Rodmenų deklaravimas ir mokėjimo tvarka pasirinkus elektros tiekėją: paaiškino, kas keisis

Lietuvoje palaipsniui atsisakant monopolinių elektros tiekimo buitiniams vartotojams sąlygų, šalies gyventojai renkasi naujus, nepriklausomus elektros energijos tiekėjus.

Kiekvienu atveju elektros energijos rodmenų deklaravimo ir paslaugų apmokėjimo būdai turi būti aptarti su tiekėju sudaromoje sutartyje.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kiekvienu atveju elektros energijos rodmenų deklaravimo ir paslaugų apmokėjimo būdai turi būti aptarti su tiekėju sudaromoje sutartyje.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 12, 2020, 11:05 AM, atnaujinta Nov 12, 2020, 11:06 AM

Pokyčių laikotarpį tradiciškai lydi ne vienas klausimas, kaip elektros vartotojams toliau reikės elgtis, sudarius sutartis su naujais tiekėjais.

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) Paslaugų tarnybos direktoriaus Renaldo Radvilos teigimu, tarp dažniausiai bendrovės specialistų gaunamų klausimų patenka ir užklausos dėl elektros energijos rodmenų deklaravimo bei sąskaitų apmokėjimo tvarkos pakeitus tiekėją.

„Svarbiausias dalykas, kurį reikia žinoti elektros energijos vartotojams, kad bendroji tvarka nesikeis. Sudarius sutartį su nauju tiekėju deklaruoti suvartotos elektros energijos rodmenis ar susimokėti už paslaugas bus galima taip pat, kaip ir anksčiau, tik tai darysime kitoje aplinkoje – naujo tiekėjo svetainėje internete ar kitose jo sukurtose platformose, ar fizinėse aptarnavimo vietose“, – teigia R.Radvila.

Į tiekėjo platformas persikels tiek sąskaitų apmokėjimas, tiek rodmenų deklaravimas, o paslaugų funkcionalumas – galimybės apmokėti tiesiogiai svetainėje internete ar kitais populiariais būdais – taip pat priklausys nuo tiekėjo sukurtos infrastruktūros.

R.Radvila pažymi, kad kiekvienu atveju elektros energijos rodmenų deklaravimo ir paslaugų apmokėjimo būdai turi būti aptarti su tiekėju sudaromoje sutartyje.

„Jeigu pasirašant sutartį su naujuoju tiekėju šis dar neturėtų sprendimo vartotojo duomenų deklaravimui įgyvendinti, bet kuris gyventojas ir toliau galės tai padaryti ESO savitarnos svetainėje, o mes šiuos duomenis perduosime tiesiogiai tiekėjui“, – sako ESO Paslaugų tarnybos direktorius.

Viena sutartis – viena sąskaita

Pasirinkę naująjį tiekėją gyventojai ir toliau turės tik vieną sutartį ir jos pagrindu kas mėnesį toliau atsiskaitinės už elektros energijos suteikimo paslaugą su savo naujuoju tiekėju.

R.Radvilos teigimu, klientams tereikia pasirinkti jiems tinkamiausias elektros energijos tiekimo paslaugas siūlančios įmonės pasiūlymą, sudaryti su ja sutartį ir ties šia vieta rūpesčiai bus baigti.

„Pasirašius naują sutartį, senoji bus nutraukta automatiškai ir visais likusiais procesais pasirūpins pats tiekėjas kartu su ESO. Tad svarbiausia užduotis gyventojams – aktyviai domėtis pokyčiais ir išsirinkti jiems priimtiniausias elektros energijos tiekimo paslaugos sąlygas“, – akcentuoja R.Radvila.

Keičiant elektros energijos tiekėją vartotojams taip pat nereikės diegtis jokios papildomos infrastruktūros – laidų, skaitiklių ar pan.

Energijos tiekimo laidų iki elektros skaitiklių, taip pat ir pačių elektros apskaitos prietaisų savininke ir toliau išliks bendrovė ESO, suteiksianti galimybę naudotis savo įranga visiems tiekėjams.

Anot R.Radvilos, ši tvarka taip pat reiškia, kad netgi daugiabučiuose namuose kiekvienas buto savininkas gali rinktis jam tinkamiausią tiekėją.

Visiškai įmanoma situacija, kad visiems vieno daugiabučio gyventojams elektros energiją tiektų skirtingi tiekėjai, nes kiekvienas vartotojas juos rinksis individualiai, pagal savo asmeninius poreikius.

Tiekėją renkasi daugiausia suvartojantys

Buitiniai vartotojai Lietuvoje nepriklausomą elektros energijos tiekėją rinksis trimis etapais iki 2022 metų pabaigos.

Pirmame etape šiuo metu dalyvauja daugiausiai elektros energijos suvartojantys objektai, t.y tie kurie moka per mėnesį daugiau nei 60 eurų arba suvartoja virš 420 kWh per mėnesį.

Į pirmąjį etapą patenkantys vartotojai turi pasirinkti jiems tinkamiausią elektros energijos tiekėją ir pasirašyti naują tiekimo sutartį iki šių metų gruodžio 10 d.

Visuomeninio tiekėjo paslaugų atsisakymas yra valstybės sprendimas nuosekliai panaikinti monopolines sąlygas elektros energijos tiekimo buitiniams vartotojams rinkoje.

Valstybė toliau reguliuos tik kai kurias kainos dedamąsias: už elektros energijos perdavimo, skirstymo ir viešuosius interesus atitinkančias paslaugas.

Elektros energijos įsigijimo ir tiekimo kainas lems tiekėjų konkurencija ir kaina biržoje.

Laiku tiekėjo nepasirinkusiems gyventojams bus užtikrinamas laikinas garantinis elektros energijos tiekimas.

Daugiau informacijos apie pokyčius galima rasti svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt ar telefonu 8 626 555 65.

Tekstas parengtas bendradarbiaujant su ESO.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.