Karas Ukrainoje verslo santykius pakeis iš esmės: būtų naivu, kad po viso šito paspausime ranką V. Putinui

Rusijos karas prieš Ukrainą turės ilgalaikių pasekmių Lietuvos ir viso regiono transporto bei logistikos verslui, iš esmės pakeis prekybos ryšius ir transporto koridorius, sako Lietuvos logistų ir ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas.

Rusijos karas prieš Ukrainą turės ilgalaikių pasekmių Lietuvos ir viso regiono transporto bei logistikos verslui, iš esmės pakeis prekybos ryšius ir transporto koridorius.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Rusijos karas prieš Ukrainą turės ilgalaikių pasekmių Lietuvos ir viso regiono transporto bei logistikos verslui, iš esmės pakeis prekybos ryšius ir transporto koridorius.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Rusijos karas prieš Ukrainą turės ilgalaikių pasekmių Lietuvos ir viso regiono transporto bei logistikos verslui, iš esmės pakeis prekybos ryšius ir transporto koridorius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rusijos karas prieš Ukrainą turės ilgalaikių pasekmių Lietuvos ir viso regiono transporto bei logistikos verslui, iš esmės pakeis prekybos ryšius ir transporto koridorius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 25, 2022, 3:44 PM, atnaujinta Feb 25, 2022, 3:48 PM

„Šiuo metu Ukrainoje griaunama visa šalies infrastruktūra ir mes turime prekybinį partnerį, su kuriuo artimiausiu metu prekiauti tikrai nebegalėsime. Dar yra tokia šalis, kaip Rusija – mes su ja taip, kaip prekiavome seniau, beveik garantuotai jau nebeprekiausime. Bent jau artimiausius keliolika metų“, – BNS sakė E. Daukantas.

„Būtų naivu tikėtis, jog po viso šito mes tiesiog imsime ir paspausime ranką Putinui“, – pridūrė jis.

„Linekos“ prezidento teigimu, tai iš esmės reiškia, kad Lietuva praranda tranzitinės šalies statusą.

„Lietuva ilgą laiką skelbėsi, jog yra puikus tranzito taškas tarp Rytų ir Vakarų, tačiau dabar būsime priversti savo prekybos partneriams pasakyti, jog per mus tarp Rytų ir Vakarų tranzitu nebėra ką vežti“, – tvirtino E. Daukantas.

Jis pabrėžė, kad šiame kontekste beprasmės atrodo dar neseniai vykusios diskusijos, kiek prasminga buvo nutraukti Baltarusijos kalio trąšų tranzitą per Lietuvą.

„Tie, kas sakė, kad mūsų politikai pridarė nesąmonių uždrausdami „Belaruskalij“ trąšų tranzitą iš „draugiškos“ kaimyninės valstybės, dabar tikriausiai jau kalbėtų visai kitaip“, – sakė E. Daukantas.

Anot jo, karo Ukrainoje įtaką logistikos sektoriui pajus ir valstybės, dirbančios Kiniją ir Europą jungiančiame Didžiajame šilko kelyje.

„Šiandien joks prekių judėjimas pro Ukrainos teritoriją praktiškai nevyksta, tačiau sunkumų bus ir tiems, kas veža prekes per Rusiją ir Baltarusiją. Visi pajėgumai, ypač geležinkelių, šiuo metu pasitelkiami karinių krovinių gabenimui. Vietoj to, kad Rusijos geležinkeliais judėtų konteineriai, dabar juda tankai, o tai reiškia ženkliai sumažėjusius pajėgumus prekybai“, – aiškino „Linekos“ vadovas.

Jis taip pat užsiminė apie galimą visišką sienos su Baltarusija, prie kurios ir taip rikiuojasi didžiulės vilkikų eilės, uždarymą.

„Šiandien mes, už 30 kilometrų nuo Vilniaus, turime kariaujančią valstybę ir kalbėti galima tik apie tai, jog šią sieną reikia uždaryti, nes kitaip kaip tai atrodys? Mes sakome, kad labai palaikome Ukrainą, bet prekiausime ir ekonomiškai palaikysime jos užpuolikus? Leisim jiems ir toliau turėti karinį tranzitą su Kaliningradu?“ – piktinosi E. Daukantas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.