Grimzti pradėjęs laivas paskandino verslininkų draugystę – jį išgelbėjus susipyko dėl pinigų

Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje skęsti netikėtai pradėjusio iš Norvegijos parplukdyto švartuojamo motorinio laivo PAN TRADER gelbėjimo istorija ne tik supriešino pažįstamus verslininkus, bet ir persikėlė į teismą. Priežastis – pati banaliausia. Susipykta dėl pinigų.

Švartuojant laivą Klaipėdos uoste jis ėmė stipriai svirti ant kairiojo borto.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Švartuojant laivą Klaipėdos uoste jis ėmė stipriai svirti ant kairiojo borto.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Klaipėdos apygardos teismas „Kristės“ ieškinį tenkino tik iš dalies.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Klaipėdos apygardos teismas „Kristės“ ieškinį tenkino tik iš dalies.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Darius Čiužauskas, www.ve.lt

2021-11-14 15:12

Klaipėdos apygardos teismo šią savaitę išnarpliota istorija jūrų uoste prasidėjo 2019 metų sausio 20 d. Bendrovės „Kristė“ laivas-vilkikas „Perkūnas“ vykdė bendrovei APK priklausančio laivo PAN TRADER švartavimą prie krantinės.

Už 300 tūkst. eurų įsigytas laivas į Lietuvą už 160 tūkst. eurų vilkiku partemptas iš Norvegijos, Drameno uosto.

Švartavimo metu laivas ėmė stipriai svirti ant kairiojo borto ir kilo grėsmė, kad jis nuskęs uosto akvatorijoje. Apie įvykį sužinoję abiejų bendrovių direktoriai sutarė, jog būtina skubiai pradėti laivo gelbėjimo operaciją.

Pasitelkus į pagalbą narus, dar vieną vilkiką, gaisrinį automobilį ir didelio galingumo siurblius, PAN TRADER nuskęsti neleista.

Trūkusiame laivo korpuse atsiradusi skylė užsandarinta, triume susikaupęs vanduo išpumpuotas.

Po sėkmingos laivo gelbėjimo operacijos „Kristė“ pateikė APK 28 tūkst. eurų (plius pridėtinės vertės mokestis) sąskaitą. Atlikti darbai kainavo gerokai daugiau.

Tačiau abiejų bendrovių direktoriai buvo asmeniškai pažįstami, tad paprašyta atlyginti tik patirtas faktines išlaidas – sumokėti už vilkikų panaudojimą ir kitas laivo gelbėjimo metu patirtas išlaidas.

Tuo verslininkų draugystė ir baigėsi. APK vadovas su įvardyta suma nesutiko ir ėmė ginčytis dėl už suteiktas paslaugas nurodytų kainų. Po tokio akibrokšto „Kristės“ direktorius pareikalavo ne patirtų išlaidų atlyginimo, o sumokėti už PAN TRADER išgelbėjimą – 100 tūkst. eurų.

Kadangi gražiuoju susitarti nepavyko, „Kristė“ kreipėsi į teismą. Paprašė priteisti iš APK 89 987,25 euro už sėkmingą PAN TRADER išgelbėjimą ir 10 012,75 euro skolą už suteiktas paslaugas iki ir po laivo gelbėjimo operacijos atlikimo.

Teismui šį ieškinį atmetus, bendrovė būtų pasitenkinusi ir 32 246,5 euro. Tiek įvertintos suteiktos atlygintinos paslaugos.

APK ieškinį paprašė atmesti ir priteisti iš „Kristės“ bylinėjimosi išlaidas.

Piktintasi, kad įvardyta suma sudaro net du trečdalius visos laivo, kuriam net nebuvo kilęs pavojus nuskęsti, įsigijimo kainos.

Pasak APK atstovų, PAN TRADER jos nuosavybe būtų tapęs tik saugiai prišvartuotas uoste. Tad už tariamai sėkmingą išgelbėjimą turėtų atsakyti tuometinė laivo savininkė – Latvijos bendrovė „Baltic Nolmet“ S.A.

Tuo labiau, kad dalį minėtų paslaugų užsakė laivo agentė – UAB „Antares Star Logistics“.

Klaipėdos apygardos teismas „Kristės“ ieškinį tenkino tik iš dalies.

Iš APK jai priteista 24 166,12 euro skola už suteiktas atlygintinas paslaugas ir 6 proc. metinės palūkanos už šią sumą nuo bylos iškėlimo teisme (2020 m. birželio 26 d.) iki teismo sprendimo visiško įvykdymo.

Sykiu „Kristė“ įpareigota atlyginti APK patirtas 5 805,94 euro bylinėjimosi išlaidas.

Šį teismo verdiktą dar galima skųsti Lietuvos apeliaciniam teismui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.