To Klaipėdos jūrų uoste dar nebuvo: prisišvartavo 300 metrų ilgio milžinas

Klaipėdos jūrų uoste prisišvartavo vienas didžiausių tarp visų čia kada nors apsilankiusių laivų „FPMC B LUCK“. Šio Liberijoje registruoto „Newcastlemax“ tipo laivo ilgis siekia 299,7 metrų, plotis – 50 metrų, o maksimali grimzlė – 18,2 metro.

Klaipėdos uoste vieši jūrų milžinas su Liberijos vėliava – 300 metrų ilgio prekybos laivas „FPMC B LUCK“.<br> KVJU nuotr.
Klaipėdos uoste vieši jūrų milžinas su Liberijos vėliava – 300 metrų ilgio prekybos laivas „FPMC B LUCK“.<br> KVJU nuotr.
„Klasco“ terminaluose švartuojami dideli prekybos laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ terminaluose švartuojami dideli prekybos laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
Prie „Klasco“ krantinių švartuojami dideli laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
Prie „Klasco“ krantinių švartuojami dideli laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Birių krovinių terminalą maitina Baltarusijos kroviniai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Birių krovinių terminalą maitina Baltarusijos kroviniai.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ terminaluose švartuojami dideli prekybos laivai.<br> KVJU nuotr.
„Klasco“ terminaluose švartuojami dideli prekybos laivai.<br> KVJU nuotr.
„Klasco“ generalinio direktoriaus V.Štumbergo stabilūs rezultatai nepatenkina – norisi daugiau.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ generalinio direktoriaus V.Štumbergo stabilūs rezultatai nepatenkina – norisi daugiau.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ grūdų terminalas.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ grūdų terminalas.<br> G.Pilaičio nuotr.
Birių krovinių terminalą maitina Baltarusijos trąšų gamintojai. <br> G.Pilaičio nuotr.
Birių krovinių terminalą maitina Baltarusijos trąšų gamintojai. <br> G.Pilaičio nuotr.
Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovai A.Drungilas (kairėje) ir V.Paukštė šiemet šuolių neprognozuoja.<br> G.Pilaičio nuotr.
Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovai A.Drungilas (kairėje) ir V.Paukštė šiemet šuolių neprognozuoja.<br> G.Pilaičio nuotr.
Birių krovinių terminale prie rekonstruotų krantinių irgi stovi dideli laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
Birių krovinių terminale prie rekonstruotų krantinių irgi stovi dideli laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
Birių krovinių termnalą maitina Baltarusijos trąšų gamintojai. <br> G.Pilaičio nuotr.
Birių krovinių termnalą maitina Baltarusijos trąšų gamintojai. <br> G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

May 15, 2020, 5:44 PM, atnaujinta May 15, 2020, 6:10 PM

Jūrų milžinas kraunamas didžiausios uoste Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) teritorijoje. Jo maksimalus tonažas – 206 tūkst. 391 tonų.

Tikisi sulaukti ir daugiau milžinų

„Iki šiol tai yra didžiausias tokio tipo laivas, prigludęs prie mūsų krantinių. Ryškėja tendencija pritraukti vis didesnius laivus nuosekliai plėtojant ryšius su užsienio partneriais, kuriems stengiamės užtikrinti greitą ir kokybišką krovą, patikimą partnerystę“, – kalbėjo „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

„Klasco“ vadovas jūrų milžino „FPMC B LUCK“ vizitą sieja ir su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos pastangomis.

„Pastaraisiais metais pagilintos krantinės, geriau sutvarkyta infrastruktūra padidino uosto ir krovos terminalų konkurencingumą tarptautinėje rinkoje. Tikimės dar šiemet tokių laivų sulaukti ir daugiau“, – pasakojo V.Štumbergas.

Laivas „FPMC B LUCK“ prie didžiausios uoste „Klasco“ kompanijos krantinių kraunamas nuo balandžio 7-osios. Įgula planuoja į Baltiją išplaukti šį savaitgalį.

„Klasco“ pyragas – trečdalis rinkos

Koncerno „Achemos grupės“ antrinė įmonė „Klasco“ Klaipėdos uoste šiuo metu valdo penkis specializuotus terminalus (biriųjų ir skystųjų trąšų, grūdų, generalinių krovinių ir ro-ro), teikia vilkikų paslaugas. Joje darbuojasi daugiau nei 600 žmonių.

„Klasco“ krovinių apyvarta pernai beveik nesiskyrė nuo 2018 metų rezultatų – krauta 12,4 milijono tonų, skaičiuojant su kita uoste veikiančia „Achemos grupės“ įmonė Centriniu Klaipėdos centriniu terminalu (CKT), kuriame švartuojami krovinius plukdantys jūrų keltai.

Pernykštė CKT krovos apyvarta sudarė 5,4 mln. tonų. Dviejų „Achemos grupės“ įmonių veiklos rezultatai sudaro apie 28 proc. visos Klaipėdos uosto paslaugų rinkos.

Tiesa, „Klasco“ pajamos pernai šiek tiek sumenko – siekė 44,66 mln. eurų (2018 m. – 46,64 mln. eurų). Uždirbta 1,8 mln. eurų grynojo pelno (2018 m. – 2,2 mln. eurų).

Sankcijos keičia krovinių struktūrą

Pernai dėl JAV ir Europos Sąjungos ekonominių sankcijų, kitokių priežasčių kito Rusijos ir Baltarusijos krovinių struktūra. „Klasco“ ir kitos Klaipėdos jūrų uosto įmonės prarado dalį krovinių – juos pakeitė mažiau pelno generuojantys produktai.

„Daugmaž stabilūs veiklos rezultatai mums kelia ir tam tikrą susirūpinimą – nepasiekėme visų užsibrėžtų tikslų. Tai nulėmė įvairios aplinkybės – Lietuvos ir kaimyninių valstybių ekonominiai santykiai, visos Europos prekybos raida, išnaudotos ne visos efektyvesnio darbo galimybės“, – teigė V.Štumbergas.

„Klasco“ ant kulnų mina pietinėje Klaipėdos uosto dalyje įsikūrusi įmonė „Birių krovinių terminalas“ (BKT) – tolydžio auganti jos krovinių apyvarta pernai balansavo tarp 11-12 mln. tonų.

Baltarusiai trąšas siunčia į Klaipėdą

Daugiausia prekių kraunanti „Klasco“ pagal efektyviai išnaudojamų uosto krantinių perimetrą nusileidžia valstybinei įmonei „Klaipėdos nafta“. Verslui nuomojamos uosto žemės plotus efektyviasiai išnaudoja BKT.

Į krovos lyderius nusitaikiusi BKT negatyvių pokyčių rinkoje pastaraisiais metais beveik nejaučia, nes užsitikrino stabilius krovinių srautus, kai pagrindinis įmonės savininkas Igoris Udovickis dalį savo akcijų pardavė trąšų tiekėjams – Baltarusijos koncernui „Belkalij“.

„Jeigu įmonių savininkai garantuoja, kad krovinių bus, laivai atplauks, valstybės lėšas drąsiau investuojame į efektyviausių uosto terminalų plėtrą, giliname krantines“, – pažymėjo KVJU direkcijos Rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Pandemijos įtakos dar nejaučia

Klaipėdos valstybiniame jūrų uosto veikiančių krovos įmonių bendroji apyvarta pernai sudarė 46,2 mln. tonų. Rezultatai šiek tiek sumenko – užpernai krauta 46, 6 mln.

Didžiausios uosto kompanijos konoraviruso pandemijos įtakos krovinių srautui kol kas dar nejaučia – laivai atplaukia, terminalai dirba. Tačiau, kaip reikalai klostysis toliau, niekas tiksliai nežino.

A.Drungilas prognozuoja, jog iki metų pabaigos Klaipėdos uoste bus perkrauta apie 44 mln. tonų įvairių krovinių: „Tokią ribą užsibrėžėme strateginiame veiklos plane“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.