Prancūzai dėl vartotojų klaidinimo pareiškė ieškinį lietuviškajam „vienaragiui“ „Vinted“

Prancūzijos vartotojų asociacija „UFC-Que Choisir“ dėl vartotojų klaidinimo pareiškė kolektyvinį ieškinį pirmajam ir kol kas vieninteliam Lietuvos „vienaragiui“, didžiausiai Europoje internetinei naudotų drabužių bei aksesuarų prekybos platformai „Vinted“.

Europoje „Vinted“ turi 37 mln. narių ir veikia 13 šalių.<br> „Vinted“ nuotr.
Europoje „Vinted“ turi 37 mln. narių ir veikia 13 šalių.<br> „Vinted“ nuotr.
 Europoje „Vinted“ turi 37 mln. narių ir veikia 13 šalių.<br>„Vinted“ nuotr.
 Europoje „Vinted“ turi 37 mln. narių ir veikia 13 šalių.<br>„Vinted“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2021-09-16 15:14, atnaujinta 2021-09-16 16:09

Paryžiaus teismui gegužės 18 dieną pateiktu ieškiniu asociacija siekia mokesčių, kuriuos platforma jos nariams netinkamai taiko nuo 2016 metų, kompensacijos, savo tinklapyje skelbia asociacija.

Apie „UFC-Que Choisir“ pateiktą ieškinį „Vinted“ pranešė Registrų centrui trečiadienį pateiktoje 2020 metų veiklos ataskaitoje.

„2021 metų birželio 7 dieną „UFC-Que Choisir“ pateikė ieškinį, kuriuo prašo kompensuoti nuostolius, kurie tariamai patirti dėl vartotojus klaidinančios praktikos, kurią įmonė įgyvendino savo interneto svetainėje ir programėlėje“, – rašoma metiniame pranešime.

Nei „UFC-Que Choisir“, nei „Vinted“ nenurodo ieškinio sumos.

Asociacijos teigimu, ieškinyje ji mini komisinį mokestį, kurį „Vinted“ taiko pirkėjams už kiekvieną platformoje sudaromą sandorį.

„UFC-Que Choisir“ mano, kad šis mokestis yra sumaniai paslėptas, nes pavadintas ne „komisiniu mokesčiu“, o „pirkėjo apsauga“, o tai, pasak asociacijos, klaidina vartotojus.

Asociacijos teigimu, klaidina ir tai, kad „Vinted“ nurodo, jog šis komisinis mokestis yra neprivalomas, tačiau nėra jokio langelio pažymėti, kad pasirenkama tokia galimybė. Nėra ir jokios funkcijos, kuri vartotojams leistų atsisakyti mokesčio ar jį atšaukti, taigi, toks mokestis realiai yra privalomas.

Galiausiai „UFC-Que Choisir“ ieškinyje priekaištauja „Vinted“ dėl nepakankamo komisinio mokesčio dydžio skaidrumo, nes jo suma pasirodo tik atliekant mokėjimą ir, atsižvelgiant į tai, kiek informacijos pateikiama mokėjimo puslapyje, juos sunku pastebėti. Be to, vos atlikus galutinį mokėjimą, informacija apie komisinio mokesčio sumą programėlėje išnyksta.

„UFC-Que Choisir“ pranešime spaudai nurodo, kad, gavusi daugybę vartotojų skundų, anksčiau nusiuntė „Vinted“ oficialų pranešimą, tačiau į jį nebuvo atsižvelgta, todėl nuspręsta pareikšti kolektyvinį ieškinį.

Pasak asociacijos, dėl tokios „Vinted“ praktikos nukenčia milijonai žmonių. Tarp lankomiausių e. prekybos svetainių ir programėlių „Vinted“ šalyje užima ketvirtą vietą.

Asociacija taip pat pabrėžia, kad Europoje „Vinted“ turi 37 mln. narių ir veikia 13 šalių, taigi sumos, kurios gaunamos netinkamai taikant šį komisinį mokestį, turi būti didžiulės.

„Vinted“ patvirtino, kad ieškinį gavo, tačiau kadangi vyksta teisminis procesas, pateikti išsamesnių komentarų negali.

„Vinted“ 2020 metais patyrė 20,88 mln. eurų grynųjų nuostolių (16,3 proc. daugiau nei 2019 metais), o juos lėmė investicijos į aktyvią plėtrą. Įmonės pajamos didėjo 78,6 proc. iki 149,89 mln. eurų. Šiemet įmonė ketina didinti pajamas ir komandą.

Anksčiau šiemet įmonė pritraukė dar 250 mln. eurų ir per šį investicijų raundą „Vinted“ buvo įvertinta 3,5 mlrd. eurų.

„Vinted“ 2019-aisiais tapo pirmuoju Lietuvos „vienaragiu“ – itin sėkmingu startuoliu, kurio vertė viršija 1 mlrd. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.