„Bet kokie veiksmai, kurių imamasi siekiant padidinti mokesčius avalynei iš Kinijos, turės tiesioginį ir ilgalaikį poveikį amerikiečiams“, – laiške D. Trumpui rašė daugiau nei 170 avalynės įmonių vienijanti federacija. Be to, federacija pridūrė, jog „tai taip pat kelia grėsmę daugelio įmonių išlikimui šiame versle“.
Laiškas buvo įkeltas avalynės pramonės verslo ir prekybos asociacijos FDRA (Footwear Distributors and Retailers of America) internetiniame puslapyje. Jis taip pat buvo adresuotas prekybos atstovui Robertui Lighthizeriui, iždininkui Stevenui Mnuchinui, prekybos sekretoriui Wilburui Rossui ir nacionalinės ekonominės tarybos direktoriui Larry Kudlowui.
Š mėnesį D.Trumpo administracija Kinijoje pagamintoms prekėms muito tarifus padidino 200 mlrd. dolerių. Tarifai daugiausia palietė pramonines medžiagas ir jų sudedamąsias dalis bei turėjo įtakos ir lagaminus, skrybėles ir pirštines importuojančioms įmonėms.
Be to, JAV prezidento administracija nusprendė pradėti apmokestinimo procedūrą likusioms 325 mlrd. dolerių vertės prekėms, kurios atvyksta iš Kinijos. Planuojamas tarifas sieks 25 procentus. Į šį sąrašą įeina įvairios prekės – laisvalaikio batai, žaislai ir kitos kasdien vartojami gaminiai.
FDRA apskaičiavo, jog 25 proc. tarifai batams, atkeliaujantiems iš Kinijos, JAV vartotojų išlaidas kasmet padidintų 7 mlrd. JAV dolerių.
„Mes galime užtikrinti, kad kiekvienas kainų padidėjimas turės tiesioginį poveikį avalynės vartotojui“,– rašė kompanijos laiške.
Kinija yra svarbi JAV avalynės bendrovių tiekimo grandis. Remiantis mažmeninės prekybos įmonių grupių duomenimis, Kinija 2017 m. importavo 72 proc. visų į JAV importuotų avalynės prekių.
Remiantis bendrovės metiniais vertybinių popierių duomenimis, 2018 metais 26 proc. „Nike“ avalynės ir 26 proc. „Nike“ drabužių buvo pagaminti Kinijoje. Anot „Nike“ atstovų, Kinija jiems – svarbi tiekėjų ir vartotojų rinka.
Laiške D.Trumpui sportinių batelių kompanijos teigė, kad jos negali greitai perkelti gamybos iš Kinijos. Teigiama, kad avalynė yra labai daug kapitalo reikalaujanti pramonė, kuriai reikalingas metų planavimas priimant sprendimus dėl tiekimo, o įmonės negali tiesiog perkelti gamyklų, kad prisitaikytų prie šių pokyčių.
Kitos JAV bendrovės taip pat neseniai įspėjo, kad papildomi Kinijos prekių tarifai palies vartotojus.
JAV mažmeninės prekybos flagmanas „Walmart“ praėjusią savaitę teigė, kad dėl D. Trumpo administracijos įvestų tarifų Kinijos prekėms kai kurių produktų kainos kils.
„Padidėję tarifai padidins kainas mūsų klientams“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė „Walmart“ vyriausiasis finansininkas Brettas Biggsas.