Kalėdinių dovanų tendencijos Baltijos šalyse – lietuviai ruoštis šventėms pradeda anksčiausiai

Tyrimas atskleidė, kad lietuviai į šventes žiūri rimtai ir kalėdinėmis dovanomis pradeda rūpintis net prieš tris mėnesius. Taip atsakė beveik ketvirtadalis šalies gyventojų. Tuo tarpu kaimyninių šalių – Latvijos ir Estijos – gyventojai niekur neskuba ir dovanų ieškoti pradeda likus vos kelioms savaitėms iki švenčių.

Ž.Gedvilos nuotr.
Ž.Gedvilos nuotr.
Lietuvos gyventojams kalėdinės reklamos turi didžiulę ir net lemiamą įtaką, ketinimui pradėti rinktis ir pirkti dovanas artimiesiems.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuvos gyventojams kalėdinės reklamos turi didžiulę ir net lemiamą įtaką, ketinimui pradėti rinktis ir pirkti dovanas artimiesiems.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 27, 2019, 5:28 PM

Prekybos centro „Senukai“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktoje Baltijos šalių apklausoje atsiskleidė ir kiti šalių dovanų planavimo ir pirkimo skirtumai.

Anot „Kesko Senukai Lithuania“ rinkodaros direktorės Jurgos Petrauskienės, planuoti ir pirkti Kalėdų dovanas prieš daugiau nei 3 mėnesius iki Kalėdų pradeda 23 proc. Lietuvos, 18 proc. Latvijos ir 17 proc. Estijos gyventojų.

Taip pat, įdomu ir tai, kad Lietuvos gyventojams kalėdinės reklamos turi didžiulę ir net lemiamą įtaką, ketinimui pradėti rinktis ir pirkti dovanas artimiesiems.

„Tyrimas parodė ir tai, kokią įtaką kalėdinių dovanų planavimui turi reklama. Beveik pusė apklausoje dalyvavusių respondentų atskleidė, kad šventinės reklamos juos paskatina pradėti planuoti dovanas Kalėdoms. Latvijos ir Estijos gyventojai prekybininkų reklamoms ir šventiniams blizgučiams yra gerokai atsparesni“, – sakė J. Petrauskienė.

Net 43 proc. respondentų Lietuvoje nurodė, pradedantys planuoti dovanas vos pasirodžius reklamoms. Tuo tarpu reklamos pirkti dovanas įkvepia 35 proc. Estijos ir 26 proc. Latvijos gyventojų.

Statistika rodo, kad Latvijos ir Estijos gyventojai dažniau dovanas pirkti linkę likus 1–2 savaitėms iki Kalėdų (atitinkamai: 48 proc. ir 43 proc.). Likus porai savaičių iki didžiųjų šeimos švenčių dovanas perka vos 29 proc. Lietuvos gyventojų.

Dovanų pirkimą palikti paskutinei minutei nėra linkę nei vienos šalies gyventojai. Tačiau labiau paskutinei minutei pasilikti šį darbą linkę Latvijos vyrai (8,4 proc.), o mažiausiai – Lietuvos vyrai (3,4 proc.).

Apklausą prekybos centro „Senukai“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Gyventojų apklausoje šių metų spalio 17–28 dienomis internetu apklausti 507 respondentai iš Lietuvos, 503 – iš Latvijos ir 505 Estijos gyventojai nuo 18 – 75 metų amžiaus.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.