Vežėjams užsivėrus Rytų krypčiai, biudžetas gali netekti 70 mln. eurų Didžiausias poveikis – logistikos terminalams

Vežėjams užsidarius Rytų krypčiai, galimi Lietuvos biudžeto praradimai gali siekti apie 72 mln. eurų, sako susisiekimo ministras. Pasak Mariaus Skuodžio, daugiausiai nuostolių patirs Lietuvos logistikos terminalai, kurių pagrindiniai naudotojai yra Rusijos vežėjai.

Užsivėrus Rytų krypčiai, gali sumažėti Lietuvos prekybos apimtys ir su kai kuriomis Vidurio Azijos šalimis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Užsivėrus Rytų krypčiai, gali sumažėti Lietuvos prekybos apimtys ir su kai kuriomis Vidurio Azijos šalimis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 6, 2022, 11:29 AM, atnaujinta Apr 6, 2022, 11:30 AM

„Tai hipotetiniai skaičiai – kas būtų, jeigu būtų. Bet mes žinome pajamas vidutiniškai, kiek gauname iš vieno vilkiko į biudžetą, kiek tų vilkikų važiuoja Rytų kryptimi. Skaičiuojame, kiek vienas vilkikas generuoja: vairuotojas, į „Sodrą“, visi mokesčiai – ir su darbo santykiais, ir akcizai. Tai ekspertinis vertinimas, čia nėra tikslumo“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete teigė M.Skuodis.

„Didžiausias poveikis bus logistikos terminalams, iššūkis šioje vietoje – persiorientuoti“, – pridūrė M.Skuodis.

Ministras, be kita ko, įspėjo, kad užsivėrus Rytų krypčiai, gali sumažėti Lietuvos prekybos apimtys ir su kai kuriomis Vidurio Azijos šalimis.

„Šitoje vietoje mums agresoriai kenkia – tiesiai šviesiai pasakykime. Pavyzdžiui, prekyba su Kazachstanu paremta keliais“, – teigė M.Skuodis.

Lietuvos prekybos apyvarta su Kazachstanu siekia 997 mln. eurų, Uzbekistanu – 154 mln. eurų, Kirgizija – 74 mln. eurų, Tadžikistanu – 33 mln. eurų.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2021 metais Lietuvos vežėjų pajamos į biudžetą iš vežimų Rytų kryptimi siekė apie 162 mln. eurų, iš jų Rusijos kryptimi – 67,5 mln. eurų, Baltarusijos – 87,8 mln. eurų, Vidurio Azijos – 6,5 mln. eurų.

Rusijos vežėjų sumokėtas vinjetės mokestis pernai buvo 4,4 mln. eurų, arba 8,8 proc. visų šalių vežėjų sumokėto mokesčio, Baltarusijos – atitinkamai 2,1 mln. eurų, arba 4,3 proc. Per metus už vinjetes surenkama apie 49,5 mln. eurų.

Ministerijos duomenimis, 2021 metais Lietuvos sieną kirto 824,5 tūkst. vilkikų – vidutiniškai 2,26 tūkst. per parą. 52 proc. jų buvo su rusiškais numeriais, 22 proc. – su baltarusiškais.

Praėjusiais metais 484 Lietuvos vežėjai (9,3 proc. visų šalies vežėjų) gabeno krovinius į Rusiją, 462 (8,8 proc.) – į Baltarusiją, į Kazachstaną – 166 (3 proc.) į Uzbekistaną – 53 (1 proc.), į Tadžikistaną – 25 (0,5 proc.), į Kirgiziją – 18 vežėjų (0,4 proc.). Į Ukrainą vežė 13 Lietuvos vežėjų, arba 0,3 proc.

Ministerijos duomenimis, 2021 metais transporto paslaugų eksportas išaugo 7 proc. ir sudarė 60 proc. viso šalies paslaugų eksporto. Transporto sektoriaus pajamos pernai augo 25 proc. iki 15 mlrd. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.