Lietuviai šventes pratę leisti saldžiai: ragauja nuo Kuršėnų vyniotinio iki šokoladinių Kalėdų Senelių

Kuršėnų vyniotis, šakotis, medaus skonio bei griliažiniai plokštainiai – lietuvių itin mėgstami saldumynai per žiemos šventes. Prekybininkai sako, kad per šventes nuperkamas saldumynų kiekis kasmet augo, tačiau šie metai – kitokie.

Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>V.Balkūno nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>V.Balkūno nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>D.Umbraso nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>D.Umbraso nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>V.Balkūno nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>V.Balkūno nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>M.Patašiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>M.Patašiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>D.Umbraso nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>D.Umbraso nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Smaližiai prekybos centrų lentynas šluoja ir šiemet, tačiau užsiimantys vien saldėsių verslu, deja, pasigirti paklausa negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Dec 24, 2020, 1:25 PM

Lietuviai pratę šventes leisti saldžiai

Ant šventinio stalo lietuviai deda ne tik tortus, pyragus ar šakočius. Anot „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, žmonės perka viską, kas saldu.

„Artėjant šventėms daugiausia perkami Kalėdoms skirti saldumynai: advento kalendoriai, šokoladiniai Kalėdų seniai ir kitos kalėdinės figūrėlės.

Taip pat išauga įvairių šokoladinių saldainių bei saldainių dėžutėse, guminukų paklausa“, – naujienų portalui lrytas.lt teigia E.Dapkienė.

„Įdomu tai, kad Kalėdoms labiau yra perkami pyragai, o Naujiesiems metams – tortai. Beje, šventiniu periodu lietuviai daugiau perka ir šakočių“, – teigia „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė. Ji teigia, jog prieš šias šventes auga įmantresnių, prabangesnių konditerijos gaminių pardavimai.

E.Dapkienė sako, jog šventiniu laikotarpiu populiariausias yra klasika tapęs maskarponės sūrio tortas. Taip pat Kalėdoms yra perkami šakočiai bei populiarumo neprarandantis Kuršėnų vyniotinis. Itin lietuvių mėgstami – medaus skonio bei griliažiniai plokštainiai.

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė sako, jog šiemet pirkėjų dėmesio sulaukė saldainių dėžutės su papildoma verte, pavyzdžiui, saldainiai pašto dėžutėje su pridedamu atviruku sveikinimams užrašyti. Pasak jos, taip pat populiarūs sausainių, kuriuos vaikai gali patys dekoruoti ar susikurti sausainių namukus, rinkiniai.

Karantinas diktuoja net ir saldėsių pasirinkimą

Anot įmonės „Bijola“ komercijos direktorės Jolantos Valaikienės, žmonės reaguoja į bendras ekspertų rekomendacijas – vienu metu pirkti daugiau, rečiau lankytis prekybos vietose. Atitinkamai tai turi įtakos ir konditerijos gaminių pasirinkimui.

„Populiarūs yra kokybiški, įdomių receptūrų gaminiai, nes perkant mažesnius kiekius pirkėjai gali sau leisti aukštesnės kokybės brangesnį gaminį. Pastebime, kad daugiau užsakoma kepinių, kuriuose mažiau kreminių pertepimų, nes tokie gaminiai turi ilgesnę galiojimo datą arba yra lengviau transportuojami“, – sako J.Valaikienė.

Pasak moters, daugiausia užsakomi mažesnio svorio tortai – iki 1 kg. Tiesa, pirkėjų krepšelyje daugiau įvairovės, pavyzdžiui, mažesnis tortas, tačiau šalia ir kiti kepiniai ar pyragaičiai.

Paklausą lemia kitų sektorių veikla

Saldumynų pardavėjai teigia, jog paklausa priklauso ir nuo įmonių, darželių, mokyklų darbo.

„Įmonės pradėjo labiau taupyti. Ne visi gali pasveikinti darbuotojus, ne visi gali nusiųsti dovanėles, tad užsakymų sumažėjo, palyginti su praėjusiais metais“, – teigia ketvirtus metus gyvuojančios įmonės „Meduolių namai“ direktorė Aistė Sorakaitė. Anot jos, šie metai išsiskiria kur kas mažesne paklausa.

Anot „Rimi“ viešųjų ryšių vadovės Renatos Keršienės, jau pandemijos pradžioje, kai buvo paskelbti suvaržymai, įvestas pirmasis karantinas sumažėjo sveriamų saldainių bei lietuviška atributika puoštų saldainių dėžučių pardavimai.

„Jų poreikis sumažėjo dėl atšauktų renginių, nevykstančių šeimos švenčių, suvaržytų kelionių. Taip pat šiemet kiek mažesnis vaikiškų saldainių dėžučių poreikis dėl uždarytų darželių – juose ir įmonėse nevykstančių švenčių vaikams“, – teigia „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

Anot „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, palyginti su pernai, šįmet saldžios bakalėjos pardavimai, deja, yra 10 proc. mažesni.

„Neabejotinai įtakos tam turi pandemija. Nevykstant kalėdiniams renginiams, mažiau perkama ir saldumynų“, – sako „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E.Dapkienė.

Šiemet prekyboje – štilis

Smaližius džiuginančios įmonės „Bijola“ komercijos direktorė Jolanta Valaikienė teigia, jog pandemija apskritai šiais metais atnešė pastebimų pokyčių jų verslui.

„Jau nuo pavasario pirmos bangos besitęsianti sveikatos krizė labai pakeitė užsakymų apimtis: mažiau didelių švenčių, nukeltos vestuvių šventės arba sumažintas svečių skaičius, o tai lemia mažesnius užsakymus konditerijos gamintojams“, – teigia J.Valaikienė.

Pasak jos, detalių skaičių, kiek pardavimai sektoriuje krito dėl karantino sąlygų, dar nėra, rezultatai bus gauti tik metų pabaigoje, tačiau galima prognozuoti, kad bendrai pardavimai mažėja apie 30 proc.

Stengiasi prisitaikyti prie situacijos

„Sėkmingiau gyvuoja tos konditerijos kompanijos, kurios yra susikūrę internetines parduotuves ir gali pristatyti gaminius tiesiai į namus. Tai kažkiek kompensuoja bendrai sumažėjusias pajamas lyginant su ankstesniais metais“, – teigia J.Valaikienė.

Anot jos, konditeriai, kaip ir kitų sektorių atstovai, stengiasi prisitaikyti prie pokyčių, ypač daug dėmesio skirdami darbo vietų išsaugojimui.

„Tikime, kad įveiksime pandemiją, grįšime į normalų gyvenimą, vėl vyks šventės, žmonės norės gardžių džiugių akimirkų, todėl kvalifikuoti konditeriai yra esminis turtas kiekvienai kompanijai, nes tik geri specialistai gali sukurti saldžią ir įsimintiną šventę“, – viliasi J.Valaikienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.