Mano, kad „Belaruskalij“ produkcijos likučiai gali būti gabenami ir iki balandžio 1-osios

Seimo Ekonomikos komiteto (EK) pirmininkas Kazys Starkevičius mano, kad dėl išankstinių pavedimų ne visi „Belaruskalij“ trąšų kroviniai gali būti pervežti tranzitu per Lietuvą iki vasario 1 dienos.

K.Starkevičius mano, kad dėl išankstinių pavedimų ne visi „Belaruskalij“ trąšų kroviniai gali būti pervežti tranzitu per Lietuvą iki vasario 1 dienos.<br>P.Lileikio nuotr.
K.Starkevičius mano, kad dėl išankstinių pavedimų ne visi „Belaruskalij“ trąšų kroviniai gali būti pervežti tranzitu per Lietuvą iki vasario 1 dienos.<br>P.Lileikio nuotr.
K.Starkevičius.<br>D.Umbraso nuotr.
K.Starkevičius.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2022-01-26 13:43, atnaujinta 2022-01-26 17:31

„Reikia suprasti, kad yra ilgalaikė sutartis, 2018-2023-iųjų, penkerių metų. Sutartyje yra numatyta pervežti 40 milijonų tonų trąšų „Lietuvos geležinkeliais“. Yra sutartis, kurioje yra išankstiniai pavedimai, pagal kuriuos neaišku, ar krovinius suspės pervežti iki vasario 1 d., bet yra tikimybė, kad gali ir nesuspėti pervežti krovinių, dėl kurių yra atlikti išankstiniai mokėjimai. Tada „Lietuvos geležinkeliai“ bandys grąžinti tuos pinigus, neaišku, žinant procesą, kaip seksis, – trečiadienį Seime žurnalistams po bendro Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) bei EK posėdžio teigė K. Starkevičius.

Tiesa, „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) portalui lrytas.lt patikslino, kad sutartyje nėra numatyti įsipareigojimai dėl krovinių kiekio.

Parlamentaras prognozavo, kad trąšų likučių gabenimas gali užtrukti iki balandžio 1 dienos.

„Pasakyti, kad nuo vasario 1 d. nutrūks vežimas, negaliu, tačiau galime prognozuoti, kad gabenamų likučių pervežimas gali tęstis ir iki balandžio 1 d., kai jau įsigalios Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijos“, – tikino EK pirmininkas.

Seimo narys pabrėžė, kad trąšų tranzitas per Latviją ir Lenkiją yra sunkiai įmanomas ir reikia stebėti, kaip į šiuos sprendimas reaguos Baltarusijos režimas.

„Latviai nesitiki, kad kroviniai bus pervežami. Ten galėtų būti pervežami kokie 2 mln. tonų trąšų, pagal jų pajėgumus. Lenkija taip pat nedalyvaus trąšų tranzite, tai užsidaro trąšų vežimas. Lieka per Rusiją, kiti keliai, galima ir per Ukrainą, bet nesitikime, kad Ukraina imsis tokių veiksmų. Dabar žiūrėsime, kaip Baltarusija reaguos į šiuos įvykius, ar supras režimas, kad ne tuo keliu einama“, – aiškino K. Starkevičius.

ELTA primena, kad gruodžio 8 d. įsigaliojus JAV sankcijoms valstybinei Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, įmonės krovinių judėjimas Lietuvos teritorija nesustojo, kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ lapkričio pabaigoje iš bendrovės gavo netipinius išankstinius mokėjimus už jos krovinių pervežimus iki kovo.

Gruodžio 21 d. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija priėmė sprendimą, kad 2018 m. OAO „Belaruskalij“ ir AB „Lietuvos geležinkelių“ sudaryta sutartis dėl krovinių vežimo geležinkeliais organizavimo, taip pat 2021 m. spalio mėnesio sutarties pakeitimas neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

Sausio 12 d. vykusiame Vyriausybės posėdyje buvo nutarta, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartis kelia grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui ir ji bus anuliuota nuo vasario 1 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.