J. Neverovičius: elektrifikavimo projektas nebuvo idealiai paruoštas

Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas, Aplinkos ir infrastruktūros grupės vadovas Jaroslavas Neverovičius teigia, kad elektrifikacijos projektas nebuvo idealiai paruoštas.

J. Neverovičius: „Projektas nebuvo idealiai paruoštas, galbūt ne iki galo efektyviai vyko ir pats pirkimo procesas“.<br>T.Bauro nuotr.
J. Neverovičius: „Projektas nebuvo idealiai paruoštas, galbūt ne iki galo efektyviai vyko ir pats pirkimo procesas“.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 31, 2019, 9:51 AM, atnaujinta Dec 31, 2019, 9:52 AM

„Kad bus tas projektas vykdomas, tai yra gerai. Bet kad vyko pasistumdymai ir kažkokių interesų grupių kovos – tai negerai.

Tai rodo, kad gal ir pats projektas nebuvo idealiai paruoštas, galbūt ne iki galo efektyviai vyko ir pats pirkimo procesas. Gal tai ir galima suprasti. Tai didžiulis projektas, istoriškai tokio niekada nebuvo Lietuvoje, gal ir nebuvo žmonių, kurie mokėtų projektą tinkamai suvaldyti.

Dabar svarbiausia, ad jis būtų įgyvendintas laiku, kokybiškai, naudojant sutartyje numatytus pinigus“, – „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ sakė jis.

ELTA primena, kad susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pasirašė leidimą sudaryti geležinkelio ruožo Kaišiadorys–Klaipėda bei Vilniaus mazgo elektrifikavimo sutartį.

Tiesa, J.Narkevičius kritikavo, kad konkursas užsitęsė nuo 6 mėnesių iki 2 metų ir buvo sustambintas, todėl auditas bus atliekamas toliau.

Pasak jo, dėl to, kad konkursas nebuvo suskaidytas į dalis, Lietuvos ir užsienio šalių įmonės neteko galimybės dalyvauti konkurse.

Susisiekimo ministras taip pat teigė, kad audito metu bus „įvertinti asmenys, dėl kurių buvo nustatyti nuostoliai arba paveiktas konkurso būdas.“

Elektrifikacijos konkursą laimėjo Ispanijos įmonė „Elecnor“ su partneriais. Viso elektrifikacijos projekto vertė yra 363 mln. eurų: Kaišiadorys–Klaipėda ruožo darbų vertė siekia 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo darbų vertė – 52 mln. eurų. Dalis šios sumos – 201 mln. eurų – bus padengta iš Europos Sąjungos fondų.

Kaip anksčiau sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, antro geriausio pasiūlymo vertė siekė 323 mln. eurų, bet dėl ekonominio naudingumo aspektų nuspręsta konkurso laimėtoju skelbti „Elecnor“.

Kaip nurodo „Lietuvos geležinkeliai“, šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelių tinklo, įgyvendinus projektą, šis skaičius sieks 35 proc., kai ES vidurkis sudaro 50 proc.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.