Penktadienio vakarą prekyba šviežia mėsa ir marinuotais produktais visose Lietuvos „Maxima“ parduotuvėse buvo sustabdyta kilus įtarimams dėl mikrobiologinės taršos salmonelėmis.
„Kilus įtarimams dėl dalies mėsos kokybės, penktadienį sustabdėme šviežios mėsos ir marinuotų produktų prekybą savo tinkle“, – BNS sakė įmonės atstovė Ernesta Dapkienė.
Jos teigimu, apie situaciją buvo informuota Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba. Tyrimo rezultatai bus žinomi kitą savaitę, tačiau jau šeštadienį prekyboje bus nauja produkcija ir pirkėjai galės įsigyti. Kaip informavo „Maxima“ atstovai, jie priims penktadienį pirktą mėsą, jeigu pirkėjai ją grąžintų.
Pasak E. Dapkienės, nereikėtų nerimauti tiems, kurie jau suvalgė pirktos mėsos. „Jei termiškai mėsa buvo gerai apdorota, tai nėra pavojinga sveikatai“, – teigė E. Dapkienė.
„Be pirmadienio, kol bus rezultatai, nieko daugiau negalėsime apie tai informuoti, nes atliekamas tyrimas. Penktadienį prekyba sustabdyta, o šeštadienį pirkėjai galės įsigyti šviežios mėsos, bus pakrautos lentynos.
Ar bus toks platus asortimentas, koks yra įprastai, negalėčiau pasakyti, bet tikrai šeštadienį šviežios mėsos bus“, – lrytas.lt komentavo E. Dapkienė.
Prekyba buvo stabdoma tik Lietuvoje esančiose tinklo parduotuvėse. Šalyje veikia 247 „Maxima“ parduotuvės.
„Atsiprašome savo klientų dėl šių laikinų nepatogumų ir tikimės kuo greičiau išspręsti susidariusią situaciją“, – sakė E. Dapkienė.
Kilo įtarimai dėl vieno tiekėjo
Kaip lrytas.lt informavo E. Dapkienė, įtarimų kilo dėl vieno tiekėjo dalies mėsos kokybės.
„Savo klientams tiekiame tik aukštos kokybės produkciją. Sandėlyje patikrinus esamą mėsos produkciją, kilo įtarimai dėl vieno tiekėjo dalies mėsos kokybės. Apsidrausdami penktadienį sustabdėme šviežios mėsos ir marinuotų produktų prekybą savo tinkle.
Šiuo metu laukiame tyrimų rezultatų, apie situaciją informavome Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą. Atsiprašome savo klientų dėl šių laikinų nepatogumų ir tikimės kuo greičiau išspręsti susidariusią situaciją“, – teigė E. Dapkienė.
„Lidl“ ir „Rimi“ su panašiais atvejais nesusidūrė
„Lidl“ atstovas Valdas Lopeta informavo, kad jų tinklo parduotuvės dirba įprastu ritmu ir su jokiais panašiais incidentais nesusidūrė.
„Prekiaujame kaip įprasta. Mėsos kokybę tikriname nuolat, taip pat ir nepriklausomose laboratorijose“, – lrytas.lt atsakė V. Lopeta.
Jo teigimu, parduodamos mėsos kokybei „Lidl“ esą skiria itin daug dėmesio, todėl ne tik patys nuolat ją tikrina, bet ir bendrauja su nepriklausomais ekspertais iš pasaulinės analitinių tyrimų laboratorijos „Eurofins“.
„Be to, vitrinose mėsos nepardavinėjame, šviežios mėsos produktus pakuojame į kontroliuojamos atmosferos pakuotes. Taip supakuota produkcija yra apsaugota nuo pažeidimų, prisilietimų, sąlyčio su oru ir bakterijų transportavimo bei laikymo prekybos vietoje metu. Tačiau be viso to, į kontroliuojamos atmosferos pakuotes supakuota vos išpjaustyta mėsa ilgiau išlieka šviežia“, – lrytas.lt kalbėjo V. Lopeta.
„Rimi Lietuva“ komunikacijos vadovė Renata Keršienė patikino, kad ir „Rimi“ dirba kaip įprasta: „Šiai akimirkai neturime jokios informacijos nei iš tiekėjų, nei iš pirkėjų, kuri keltų abejonių mėsos kokybe. Perskambinome ir tiekėjams – jokios informacijos apie galimą prastą mėsos kokybę negavome, tad dirbame įprastai.“
Pradedamas tyrimas
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnybos atstovė Jurgita Savickaitė BNS sakė, kad tarnyba tyrimą pradėjo dėl įtariamos mikrobiologinės taršos salmonelėmis.
„Iš „Maximos“ atstovų penktadienį pusę šešių gavome informacijos, kad įmonei kilo įtarimų, jog galbūt dalis žalios mėsos produkcijos gali būti užteršta mikrobiologiniais mikroorganizmais“, – teigė J. Savickaitė.
„Visų pirma, kreipsimės į prekybos tinklą, prašydami mums suteikti visą turimą informaciją apie atvejį, apie atliktus tyrimus ir gautus rezultatus, taikytus tyrimo metodus, apie gamintojus, produkcijos kiekius“, – sakė J. Savickaitė.
„Toliau bus vykdomas produkcijos atsekamumas, atliekami patikrinimai pas gamintojus, taip pat bus imami mėginiai įtarimams patvirtinti arba paneigti“, – pridūrė ji.
J. Savickaitė teigė, kad preliminarius tyrimo rezultatus tarnyba gali turėti pirmadienį po pietų.
Šeštadienį atnaujino tiekimą
Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė:
„Savo prekybos tinkle nuolat atliekame nepriklausomus tyrimus. Atliekant vienus iš tokių savikontrolės tyrimų, buvo rasta mikrobiologinė tarša „Biovelos“ kiaulienos sprandinėje ir kumpyje.
Savo klientams tiekiame tik aukštos kokybės produkciją, todėl kilus įtarimams dėl mėsos kokybės, penktadienį sustabdėme šviežios mėsos ir marinuotų produktų prekybą savo tinkle. Apie situaciją informavome Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.
Šiuo metu tiekimas mūsų parduotuvių tinkle jau atnaujintas. Kadangi neimame produkcijos iš „Biovelos“, kurios produkciją įtariame, paprašėme kitų tiekėjų padidinti kuo įmanoma greičiau savo produkcijos kiekius.
Atsiprašome savo klientų dėl nepatogumų, jei kol kas ne visose parduotuvėse gali rasti įprastą šviežios mėsos ir marinuotų pusgaminių asortimentą.“