Saldainių mėgėjams Rusijoje teks nusivilti.
Įvairią veiklą vykdantis Rusijos holdingas „Rosbusinessconsulting“ (RBC) pranešė, jog daugelis šios valstybės konditerininkų pradėjo keisti populiariausių saldumynų receptus. Priežastis – kainų kilimas.
Daugelis ingredientų, reikalingų verdant saldainius, yra importuojami, o jie smarkiai brangsta.
Brangsta aliejus ir cukrus
Prekybininkai, stebėdami pardavimo tendencijas, konditerininkų vis dažniau prašo saldžiųjų gaminių, kurie būtų „šiek tiek paprastesni ir šiek tiek pigesni“.
Nes dabar, anot RBC, Rusijos pirkėjams net alyvpalmių aliejus pasidarė per brangus.
Alyvpalmių aliejus iš tikrųjų brangsta. Pavyzdžiui, pernai liepos mėnesį jis buvo maždaug pusantro karto pigesnis negu šį vidurvasarį – atitinkamai tona kainavo 0,64 tūkst. ir 1,06 tūkst JAV dolerių (0,55 tūkst. ir 0,9 tūkst. eurų).
Taip pat auga cukraus kainos, o jis konditerininkų gaminamuose produktuose sudaro apie 40 proc. Antrąjį 2021-ųjų ketvirtį didmeninė cukraus kaina, anot „Rusagro“, buvo 1,6 karto didesnė nei prieš metus. Pernai jo kilogramas kainavo apie 27 rublius, šiemet – apie 42 rublius.
Kainos pranoko vidutines
Koncernas „Essen Production“ gamina saldainius prekės ženklams „Triufel“, „35“ ir kitiems.
Anot šios įmonės vadovo Leonido Bariševo, konditerijos gaminiai per pandemiją pabrango maždaug trečdaliu.
Pandemija – viena priežasčių, nulėmusių, kad saldainių su sudėtingais įdarais, pavyzdžiui, šokoladiniu fondantu ar vaisų želė, kainos kone 350 rublių (apie 4 eurus) pranoko vidutinę saldainių kainą parduotuvių lentynoje. Paprastai saldumynų pirkėjams 200–300 rublių (2,3–3,5 euro) kaina už kilogramą išlieka priimtina. Konditerininkai taip pat įspėjo mažmenininkus apie artėjantį vaflių kainų kilimą.
Mažina riebalų kiekį
L.Bariševo įmonė paskelbė, kad pradeda gaminti saldumynus pagal supaprastintą receptą, kuriame brangūs įdarai bus pakeisti pigesniais. Be to, pradėdama gaminti naujus saldumynus „Essen Production“ sumažino konditerijos riebalų kiekį.
„Riebalai šiandien yra brangiausias dalykas saldainiuose, – sakė L.Bariševas. – Anksčiau saldainiai su riebiu įdaru daug kam buvo patrauklūs, o dabar pirkėjai nesupranta, kam reikia tokio įdaro, už kurį reikia brangiai mokėti.“
Tačiau Rusijos konditerijos rinkos ekspertai tvirtina, kad šios naujovės dar nepalietė geriausių rusiškų „sovietinių prekių ženklų“, tokių kaip „Lokys šiaurėje“, „Barzdotas lokys“, „Triufeliai“, „Maskvos žiburiai“ ir kitų aukščiausios klasės saldainių.
Manoma, kad šalyje vis dar yra tokių pirkėjų, kurie neišsižadės pamėgtų skanėstų.