Jo duomenimis, dėl streiko nukentėjo daugiau kaip 70 tūkst. keleivių. Tačiau protesto akcija nepadarė poveikio skrydžiams, kuriuos vykdo SAS partneriai.
SAS taip pat prognozuoja, jog, tęsiantis streikui, iki sekmadienio vakaro gali sutrikti iš viso 170 tūkst. keleivių kelionės planai.
Keleiviams, kurių skrydžiai buvo atšaukti, oro bendrovė pasiūlė galimybę nemokamai užsisakyti bilietus kitai dienai.
Protesto akcijoje dalyvauja iš viso apie 1,4 tūkst. SAS pilotų, įskaitant 372 pilotus Danijoje, 545 Norvegijoje ir 492 Švedijoje.
Penktadienio rytą Vilniaus oro uoste dėl įgulos trūkumo buvo atšauktas SAS skrydis į Stokholmą.
Kaip lrytas.lt sakė Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas, šiuo metu daugiau informacijos apie atšaukiamus skrydžius iš minėtos oro bendrovės nėra. „Norime pabrėžti, kad keleiviai, kurie artimiausiomis dienomis turi nusipirkę kelionės lėktuvu bilietus į Stokholmą ar Kopenhagą – turėtų kreiptis tiesiogiai į oro bendrovę, kuri vykdo šiuos skrydžius. Būtent oro bendrovė savo keleiviams turi suteikti visą reikalingą informaciją apie planus artimiausiems skrydžiams“, – atkreipė dėmesį T.Vasiliauskas.
Pilotams skundžiantis dėl „prastėjančių darbo sąlygų, neprognozuojamų darbo tvarkaraščių ir neužtikrintumo dėl darbo“, streiką inicijavusi Švedijos oro linijų pilotų asociacija pareiškė, jog derybos tęsėsi ne vieną mėnesį, tačiau šalims nepavyko rasti sprendimo, kaip būtų galima pagerinti pilotų padėtį.
Savo ruožtu Švedijos transporto įmonių konfederacija pareiškė negalinti sutikti su pilotų reikalavimu padidinti jų darbo užmokestį 13 proc., nes „jų vidutinis atlyginimas jau yra didelis ir sudaro 93 tūkst. kronų (8,766 tūkst. eurų) per mėnesį“.
Pilotų asociacija aiškina, jog derybose daugiausia dėmesio buvo skiriama darbo tvarkaraščiams, o ne atlyginimams, nes daugumos SAS pilotų darbo tvarkaraščiai yra nepastovūs.
„Daugelis SAS pilotų niekaip negali kontroliuoti to, kada ir kaip ilgai jiems tenka dirbti. Blogiausiu atveju jie rizikuoja dirbti septynis savaitgalius iš eilės“, – pažymėjo asociacija.
„Kiekvienas, turintis šeimą, gali įsivaizduoti, kaip yra sunku, kai tu nežinai, kada turėsi dirbti“, – pareiškė Wilhelmas Tersmedenas, SAS Švedijos pilotų profsąjungos atstovas pilotų asociacijoje.