Neša žinią – pasienyje bus svarbių pokyčių

Vilkikai pasienyje netrukus neužsilaikys. Dėmesys yra sutelktas į Medininkų pasienio kontrolės punktą, kuris bus pertvarkytas taip, kad jo pralaidumas padidėtų dvigubai.

 Medininkai – didžiausias pasienio kontrolės punktas, kurio rekonstrukcijos projektas jau pradedamas.
 Medininkai – didžiausias pasienio kontrolės punktas, kurio rekonstrukcijos projektas jau pradedamas.
Daugiau nuotraukų (1)

Audronė Urvelytė

2019-11-21 08:53

Medininkai – didžiausias pasienio kontrolės punktas, kurio rekonstrukcijos projektas jau pradedamas. Lapkričio pradžioje buvo praplėšti Medininkų kontrolės punkto modernizavimo darbų pirkimo konkurso vokai.

Taigi planuojama, kad kitų metų pradžioje Medininkų punktas bus pradėtas rekonstruoti. Pagal sumanymą šiame punkte automobilių pralaidumas turėtų padidėti nuo 3 tūkst. iki 6 tūkst. per parą. Patikrinamų krovininių automobilių srautas išaugtų dvigubai – nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst.

Pasienio punktas didės

Šiuo metu vilkikų vairuotojams reikia kantrybės. Būna dienų, kai ties Medininkų–Kamenyj Logo pasienio punktu eilėse jiems tenka laukti ir kelias, ir keliolika valandų.

Ir Lietuvos, ir Baltarusijos pusėje punkto pralaidumas yra ribotas. Kelio juostų siaurėjimas – vadinamasis kakliukas – yra susidaręs išvažiuojant iš Medininkų punkto po Lietuvos muitinės bei Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnų patikros ar įvažiuojant į Lietuvą.

Šią ankštą zoną sudaro po porą išvažiavimo ir įvažiavimo juostų. Jos nėra visavertės – du krovininiai automobiliai realiai sunkiai prasilenkia.

„Rekonstruojant punktą į abi puses bus nutiesta po keturias visavertes kelio juostas, dar viena – rezervinė juosta bus naudojama pagal poreikį. Punktas bus atnaujintas taip, kad vienu metu automobiliai galėtų judėti keturiomis juostomis. Taigi ir plečiame „kakliuką“, ir didiname patį pasienio punktą – jame dvigubai padaugės darbo vietų abiejų tarnybų pareigūnams. Be to, punktas bus taip įrengtas, kad atitiktų ES atvykimo ir išvykimo sistemos reikalavimus“, – paaiškino Pasienio kontrolės punktų direkcijos vadovas Mindaugas Zobiela.

Pertvarkyti trys postai

Vežėjai dėmesio turėtų skirti trims – Šalčininkų, Lavoriškių bei Tverečiaus pasienio kontrolės punktams. Anot M.Zobielos, su Baltarusijos tarnybomis sutarta, kad Tverečiaus punktas iš vietinio eismo statuso virs tarptautiniu, per jį važinės ir tuščios krovininės mašinos.

„Iš visų vilkikų, pavyzdžiui, pravažiuojančių Medininkų–Kamenyj Logo punktą, maždaug penktadalis yra tušti. Tokie vilkikai galės naudotis ir Tverečiaus–Vidzų pasienio kontrolės punktu. Turime rangovą, kuris ten darbuojasi, – punkto kelio ruožas, kuris buvo pritaikytas lengviesiems automobiliams ir autobusams, atnaujinamas taip, kad tiktų ir vilkikams“, – paaiškino pašnekovas.

Šiuo metu Šalčininkuose greta dviejų eismo juostų įrengiama trečioji, darbai artėja link pabaigos.

Lavoriškėse jau sukurta infrastruktūra vadinamajam muitinės ir VSAT sinergijos projektui. O tai reiškia, kad abi šios tarnybos pasidalijo darbus: pasieniečiai tikrina lengvuosius automobilius, o muitininkai – krovininius. Iškilus kokiai nors problemai jie padeda vieni kitiems.

„Tokį sinergijos projektą jau turi estai – pirmojoje pasienio kontrolės linijoje abi tarnybos dirba pasidalijusios funkcijas. Tai yra veiksminga – patikros sparta padidėja maždaug trečdaliu“, – užsiminė pašnekovas.

Darbus įsuks kuo greičiau

Pasak M.Zobielos, planuojama, kad Medininkų pasienio kontrolės punkto rekonstrukcija truks iki 3 metų, tačiau norima darbus atlikti kuo greičiau.

Pirmieji jų bus pradėti jau 2020-ųjų pradžioje, o visas projektas, kainuosiantis apie 25 mln. eurų, turėtų būti baigtas bent 2022-aisiais.

Dvigubai daugiau transporto priemonių per sieną pavyks praleisti tuo atveju, jei visus planuojamus modernizavimo darbus laiku atliks ir Baltarusijos tarnybos.

Nes kol kas kaimynų pareigūnai dar nesugeba priimti tiek automobilių, kiek jų patikrinama Lietuvos pusėje.

Kadangi tuo metu, kai vyks rekonstrukcija, dalį automobilių numatoma nukreipti į kitus pasienio kontrolės punktus Tverečiuje ir Šalčininkuose, VSAT ir Muitinės departamentas yra įpareigoti įdarbinti reikalingą pareigūnų skaičių, kad punktuose būtų užtikrinta pakankama darbų sparta.

Teiks biometrinius duomenis

– Dar 2017 metais buvo priimtas Europos reglamentas, pagal kurį kiekvienas pilietis, į ES atvykstantis iš trečiųjų šalių, kartą per trejus metus turės pateikti biometrinius duomenis.

– Pasienio punktuose bus įrengtos specialios patalpos ir jose sumontuota pirštų atspaudų bei veido biometrijos skenavimo įranga.

– Šiuo metu direkcijos žinioje yra 22 pasienio kontrolės punktai, 18 iš jų turės būti pritaikyti atsižvelgiant į ES atvykimo ir išvykimo sistemos reikalavimus.

– Yra ir dar viena svarbi žinia vežėjams – Pasienio kontrolės punktų direkcija šiemet baigė statyti Rambyno pasienio kontrolės punktą, o Rusija artimiausiu metu žada užbaigti Dubkų punkto statybą. Todėl ateityje kroviniai galės judėti į Karaliaučiaus sritį ne tik per Kybartus ar Panemunės miestelį, bet ir per modernų Rambyno postą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?