima“ ypač daug dėmesio skiria būtent lietuviškų produktų gamintojams, o tai įmonėms yra labai svarbu.
Anot buvusio „Kietaviškių gausos“ vadovo, dabar – Lietuvos šiltnamių asociacijos prezidento Donato Montvilos, „Maxima“ savo pirkėjus maitina lietuviškomis daržovėmis.
Jo teigimu, „Kietaviškių gausa“ bendradarbiauja su šiuo tinklu dar nuo tų laikų, kai jis net nebuvo tinklas, o veiklą pradėjo dirbdama sandėliuose, – dirbo kaip prekybos bazė „Urdžia“.
„Esame seni verslo partneriai. Partnerystė atsirado dar tuomet, kai tuometės „Vilniaus prekybos“ bazė buvo įsikūrė sostinės Naugarduko gatvėje. Tekdavo ten važiuoti ir pačiam apsipirkti, ir užsakymų surinkti“, – sakė įmonių grupės „MV Group“ atstovas, Estijos „MV“ padalinio vadovas Saulius Dikčius.
„Tai, ką pamačiau atnaujintoje pardutuvėje, nustebino. Per tokį trumpą laiką suvaldyti šį procesą, manau, nebuvo paprasta. Bet rezultatas tobulas“, – pratarė S.Dikčius.
Padaugėjo darbo vietų
„Maximoje XXXX“ sukurta net 100 naujų darbo vietų. Parduotuvės kolektyvą papildė ir visiškai nauji, ir ne vienus metus įmonėje dirbantys žmonės, kurie panoro dirbti didžiuliame ir moderniausiame Baltijos šalyse prekybos centre.
Atnaujinimo laikotarpiu kitose „Maximos“ tinklo parduotuvėse dirbę ar atostogavę kolektyvo nariai taip pat sugrįžo į komandą.
„Uždarius parduotuvę dėl rekonstrukcijos dirbau kitoje „Maximoje“, esančioje Naujininkuose. O po to dar šiek tiek atostogavau“, – sakė žuvies skyriuje dirbanti Raisa Rožkova.
Jos darbo patirtis šiame prekybos tinkle – šešeri metai. Prieš tai ji dirbo kosmetikos įmonėje.
„Ar čia sunku? Nelengva. Darbas su žmonėmis, reikia su jais bendrauti“, – užsiminė moteris.
Iš viso „Maximoje XXXX“ dirbti pradeda apie 500 žmonių. Iš jų 85 meistrai darbuojasi parduotuvėje veiksiančiuose maisto gamybos cechuose, kur išpjaustoma šviežia mėsa, ruošiami kulinarijos, konditerijos ir kepyklos gaminiai.
Milijoninės investicijos
Investicijos į minėtos parduotuvės atnaujinimą siekia apie 10 mln. eurų. Beveik 5 mln. eurų lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ skyrė parduotuvės erdvėms atnaujinti, 4 mln. eurų – moderniai prekybos įrangai įdiegti.
Tai ir duonos ruošinių šaldikliai, mėsos brandinimo įranga, picų kepimo krosnys ir kita.
Daugiau nei 1 mln. eurų prireikė moderniems informacinių technologijų sprendimams įgyvendinti.
Prekybinis atnaujintos parduotuvės plotas sieks per 10 tūkst. kv. metrų.
Vilniaus „Akropolyje“ įgyvendinamo atnaujinimo projekto „Akropolis persirengia“ metu prekybos ir pramogų centras dirba nė dienos neužverdamas durų.