Lietuvai nutraukus trąšų tranzitą, Minsko atkirtis – žada neįleisti traukinių iš Lietuvos

Lietuvai nutraukus baltarusiškų kalio trąšų tranzitą, Baltarusija ketina imtis griežtų atsakomųjų priemonių, antradienį pareiškė šalies ministras pirmininkas Ramanas Haloučanka.

Lietuva nutraukė baltarusiškų kalio trąšų tranzitą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuva nutraukė baltarusiškų kalio trąšų tranzitą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuva nutraukė baltarusiškų kalio trąšų tranzitą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuva nutraukė baltarusiškų kalio trąšų tranzitą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Tai didelės sumos, ir Lietuvoje jau buvo diskusijų, kaip sumokėti baltarusiams tokią milžinišką sumą, jei be jokios priežasties nutraukiame sutartį“, – teigė Baltarusijos premjeras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Tai didelės sumos, ir Lietuvoje jau buvo diskusijų, kaip sumokėti baltarusiams tokią milžinišką sumą, jei be jokios priežasties nutraukiame sutartį“, – teigė Baltarusijos premjeras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 1, 2022, 2:03 PM, atnaujinta Feb 1, 2022, 5:49 PM

„Atsakomosios priemonės bus griežtos. Mes, kaip paprastai sakoma, atsakysime simetriškai. Sprendimas priimtas, jis bus taikomas geležinkelių transportui, vykstančiam iš Lietuvos teritorijos“, – pareiškė premjeras, kurį cituoja valstybinė naujienų agentūra BelTA.

R.Haloučanka taip pat pareiškė, kad Baltarusija Lietuvai pasiūlė dialogą šiuo klausimu.

„Pateikėme pasiūlymą surengti konsultacijas teisinėje srityje ir apibrėžti mūsų tolesnius santykius“, – pridūrė jis.

Premjeras žurnalistams Minske patvirtino, kad Lietuva nebepriima baltarusiškų sąstatų, kuriais į Klaipėdos uostą gabenamos „Belaruskalij“ trąšos.

„Taip, iš tikrųjų. Jie Lietuva nebepriima mūsų sąstatų su kalio chloridu, kurie vyko į Klaipėdos uostą, kad būtų iškrauti“, – pareiškė jis.

Be to, R. Haloučanka pareiškė, jog baltarusiai sieks iš Lietuvos prisiteisti baudas už sutarčių nutraukimą ir dėl to jau pateiktas ieškinys Lietuvos teismams.

„Tai didelės sumos, ir Lietuvoje jau buvo diskusijų, kaip sumokėti baltarusiams tokią milžinišką sumą, jei be jokios priežasties nutraukiame sutartį“, – teigė Baltarusijos premjeras.

Lietuvos geležinkelių įmonių asociacijos direktorius ir privačios vežėjos „LGC Cargo“ atstovas Tomas Keršis BNS sakė, kad geležinkeliais iš Lietuvos per Baltarusiją gabenama nedaug krovinių.

„Tai gali būti kažkokie kroviniai į Ukrainą, „Orlen“ ir „Achema“, o su Rusija nieko iš mūsų nėra“, – kalbėjo jis.

„Orlen Lietuvos“ generalinis direktorius Michalas Rudnickis praėjusį lapkritį BNS teigė, kad jau išbandė alternatyvų krovinių vežimą geležinkeliais į Ukrainą – per Lenkiją, o ne per Baltarusiją, ir naujuoju maršrutu jau gabeno apie 8 proc. produktų.

„Mes turime būti pasiruošę įvairiems variantams. Norėjome pabandyti ir pasitvirtinti, kad yra tokia alternatyva. Maršrutas nėra ilgesnis, bet mažiau patogus, nes reikia du kartus keisti riedmenis“, – tąkart kalbėjo M. Rudnickis.

Tuo metu „Achemos“ generalinis direktorius Ramūnas Miliauskas sako, jog bendrovė nuolat veža produkciją į Ukrainą per Baltarusijos teritoriją, tad jai tokiu atveju kiltų rimtų problemų.

„Baltarusijai nusprendus nepriimti geležinkelio transporto iš Lietuvos, tai sukeltų rimtų keblumų tiek mums, tiek mūsų klientams. Baltarusijai uždarius sienas, tektų turimus ir būsimus kontraktus su klientais anuliuoti arba produkcijos logistiką nukreipti per Latviją, kas, be jokios abejonės, išaugintų logistikos kaštus bei padidintų finansinę naštą mums ir mūsų klientams“, – komentare BNS sakė įmonės vadovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.