Po Baltarusijos atkirčio verslui kitos išeities nebus – teks ieškoti alternatyvių transporto koridorių

Reaguodamas į Baltarusijos režimo ketinimus iš Lietuvos geležinkeliais gabenamiems kroviniams taikyti tranzito apribojimus, prezidentas Gitanas Nausėda akcentuoja, kad reikia ieškoti alternatyvių transporto koridorių.

Užsidarius keliui per Baltarusiją, teks ieškoti alternatyvių transporto koridorių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Užsidarius keliui per Baltarusiją, teks ieškoti alternatyvių transporto koridorių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
G.Nausėda.<br>G.Bitvinsko nuotr.
G.Nausėda.<br>G.Bitvinsko nuotr.
G.Skaistė.<br>T.Bauro nuotr.
G.Skaistė.<br>T.Bauro nuotr.
Finansų ministrė Gintarė Skaistė, kalbėdama apie draudimą Lietuvos prekes vežti per Baltarusijos teritoriją geležinkeliais, sako, kad Baltarusijos reakcija į Lietuvos vykdomą politiką buvo tikėtina.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Finansų ministrė Gintarė Skaistė, kalbėdama apie draudimą Lietuvos prekes vežti per Baltarusijos teritoriją geležinkeliais, sako, kad Baltarusijos reakcija į Lietuvos vykdomą politiką buvo tikėtina.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 3, 2022, 9:02 AM, atnaujinta Feb 3, 2022, 1:20 PM

„Iš tikrųjų šių priemonių buvo galima tikėtis ir, be jokios abejonės, turime galvoti apie tai, kad turi būti ieškomi alternatyvūs transporto koridoriai.

Jau matome kai kurių bendrovių pasirengimą – ir gerokai anksčiau prasidėjusį pasirengimą – vykdyti pervežimus ne per Baltarusijos teritoriją. Pavyzdžiui, „Orlen Lietuva“ ketina į Ukrainą eksportuoti per Lenkijos teritoriją“, – ketvirtadienį teigė G.Nausėda.

Prezidentas mano, kad tokia praktika Lietuvos verslas turėtų ir vadovautis.

„Ši praktika turėtų būti verslui tikrai labai svarbi, kadangi didelių iliuzijų dėl Baltarusijos režimo mes nei puoselėjome anksčiau, nei puoselėjame dabar.

Tai puikiai parodė ir mūsų oro vežėjų arba oro erdvės uždarymo virš Baltarusijos pavyzdys, kad prisitaikyti galima, prisitaikyti reikia, ir šis režimas tikrai pagal savo agresyvumą yra pakankamai lengvai prognozuojamas ir jo veiksmai yra įspėjami“, – sakė šalies vadovas.

To ir tikėjosi

Finansų ministrė Gintarė Skaistė, kalbėdama apie draudimą Lietuvos prekes vežti per Baltarusijos teritoriją geležinkeliais, sako, kad Baltarusijos reakcija į Lietuvos vykdomą politiką buvo tikėtina. Tačiau, pasak jos, esant didelei prekių, gabenamų tranzitu per Baltarusiją, paklausai, galima sudėlioti kitokią logistinę grandinę ir tai neturėtų padaryti ženklaus ekonominio poveikio Lietuvai.

„Prekės, kurios yra gabenamos tranzitu per Baltarusiją, yra paklausios ir, nepaisant to, kad tranzitu jų nebūtų galima gabenti, net ir kitokią logistinę grandinę sudėlioti yra tikrai įmanoma. Dirbame su konkrečiomis įmonėmis tam, kad būtų galima išspręsti jų problemas, ir situacija tikrai yra valdoma. Manau, kad ženklaus poveikio ekonomikai neturėtų būti“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ sakė G. Skaistė.

Dėl lietuviškų prekių tranzito per Baltarusiją potencialiai išaugus kaštams, konkreti pagalba Lietuvos įmonėms, finansų ministrės teigimu, nėra svarstoma, tačiau yra rengiamos universalios priemonės trečiųjų šalių prekybos ribojimams įveikti.

„Yra rengiamos priemonės per „Invegą“ trečiųjų šalių prekybos ribojimams įveikti, nes turime įvairiausių situacijų tiek su Baltarusija, tiek su Kinija. Tam, kad tokias situacijas būtų galima valdyti ir joms pasiruošti, bus parengtos universalios priemonės, kurios bus skirtos ir tokioms, ir kitokioms situacijoms taip pat“, – sakė ministrė.

„Pagalba verslui yra kuriama per įvairias finansines priemones, ne per konkrečias subsidijas, bet labiau per apyvartines paskolas padedant prisitaikyti, susirandant naujas rinkas ir panašiai“, – pridūrė ji.

ELTA primena, kad Baltarusijos valdžia įvedė draudimą kai kurių prekių tranzitui geležinkeliu iš Lietuvos. Tai trečiadienį pranešė Baltarusijos užsienio reikalų ministerijos (URM) spaudos sekretorius Anatolijus Glazas, jo žodžius cituoja naujienų agentūra BelTA.

„Mes priėmėme sprendimą uždrausti pervežimus iš Lietuvos geležinkelio transportu“, – pareiškė jis.

Pasak Baltarusijos URM atstovo, Lietuva uždraudė baltarusiškų prekių tranzitą per Klaipėdos uostą, ir nors Baltarusija ne kartą siūlė surengti konsultacijas, kad iškilę klausimai būtų teisiškai sureguliuoti, Lietuva nesutiko pradėti dialogo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.