Besirenkant kitą elektros tiekėją galima pakliūti į spąstus: klaipėdietis nori įspėti ir kitus

Klaipėdietis Donatas Krušna mano, kad sudaryti gyventojams galimybę pasirinkti laisvos rinkos nepriklausomą elektros tiekėją nėra iki galo pasiruošta. Todėl gyventojai patiria nepatogumų ir netgi finansinių nuostolių. Jis papasakojo, kaip su juo pasielgė bendrovė „Enefit“. Dėl jos neapsižiūrėjimo jis dabar už elektrą visus metus turės mokėti daugiau. Atsakymo, kodėl taip nutiko, žmogus negavo nė iš vienos šiame procese dalyvaujančių institucijų.

Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Balkūno nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Balkūno nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>D.Umbraso nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>D.Umbraso nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Dalia Bikauskaitė, www.ve.lt

Mar 26, 2021, 7:22 PM

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovas spaudai Paulius Kalmantas tikina, kad labai mažas procentas gyventojų skundžiasi dėl elektros tiekėjo pasirinkimo sistemos.

„Ar turėčiau suprati, kad mano vardu „Enefit“ be mano sutikimo sudarė sutartį su manimi? Tai tiesiog mano parašo vagystė. „Ignitis“ konsultantės paprašiau paaiškinti, kokiu pagrindu ji nutraukė sutartį su manimi. Atsakė, kad ji sistemoje neturi prieigos prie sutarties, tik mato, kad ji buvo nutraukta“, – teigia D.Krušna.

Istorija gana keista. Arba D.Krušna ne iki galo viską išsiaiškino vis dėlto gana painioje sistemoje, arba bendrovių darbuotojai neinformuoti, patys iki galo nesupranta, kas rašoma jų interneto svetainėse, ir negali žmogui paaiškinti elementarių dalykų. Susisiekti su jais telefonu gana sunku, nuo žmonių jie atsitvėrę siena, automatiniais atsakikliais ir pan. Pensinio amžiaus žmogui gana sudėtinga perprasti sistemą, todėl jis ir bijo keisti elektros tiekėją.

Nepastebėjo elektroninio laiško?

Renkantis nepriklausomą elektros tiekėją D.Krušna pateko į pirmąjį etapą. Pernai gruodžio 8 d. jis sudarė sutartį su UAB „Enefit“ nuotoliniu būdu pasirašydamas mobiliuoju parašu. Tačiau jam kilo klausimų dėl sutarties sąlygų, tad bandė prisiskambinti nurodytu numeriu +370 655 89 298. Tačiau dvi dienas, pasak Donato, girdėjo tik paukščių čiulbėjimą, atsiliepė atsakiklis ir su niekuo nesujungė. Galbūt buvo nurodytas telefono, kuris dar neveikė, numeris?

Tada nusprendė netęsti kelionės su šia įmone ir pagal tam tikrą sutarties punktą nutraukė sutartį ją informuodamas elektroniniu laišku. D.Krušnos teigimu, sutartį su visais elektros tiekėjais po sudarymo nuotoliniu būdu ir neturint jokių nuobaudų galima nutraukti per 14 dienų.

Tą pačią dieną žmogus paskambino kitam tiekėjui, bendrovei „Ignitis“, ir pasiteiravo, ar gali iškart su ja sudaryti sutartį, nes tai buvo paskutinė diena, kai buvo galima pasirinkti nepriklausomą tiekėją. Gavo atsakymą, kad tikrai gali ir nereikia laukti, kol „Enefit“ nutrauks sutartį. Tad šiemet už sausį sunaudotą elektrą jis sumokėjo „Ignitis“.

Viskas buvo gerai, bet, atėjus laikui mokėti už vasarį, nebegalėjo deklaruoti rodmenų „Ignitis“ portale, tad pradėjo aiškintis kodėl. Paskambinus jam buvo pasakyta, kad jo sutartis nutraukta nuo š. m. vasario 1 d. ir kad jam toliau elektrą tieks „Enefit“, mat su ja sudaryta sutartis nuo vasario 1 d.

D.Krušna taip ir nesuprato, kodėl tada „Enefit“ su juo sudarė sutartį nuo vasario 1 d., kai jau galiojo sutartis su „Ignitis“, o ne nuo sausio 1 d., kai jis buvo sudaręs sutartį su ja, o po dviejų dienų nutraukė, jeigu darbuotojai pražiopsojo elektroninį laišką, kad sutartis nutraukiama.

Tada paskambino į „Enefit“, paaiškino situaciją. Juolab kad buvo teigta, jog sudarant sutartį su nauju tiekėju senosios sutartys savaime nutraukiamos. Vadinasi, po to, kai jis sudarė sutartį su „Ignitis“, sutartis su „Enefit“ turėjo būti nutraukta. Įmonės atstovas jį patikino, kad jie sutartį nutrauks ir jam pinigų už vasarį mokėti nereikia.

„Ignitis“, kai jis paprašė atnaujinti sutartį, kuri buvo nutraukta, pasakė, kad turi laukti, kol sutartį nutrauks „Enefit“.

Praėjo 5 dienos, bet niekas iš „Enefit“ su juo nesusisiekė, o kai jis paskambino, atrodė, kad pirmą kartą girdi žmogaus problemą. Vėl patikino, kad užregistravo jo prašymą.

Metus teks mokėti brangiau

D.Krušna pasiskambino į ESO, nes jam atrodo, kad ta institucija, kuri dalina ir perduoda objektus, lyg ir turėtų būti kontroliuojanti. Prašė, kad jam paaiškintų, kokiu pagrindu buvo nutraukta sutartis su „Ignitis“ ir sudaryta nauja sutartis su „Enefit“, bet niekas jam nieko nepaaiškino. Prašė tiek „Enefit“, tiek „Ignitis“, tiek ESO vadybininkų kontaktų, bet negavo, nes esą jų nežino.

„Ir vieni, ir kiti vis kažko negali, negali išspręsti tokio paprasto dalyko. Gal mane tiesiog norėjo pasiimti, nes aš suvartoju daug elektros, vidutiniškai apie 1 000 kilovatų. Nei „Ignitis“ mane įspėjo, nei „Enefit“. Visiškai neaiškus objektų perdavimo, žmonių informavimo procesas. Jie net negali paaiškinti žmogui, kokiu pagrindu tai daroma“, – stebėjosi Donatas.

Jam patarė sudaryti naują sutartį su „Ignitis“, esą taip savaime bus nutraukta sutartis su „Enefit“. Bet kodėl tada, kai jis sudarė sutartį su „Ignitis“, sutartis su „Enefit“ nebuvo nutraukta?

Vėl skambino į „Ignitis“, bandė paaiškinti, kad „Enefit“ neteisėtai jį pasiėmė pas save, kad turi visus įrodymus, ir prašė atnaujinti sutartį. Jam buvo paaiškinta, kad niekuo negali padėti, sutarties atgaline data sudaryti negali.

„Nusprendžiau sudaryti naują sutartį su „Ignitis“, bet tada man buvo paaiškinta, kad įkainiai pasikeitė ir man teks mokėti brangiau, ankstesnių kainų pasiūlyti negali.

Dabar teks visus metus mokėti daugiau dėl „Enefit“ ir „Ignitis“ nekompetentingumo ir dar nežinia, kaip baigsis su vasario mėnesiu. Jei „Enefit“ nutrauks sutartį atgaline data, tai teks garantiniam tiekėjui ESO mokėti dar daugiau negu šiems nepriklausomiems. Esu nukentėjęs tik todėl, kad jie neturi būdų, kaip išspręsti šią problemą. Dabar sukurta tokia sistema, kad žmogus niekam daugiau negali skųstis, tik konsultantui, kuris tegali sudaryti sutartį ir spaudyti mygtukus, o spręsti problemų nėra kam“, – mano D.Krušna.

Jis sako internete radęs pilna istorijų, kaip žmonės lieka suklaidinti svetainėse pateikiamos informacijos pasirinkdami dinamiškus planus, kur pagal NORD POOL kaina kinta, kad sutartyje pateikiama informacija nėra aiški.

„Man taip pat buvo neaišku, nes iš pradžių rinkausi tą kintamosios dalies planą, todėl bandžiau susisiekti, bet nepavyko, ir dėl to nutraukiau sutartį su „Enefit“. Manau, antrame etape dar bus lavina nesusipratimų, dėl kurių nukentės paprasti žmonės, nes jie prieš šias institucijas nieko padaryti negali, tik teoriškai. O įmonės nėra suinteresuotos spręsti tokias problemas lanksčiai, net jei tai yra jų kaltė, o ne klientų“, – sakė D.Krušna.

Tiekėją visada gali pakeisti

ESO atstovas spaudai P.Kalmantas sako, kad keisti elektros tiekėją yra gana paprasta. Jeigu nebuvo kokių nors ypatingų sąlygų, pavyzdžiui, klientas gauna nuolaidų, keitimas nieko nekainuoja. Atstovas juokauja, kad tiekėjus galima keisti vos ne kas mėnesį.

Tačiau jis pataria žmonėms prieš sudarant sutartis gerai susipažinti su jų turiniu, ypač su nutraukimo sąlygomis.

„Tai ne operatoriaus klausimas. Galiu pasakyti, tik tiek, kad vartotojas, pasirinkęs nepriklausomą tiekėją, visada gali jį pakeisti. Labai svarbu atkreipti dėmesį ir į sutarties nutraukimo sąlygas, kurios turi būti aptariamos pasirašant sutartį.

Norint nutraukti sutartį dažniausiai užtenka informuoti tiekėją prieš 30 kalendorinių dienų, ir sutartis turi būti nutraukta. O tada klientas gali vėl rinktis kitą nepriklausomą tiekėją, kaip ir pirmą kartą. Pasirinkti tiekėją labai svarbu, kad klientas nepakliūtų į tokią situaciją, kai gauna garantinį elektros tiekimą. Jeigu jis neturi sutarties, jam elektrą teikia ESO“, – sakė ESO atstovas.

Pasak P.Kalmanto, D.Krušna turėtų pasižiūrėti, kokios buvo „Enefit“ sutarties nutraukimo sąlygos, ir kreiptis būtent į šį tiekėją.

„Suprantu, kad situacija žmogui labai nemaloni, galiu tik asmeniškai apgailestauti, bet negaliu daugiau pakomentuoti nežinodamas, kokiomis sąlygomis jis pasirašė sutartis“, – aiškino ESO atstovas. Paprašytas „Enefit“ atstovo telefono numerio, atsakė neturintis ryšių, reikia kreiptis bendrąja tvarka.

Jo teigimu, nutraukti sutartį nuotoliniu būdu klientas be priežasties gali per 14 d. Jeigu jis nepasinaudoja šia teise ir per 14 dienų sutarties nenutraukia, gali ją nutraukti pranešdamas tiekėjui prieš 30 dienų. Šiam projektui įgyvendinti yra sukurta speciali svetainė pasirinkitetiekeja.lt, joje galima rasti visą būtiną informaciją.

Pasak P.Kalmanto, dėl rinkos reguliavimo paklausimų ir skundų iš vartotojų gauta labai nedaug. Per pirmąjį etapą pernai žmonių nusiskundimų vertas.lt gavo 56. Tai yra tik 0,02 proc. visų patekusiųjų į tą etapą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.