Pradedamas vairuotojų testavimas
„Išvažiuoti iš JK eilėje laukia apie kokius 8 tūkst. vilkikų, o įvažiuoti laukia panašiai. Kalbant apie Lietuvos transporto įmones, įvažiuoti laukia netoli tūkstančio vilkikų.
Kadangi JK yra pakankamai siauri keliai, jie yra visi užkišti“, – po Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdžio situaciją naujienų portalui lrytas.lt komentavo šios asociacijos prezidentas Romas Austinskas.
Anot jo, šiandien 14 val. mūsų laiku turi pradėti veikti mobiliosios testavimo grupės COVID-19 tyrimams atlikti. Greitieji testai bus daromi ir tiems vilkikų vairuotojams, kurie užstrigę kelyje. Tik turėdami neigiamą atsakymą vairuotojai galės keltais parvykti namo.
Anot Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, vis dar laukiama informacijos iš Lietuvos ambasados Prancūzijoje dėl tikslesnių reikalavimų.
„Žinoma, kad dabar reikia pasidaryti COVID-19 testą, tačiau kyla klausimas, kaip jį pasidaryti tiems, kurie dabar stovi eilėse“, – apie neiškumus kalba P.Drižas.
Vilkikų eilės greitai neišgaruos
Dėl nuo trečiadienio Prancūzijos švelninamo draudimo atvykti iš JK, eilės turėtų šiek tiek apmažėti, tačiau Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius P.Drižas teigia, jog pokytis kol kas bus nežymus.
„Susidaręs toks didelis vilkikų skaičius, kad neužteks tikriausiai net savaitės iš ten išvažiuoti. Atlaisvėjęs pralaidumas kažkiek palengvins situaciją, aišku, bet per vieną naktį niekas neišsispręs“, – teigia P.Drižas.
R.Austinskas sako, jog tikėtina, kad iki kitos savaitės pradžios vilkikų srautai vis tiek turėtų subliūkšti, aišku, jei visos tarnybos veiks ir viskas vyks sklandžiai.
„Įsivaizduokit, jei kelyje yra užstrigę netoli 10 tūkst. vilkikų, kaip įmanoma viską padaryti greitai? Juk keltai nepaims per kelias dienas visų norinčių grįžti. Europa vis tiek švenčia Kalėdas, daug kas ir nedirba, tad procesai dar labiau lėtėja“, – teigia Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas R.Austinskas.
Geresnių sąlygų vairuotojams suteikti neskuba
Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas R.Austinskas teigia, jog vairuotojų nepatogumai yra dideli: „Vanduo, tualetas, visi buities dalykai nėra puikiai organizuojami. Šiek tiek yra biotualetų. Kiek patys vairuotojai girdi, jų turėtų papildyti, bet ar kažkas tai padarys – sunku pasakyti.“
Anot jo, lygiai taip pat vairuotojus neramina ir nežinomybė. „Daug klausimų turėjo būti išsispręsta praėjusią naktį, tačiau nieko neįvyko. Vežėjai labai kenčia dėl JK ir Europos Sąjungos negebėjimo susitarti“, – apie vyraujančias nuotaikas tarp vairuotojų pasakoja R.Austinskas.
„Brexit“ ir vėl gali pakišti koją
Anot Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretoriaus P.Drižo, dabartinė situacija yra tarsi pamoka, rodanti, kas gali laukti ir kaip atrodyti prekių mainai tarp Europos Sąjungos ir JK po Naujųjų metų, jei nebus pasiektas susitarimas dėl prekybos.
„Laukiame derybų pabaigos, tačiau kelių transporte net ir nesusitarus būtų taikomi nenumatytosios padėties reglamentai, kurie užtikrintų prekių patekimą į rinką. Vis dėlto, dėl vilkikų kiekio suvaldymo pasienio punktuose problemų kils“, – teigia P.Drižas.
Jis sako, jog veikiausiai laukia kažkas panašaus į dabartinę situaciją: „Savo nariams netgi rekomenduojame pirmosiomis savaitėmis logistiką planuoti taip, kad net nereikėtų vykti į JK. Kad chaosas bus – matome jau dabar.“
Anot P.Drižo, tinkamų sąlygų efektyviam vilkikų transportui nėra, infrastruktūra yra nepakankamai gera: „Tiek Kento grafystė, tiek Prancūzijos pusė rašė, jog yra pasiruošę didelėms eilėms, bet pagal dabartinį vaizdą, vienaip ar kitaip, su trikdžiais tikrai bus susidurta“, – naujienų portalui lrytas.lt teigia P.Drižas.
Trūksta aiškumo
„Paskutinės dviejų savaičių derybos buvo slaptos ir visi esminiai klausimai keliami tik viršuje. Eskaluojamas tik klausimas dėl žuvų gaudymo kvotų, o apie kitus prekybos ateities su JK klausimus garsiai nekalbama“, – sako Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas R.Austinskas.
Jo teigimu, net apie 70 proc. maisto produktų JK įsiveža iš Europos Sąjungos šalių.
„JK šiandien net neturi vidinių muitinių, o išorinės tik statomos. Pagal JK vartojimą, eilės turėtų būti ilgos, o pagal automobilių kiekį, laukia daug didesnės spūstys nei tarp Lietuvos ir Baltarusijos“, – apie tikėtiną scenarijų pasakoja R.Austinskas.