„Degalai yra viena iš pagrindinių kasdieninio naudojimo prekių, todėl, tiriant manipuliavimo atvejus, būtina kruopščiai išnagrinėti visas aplinkybes. Dabar „Neste Lietuva“ buvo nubausta dėl vieno klaidinamos reklamos aspekto, – kad nenurodė, jog reklamoje savo degalus lygina su mineraliniais degalais, tačiau pažeidimų buvo daugiau ir svarbesnių. Būsime principingi ir teisingumo sieksime teisme“, – teigė Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.
Biodegalų asociacija Konkurencijos tarybos tyrimo metu siekė atkreipti dėmesį, kad, nors iš „Neste Lietuva“ reklamos teiginių vartotojai galėjo suprasti, jog visi bendrovės degalai išmeta iki 20 proc. mažiau CO2, tačiau paaiškėjo, kad menamus sutaupymus gali pasiekti vieninteliai „Neste Lietuva“ degalai – „Pro Diesel“ dyzelinas. Maža to, ir pati „Neste Lietuva“ tyrimo metu pripažino, kad reklaminiai teiginiai dėl C02 sutaupymo iki 20 proc. buvo skirti tik „Pro Diesel“. Tai rodo, kad, pasinaudojus vienos degalų rūšies savybėmis, buvo reklamuojamos ir kitos degalų rūšys.
Biodegalų asociacija pateikė papildomus argumentus, kad „Neste Lietuva“ degalai, lyginant juos su kitų degalų tiekėjų degalais, nepasižymi jokiomis išskirtinėmis savybėmis. Lietuvos degalų tiekėjai kasmet Aplinkos ministerijai turi pateikti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio energijos vienetui ataskaitas.
Kaip ELTA jau rašė, tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad bendrovės „Neste Lietuva“ skleista reklama klaidino vartotojus, nes šie galėjo suprasti, jog naudojant „Neste“ degalus yra išmetama iki 20 proc. mažiau CO2, palyginti su kitais mažmeninėje rinkoje parduodamais degalais. Vis dėlto „Neste Lietuva“ reklamuojamus degalus lygino ne su savo ar kitose degalinėse parduodama produkcija, o su mineraliniais, t. y. be biologinių ar multifunkcinių priedų, degalais, kurių reklamos skleidimo laikotarpiu vartotojai negalėjo įsigyti.