„Išgirdome, kad Lietuvos diplomatinės atstovybės pajėgumus reikėtų plėsti, kad būtų galima operatyviau atstovauti vežėjų interesams, operatyviau išduoti vizas“, – sakė J. Narkevičius. Jo teigimu, taip pat gali kilti poreikis su Lenkija aptarti klausimą dėl vežėjų grįžimo iš Ukrainos į Lietuvą, aplenkiant Baltarusiją.
„Kol kas to nereikia, bet, reikalui esant, esame pasiruošę. Yra poreikis pakalbėti, kad pralaidumas būtų efektyvesnis“, – sakė ministras.
J. Narkevičiaus teigimu, trukdžių dėl prekių judėjimo per Baltarusiją šiuo metu nėra. „Dėl srautų judėjimo, prekių judėjimo grėsmių nematome“, – sakė ministras.
Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas sako, kad krovinių pervežimo srautai tarp Lietuvos ir Baltarusijos nėra sumažėję. „Šiuo metu imant liepos mėnesį ir imant rugpjūčio 1-–9 dienas, srautai nėra sumažėję, viskas vyksta.
Kalbėjau šiandien su Lietuvos ambasada Baltarusijoje, darbas vyksta. Paskutinė informacija, kurią pasakė, kad viena didžiausių gamyklų „Belaruskalis“ nemitinguoja, nėra prastovose, jie dirba. Kalbėjau su Klaipėdos uostu. Kroviniai, kurie važiuoja Baltarusijos sausumos transportu, jie juda“, – sakė „Linavos“ prezidentas.
„Aišku, nėra sudaroma naujų sutarčių, tai akivaizdu ir realu, o dabartiniai įsipareigojimai vykdomi“, – pridūrė jis.
Asociacijos prezidento teigimu, didelių nesklandumų nėra patiriama ir pasienio kontrolės punktuose.
„Gal šiek tiek daugiau sugaištame laiko (prie pasienio kontrolės punktų – ELTA), papildomas pažiūrėjimas į asmenis, vairuotojus, bet tai normalu, tikėtina, kad taip turėjo būti“, – sakė R. Austinskas.
Baltarusijoje rugpjūčio 9 dieną įvyko prezidento rinkimai, kurių rezultatai laikomi suklastotais.
Vos tik paskelbus pirmuosius balsavimo rezultatus, kad rinkimus laimėjo Aliaksandras Lukašenka, Minske ir kituose Baltarusijos miestuose prasidėjo masinės protesto akcijos, kurios virto susirėmimais su milicijos darbuotojais.
Buvo sulaikyta apie 6 tūkst. žmonių, nukentėjo daug demonstrantų.