Keleivių vežėjai pasakoja, kaip juos nustekeno pandemija: kai kurie išleido visus sutaupytus pinigus

Ties žlugimo riba yra atsidūrusios privačios tarpmiestinio keleivinio transporto įmonės, kurios per koronaviruso pandemiją skaudžiai nukraujavo ir vos išgyvena, nebegali teikti keleiviams paslaugų visa apimtimi. Jos priverstos mažinti reisus, į juos išleisti mažiau ir rečiau autobusų, nes vos surenka pinigų net einamosioms išlaidoms, pavyzdžiui, degalams, darbo užmokesčiui.

 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>M.Patašiaus nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>M.Patašiaus nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>M.Patašiaus nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>M.Patašiaus nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>M.Patašiaus nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>M.Patašiaus nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
 Dėl karantino reikalavimų tarpmiestiniuose autobusuose galima užpildyti tik pusę vietų. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 4, 2021, 1:48 PM, atnaujinta Mar 4, 2021, 3:39 PM

Taip tikina Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Keleivių vežėjas „Busturas“ pernai patyrė 200 tūkst. eurų nuostolį. Iš 20-ies maršrutų šiandien jis veža trimis Kauno-Vilniaus kryptimi, kur šiaip taip susirenka pajamas tiesioginėms išlaidoms padengti. „Pernai veždmi keleivius išleidome visus nuo 2015 m. uždirbtus pinigus“, – skaičiavo Šiaulių miesto keleivių vežėjo „Busturas“ direktorius Vaidas Seirackas.

„Neturime iš ko išleisti autobusus į reisus – veždami keleivius pagal karantino reikalavimus užpildydami iki 50 proc. sėdimų vietų, nebesurenkame pajamų veiklos tęstinumui“, – aiškino V.Seirackas.

„Absoliučiai visas transporto sektorius dabar patiria didžiulius sunkumus, tačiau blogiausia padėtis – keleivinio transporto srityje. Dalis įmonių – ties žlugimo riba: vos surenka pinigų būtiniausios einamosioms išlaidoms“, – teigė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Anot jo, itin kebli situacija – savivaldybių įmonėms, kurioms dar sunkiau gauti paramą, mat dėl diskriminacinio įmonės apibrėžimo negali kreiptis paramos į „Invegą“.

„Tokių įmonių pajamos iš bilietų drastiškai sumažėjo, o valstybės finansinės pagalbos nesulaukė: pasinaudojo tik pinigais už pastovas ir poprastovinį laikotarpį, bet nuo šių metų sausio mėnesio neliko nė šios priemonės“, – teigė Z.Buivydas.

Jo skaičiavimu, apie 30 proc. asociacijai priklausančių keleivių vežėjų – labai nepavydėtinoje padėtyje, visos kitos patiria sunkumus. Vežėjai tikina, kad gali ateiti diena, kai keleivinis tarpmiestinis transportas tiesiog nustos vykti, nes nebebus tam lėšų.

„Linavos“ duomenimis, per praėjusių metų kovo-rugsėjo mėnesius, Lietuvai kovojant su koronaviruso pandemija, keleivinio transporto sektorius patyrė beveik 25 mln. eurų nuostolių, negavo virš 64 mln. eurų pajamų, t. y. jos sumažėjo net 56 proc., o keleivių prarasta 74,4 mln. arba 42 proc.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.