Pasienyje su Baltarusija – nepigi loterija: per parą nuostoliai siekia šimtus tūkstančių eurų

Sustabdys valandai, parai, o gal ir visą savaitę teks pralaukti aikštelėje. Taip portalui lrytas.lt ketvirtadienį pripažino tolimųjų reisų vairuotojai, krovinius gabenantys iš Baltarusijos arba grįžtantys į šią neramumų krečiamą šalį.

Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Baltarusijos vykstantys sunkvežimių vairuotojai sakė kiekvieną dieną laukiantys netikėtumų.<br> V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 24, 2020, 5:40 PM, atnaujinta Sep 25, 2020, 6:55 AM

Vairuotojai neslėpė – per karantiną dirbti buvo lengviau nei dabar. Tada ir Lietuvos, ir Baltarusijos muitininkai stengėsi, kad pasienyje nesusidarytų ilgos sunkvežimių eilės.

„O dabar važiuoji ir nežinai, kiek laiko įkliūsi“, – atsiduso rusas iš Kaliningrado Vitalijus.

Tiesa, ketvirtadienį Lietuvos pusėje nei Medininkų, nei Lavoriškių pasienio kontrolės punktuose vilkikų eilių nebuvo.

Tačiau Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas tvirtino, kad prastėja krovinių vežimo sąlygos per Baltarusiją.

Pakelėje laukė užtrukusio kolegos

Baltarusis Aleksandras sustojęs netoli pasienio kontrolės punkto Medininkuose laukė kolegos, kurį pareigūnai sustabdė detaliam transporto priemonės tikrinimui. Sunkvežimį švies rentgeno spinduliais.

Dėl to Aleksandras ant pareigūnų nepyko. Automobilį peršviesti rentgeno spinduliais gali pareikalauti ir lietuviai, ir baltarusiai. Čia jau kaip kompiuteris nurodys ar kitos taisyklės, kurių vairuotojams niekas nepaaiškina.

Aleksandro žodžiais, vis dėlto pasienyje dokumentų įforminimas buvo varginantis. Neskubėjo lietuvių muitininkai. Bet tai įprasta. Paprastai labiau kabinėjasi tos valstybės, į kurią įvažiuoji, pareigūnai: „Leidžia sieną kirsti 70 ar 100 mašinų, ir viskas – stop. Jokių paaiškinimų, kodėl eilė nejuda.“

Namo teks grįžti per Lenkiją

Į Vokietiją durpių briketų krovinį vežantis vyras į pasienio kontrolės punktą įvažiavo trečiadienį apie 19 valandą. Kirto sieną ketvirtadienio rytą.

Aleksandras su kolega iš Vokietijos namo grįš ne per Lietuvą, o per Lenkiją. Taip baltarusiai važinėja jau dešimt metų dėl lenkų įvestos taisyklės: įvažiuoti į jų valstybę galima automobilio bakuose turint tik 600 litrų degalų.

Tuo tarpu į Lietuvą galima įvažiuoti pilnais degalų bakais. Aleksandro vairuojamo vilkiko bakuose telpa 1,4 tonos dyzelinių degalų.

Kimba ir prie baltarusių vairuotojų?

Vitalijui pasisekė labiau: apie vidurnaktį atvažiavęs prie pasienio kontrolės punkto Baltarusijoje, jis ryte jau buvo Lietuvoje.

Vitalijus stebėjosi: nors Baltarusija kalba apie sankcijas, pasienyje vilkikų eilės sumažėjo. Kiek ilgai tai truks – niekas nežino.

Nuolat iš Rusijos, Baltarusijos į Vakarų Europą krovinius vežantis rusas pasakojo, kad per karantiną vilkikų eilės prie Medininkų pasienio kontrolės punkto buvo nutįsusios, bet tada muitininkai labai stengėsi: „Baltarusijos muitinėje dirbo visi penkiolika langelių, neatsilikti stengėsi ir lietuviai.“

Vitalijus girdėjęs kalbų, kad dabar baltarusiai kimba prie Lietuvos, Latvijos vežėjų. Bet tai, jo nuomone, netiesa.

„Štai mano akyse dviems baltarusių vilkikams baltarusių muitininkai nurodė sustoti aikštelėje detaliai patikrai.

Vienas vairuotojų man skundėsi: sunkvežimis baltarusiškais valstybiniais numeriais, aš pats baltarusis, vežu krovinį iš Lenkijos į Baltarusiją, o kabinėjasi baltarusiai. Sakė, kad kitam jo įmonės vairuotojui dar labiau nenuskilo, nes aikštelėje dvi dienas praleido laukdamas tikrintojų. O kitam savaitę teko tupėti“, – pasakojo Vitalijus.

Jo žodžiais, Baltarusijoje detalios patikros aikštelė sausakimša – pats važiuodamas matė.

Baiminasi atsakomųjų sankcijų

Iš Baltarusijos vykstantis Remigijus džiaugėsi pasienyje ilgam neįkliuvęs: „Patekau į tą bangą, kai praleido kelias dešimtis sunkvežimių. Man nusišypsojo laimė.“

Anot lietuvio, ir anksčiau kertant Baltarusijos sieną jis didelių netikėtumų nepatyrė, tačiau ar ilgai tai tęsis?

Remigijus pastebėjęs, kad vilkikų su lietuviškais numeriais smarkiai sumažėję, padaugėję rusų, baltarusių. Tai buvo galima pastebėti ir kelyje – juo daugiausia švilpė kaimynų valstybių sunkvežimiai. Tačiau palaukimo aikštelė prie Medininkų pasienio kontrolės punkto buvo neįprastai pustuštė.

„Jeigu ir lietuviai pradės taikyti sankcijas pasienyje, įkliūsime visi. Tada ne paromis, o savaitėmis stovėsime“, – svarstė tolimųjų reisų vairuotojas.

Minsko muitinėje – nuo sekmadienio

Anot „Linavos“ prezidento R.Austinsko, padėtis nėra tokia gera: vien Minsko muitinėje kai kurie vilkikai praleidžia po tris paras.

R.Austinkas sakė, jog trikdžiai Baltarusijoje Lietuvos vežėjams kainuoja apie 280 tūkst. eurų per parą – kainuoja prastovos, krovinių patikra.

„Negerėja reikalai su Baltarusija, jie pastebėjo, kad mes reaguojame, kad darome žingsnius, yra susitikimai ir su ambasada, muitinės raštai parašyti į Baltarusijos muitinę. Ką tik kalbėjau su kolegomis, kurie tai seka, – vidinėje muitinėje Minske šiuo metu stovi apie 200 krovininių automobilių, tikrinami jų kroviniai, krauti iš Lietuvos terminalų“, – BNS ketvirtadienį sakė R.Austinskas.

Anot jo, čia tik Minsko muitinė, kiti papuola į kitas muitines. Iš Minske stovinčių vilkikų apie 70 yra registruoti Lietuvoje.

„Jie tos tvarkos kaip ir laikosi, tikrai kiekviena muitinė turi teisę tikrinti, ir žinau, ką jie daro, duoda užklausimus į Lietuvos muitinę, tikrina, ar prekių kiekis, kuris sukrautas ir lydintys dokumentai tikrai tokie. Jie padaro formalumus, bet tai yra sugaištas laikas, esame užlaikyti“, – kalbėjo asociacijos prezidentas. Kai kurie vilkikai muitinėje laukė nuo sekmadienio vakaro iki ketvirtadienio.

Ilgos vilkikų eilės nesirikiuoja

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius yra sakęs, kad Lietuva bendradarbiauja su Lenkija ir kitomis šalimis, siekdama užsitikrinti alternatyvius kelius vežėjams, jeigu Baltarusija jiems sudarys didelių trukdžių.

Tuo tarpu Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) duomenimis, Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje eismas šiomis dienomis įprastas, eilių beveik nėra.

„Situacija visiškai normali, eilės labai nedidelės, Medininkuose šiek tiek stovi palaukimo aikštelėje, nesirikiuoja eilėse, yra apie 30 krovininių, jie lauks ilgiausiai pusantros valandos.

Lavoriškių punkte į Baltarusiją įvažiuoti laukia apie dešimt, Šalčininkų – taip pat apie dešimt, jie visi turėtų įvažiuoti per valandą. Raigardo punkte eilių visai nėra“, – BNS sakė VSAT Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.