Permainos Palemone padės Kaunui vaduotis iš automobilių spūsčių

Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūstims mažinti ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik dalis privalumų, kuriuos kitąmet pajus kauniečiai

Palemone statomi požeminiai tuneliai ir perėjos labai pagerins susisiekimo galimybes visiems kauniečiams.  <br>M.Patašiaus nuotr.
Palemone statomi požeminiai tuneliai ir perėjos labai pagerins susisiekimo galimybes visiems kauniečiams.  <br>M.Patašiaus nuotr.
Statybos Palemone – ir Kauno mero V.Matijošaičio dėmesio centre.<br>M.Patašiaus nuotr.
Statybos Palemone – ir Kauno mero V.Matijošaičio dėmesio centre.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 14, 2019, 7:13 PM

„Neskaičiuojant darbų prie „Megos“, Palemone vykstančios statybos šiuo metu yra didžiausias Kaune vykdomas infrastruktūros projektas.

Trys automobiliams skirti tuneliai ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems leis kauniečiams judėti patogiau ir greičiau, o europinė geležinkelio vėžė duos didžiulį impulsą verslui augti“, - kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

„Kauno geležinkelio mazgas yra pati sudėtingiausia europinio geležinkelio „Rail Baltica“ projekto dalis, nuo kurio priklausys traukinių eismo planavimas visoje „Rail Baltica“ linijoje“, - aiškino „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Įmonės vadovas priminė, kad būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Vizijoje - krovos centras

Pasak M.Bartuškos, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovimo centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo šiuo metu rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Pastačius strateginę geležinkelio jungtį, kuria bus atvestas europinės vėžės geležinkelis nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno intermodalinio terminalo, Palemone visu pajėgumu pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas.

Tai leis sudaryti infrastruktūrines sąlygas didinti vienos efektyviausių krovinių transportavimo būdų – intermodalinių vežimų - apimtį.

Susidarys mažiau spūsčių

Palemone vykstantys grandioziniai darbai išspręs ir įsisenėjusią problemą - kauniečius ilgus metus varginusias eismo spūstis, pirmiausia prie Amalių pervažos.

Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus pusė kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Šis tunelis po geležinkeliu taps pagrindinis - juo automobilių eismas vyks būsimu Kauno pietrytiniu aplinkkeliu.
Pagrindinį statinį sudaro keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni pėstiesiems ir dviratininkams. Šioje vietoje eismą tikimasi paleisti iki šių metų pabaigos.

„Kalbant paprastai - užbaigus projektą vairuotojams nereikės gaišti laiko spūstyse prie pervažų, ar tai būtų Amalių, ar Marių gatvių pervažos. Automobiliai, pėstieji ir dviratininkai geležinkelio bėgius saugiai kirs šiuo metu statomais tuneliais.

Vadinasi, bus mažiau eismo spūsčių mieste, o visi eismo dalyviai taps saugesni“, - teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Tiesia pėsčiųjų perėjas

Pasak bendrovės „Autokausta“ gamybos direktoriaus Justino Jasiulevičiaus, statybose kasdien pluša apie 130 darbuotojų, dalis statinių -- itin sudėtingos konstrukcijos, kurios turės atlaikyti dideles apkrovas.

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose - statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams ir specialiajam transportui (policijos pareigūnų, medikų ir kitų tarnybų automobiliams).

Požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves. Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems ir dviratininkams.

Šalia gyvenamųjų namų Palemone bus įrengta maždaug 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją ir triukšmą mažinantys slopintuvai.

Didįjį keturių arkų tunelį šalia Ateities plento planuojama baigti statyti spalio pabaigoje, kitus tunelius tikimasi užbaigti iki šių metų pabaigos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.