Apie tai, kad atšaukė valdybą, ministras pranešė savo feisbuko paskyroje. Vėliau M.Skuodis BNS sakė, kad bus pratęsti dabartinės valdybos įgaliojimai.
Pasak jo, jis turėjo daug pirminių dvejonių, bet išsamiai susipažinus su visa informacija ir aplinkybėmis, beliko vienintelis pasirinkimas.
„Galimybė pačiam susipažinti su visais valdybos atrankos dokumentais man sukėlė rimtų abejonių dėl atrankos proceso skaidrumo ir profesionalumo. Dėl to inicijuoju detalų atrankos proceso auditą, įtraukiant ir nepriklausomus ekspertus“, – teigia M.Skuodis.
Jo teigimu, norima ne ieškoti kaltų ir kapstytis po praeitį, bet pateikti siūlymus, kaip tobulinti visų valstybės valdomų įmonių valdymo organų nepriklausomų narių atrankos procedūras.
„Kyla pagrįstų abejonių, ar pasirinkti valdybos atrankos kriterijai atitinka „Lietuvos geležinkeliams“ kylančius iššūkius. Pavyzdžiui, ar tikrai pakanka vieno nario, turinčio tarptautinę patirtį geležinkelių srityje? Tuo metu, kai geležinkeliai vis stipriau žengia į tarptautines rinkas? Manau, kad atrankos kriterijus būtina koreguoti“, – rašo naujasis susisiekimo ministras.
Be to, jis teigia abejojantis dėl J.Narkevičiaus pasirinktų „priklausomų“ valdybos narių (ministerijos atstovų), kurie turi kitų planų ir todėl jie neišvengiamai keisis.
„Iš vieno dar prieš sprendimą sulaukiau prašymo jį atšaukti. Su antruoju situaciją aptarėme taip pat“, – teigia M.Skuodis.
Jis teigia inicijuosiantis teisės aktų pokyčių svarstymą, kad tokių svarbių įmonių valdybų kaita vyktų palaipsniui, vienu metu atrenkant tik dalį narių. Taip būtų išvengta panašių problemų ateityje.
Pasak M.Skuodžio, negali kilti jokių abejonių dėl strateginės įmonės valdybos sudarymo skaidrumo ir profesionalumo, lygių galimybių konkuruoti geriausiems kandidatams: „Mano vienintelis tikslas – kuo stipresnė tarptautinė valdyba“.
„Lietuvos geležinkelių“ valdyba naujai kadencijai paskirta gruodžio 4-ąją.
J.Narkevičius tuomet BNS teigė, kad valdybą buvo būtina paskirti, nes gruodžio viduryje baigiasi dabartinės valdybos kadencija. Jis tikino, kad procesas buvo skaidrus, todėl nemanė, jog būsimam susisiekimo ministrui reikėtų keisti sprendimą.
Į „Lietuvos geležinkelių“ valdybą J. Narkevičius paskyrė ne tik viešos atrankos metu pasirinktus penkis nepriklausomus narius, bet ir du naujus valstybės atstovus: buvusiį Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijos pirmininką Virgilijų Poderį ir Susisiekimo ministerijos vyriausiąjį patarėją Henriką Surovičių.
Nepriklausomais valdybos nariais buvo paskirti Gediminas Vyšniauskas, „Klaipėdos vandens“ valdybos narys Valdas Tekorius, valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ ir Giraitės ginkluotės gamyklos valdybos pirmininkas Vygantas Sliesoraitis, įmonės „Skyways Technics“ projektų plėtros vadovas, aviacijos verslo konsultantas Arijandas Šliupas bei Matsas Hansonas.
Dabartinės „Lietuvos geležinkelių“ valdybos kadencija baigėsi gruodžio 14 dieną.