Europos Komisija ima kalbėti, kad privalomą vilkikų grąžinimą reikėtų atšaukti

Europos Komisija (EK) yra parengusi dokumento projektą, kuriuo siūloma panaikinti įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį, tačiau nuo tolimesnių teisėkūros procedūrų kol kas susilaikoma.

Ieškinius teismui dėl ginčytinų Mobilumo paketo nuostatų Lietuva yra pateikusi kartu su kitomis ES šalimis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ieškinius teismui dėl ginčytinų Mobilumo paketo nuostatų Lietuva yra pateikusi kartu su kitomis ES šalimis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 24, 2021, 9:01 AM

Apie tai informuoja Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), kuris remiasi oficialiais šaltiniais ES institucijose.

„Mūsų kontaktai Briuselyje patikino, kad yra parengtas vilkikų grąžinimo nuostatos atšaukimo projektas. Tačiau Europos Komisijos vadovybė nesiima tolimesnių veiksmų, nes laukia ES Teisingumo Teismo sprendimo dėl minėtos nuostatos teisėtumo“, – sako Povilas Drižas, TTLA vadovas.

Ieškinius teismui dėl ginčytinų Mobilumo paketo nuostatų Lietuva yra pateikusi kartu su kitomis ES šalimis.

EK po atliktos poveikio aplinkai vertinimo studijos šių metų vasarį pareiškė, kad privalomas vilkikų grąžinimas kas aštuonias savaites į jų registracijos šalį padidintų aplinkos taršą ir kenktų ES vidaus rinkai. Be to, šis reikalavimas turės neigiamo ekonominio poveikio ES pakraščio valstybėms, nes verslui išaugs krovinių pervežimo sąnaudos. Tačiau, kaip teigia didžiųjų transporto įmonių atstovai, po šių išvadų EK nesiėmė jokių veiksmų.

Dėl to TTLA kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, ragindamas pakartotinai kelti klausimą dėl vilkiko grąžinimo nuostatos peržiūrėjimo gruodžio 9 dieną vyksiančioje ES Transporto taryboje.

Pasak P.Drižo, Mobilumo paketo įpareigojimas vilkikus reguliariai grąžinti į jų registracijos šalį įsigalios mažiau nei po trijų mėnesių, tačiau šios nuostatos įgyvendinimo taisyklės iki šiol nėra paskelbtos. Kaip teigė P.Drižas, dėl taisyklių neapibrėžtumo ES valstybės remsis skirtingomis procedūromis. Tai reiškia, kad ginčytinose situacijose verslas rizikuoja ne dėl savo kaltės atsidurti pažeidėjo vaidmenyje ir už tai mokėti baudas.

TTLA skaičiavimais, vien Lietuvos atveju į mūsų šalį kasdien grįš po tūkstantį vilkikų, kurių daugiausia bus tušti. Pasak P.Drižo, privalomas vilkikų grąžinimas Lietuvos transporto įmonių sąnaudas gali padidinti daugiau kaip 1 mlrd. eurų.

TTLA taip pat kreipėsi ir į Aplinkos ministeriją, ragindamas kelti vilkiko grąžinimo nuostatos peržiūrėjimo klausimą gruodžio 20 dieną vyksiančioje ES Aplinkos taryboje.

EK poveikio vertinimo studija parodė, kad privaloma vilkiko kelionė į registracijos šalį kas aštuonias savaites kasmet į aplinką papildomai išmes beveik 3 mln. tonų anglies dvideginio, o tai gali lemti beveik 5 proc. didesnę tarptautinių krovinių vežimo keliais taršą.

Dalis Mobilumo paketo taisyklių jau įsigaliojo pernai, kita dalis, įskaitant vilkikų grąžinimą į registracijos šalį, turėtų įsigalioti 2022 metų vasarį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.