Muitinė: vilkikų eiles pasienyje su Baltarusija lemia jų srautas iš Lenkijos

Vilkikų eiles Lietuvos-Baltarusijos pasienyje lemia iš Lenkijos į Lietuvą pasukę jų srautai, teigia Muitinės departamento atstovas. Pasak jo, Lietuvos muitininkai paprašė Lenkijos kolegų pagalbos išspręsti eilių problemą.

Vilkikų eiles pasienyje su Baltarusija lemia jų srautas iš Lenkijos.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vilkikų eiles pasienyje su Baltarusija lemia jų srautas iš Lenkijos.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrius Gaidamavičius

Apr 7, 2022, 4:02 PM, atnaujinta Apr 7, 2022, 4:16 PM

Muitinės departamento Kontrolės organizavimo skyriaus vedėjo Laimio Žlabio teigimu, vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija susidarė į Lietuvą pasukus vilkikams, Rytų kryptimi turėjusiems vykti per Lenkijos pasienį su Baltarusija ir Ukraina – tai nustatyta Muitinės atstovams praėjusią savaitę atlikus fizinę ir dokumentinę eilių kontrolę.

„Krovinių srautas niekur nedingsta, vairuotojai žvalgosi, kaip išvažiuoti iš Europos Sąjungos Baltarusijos kryptimi, kad būtų nuvežtas krovinys toliau į Rytus ar į pačią Baltarusiją. Taigi, jie natūraliai renkasi artimiausiai esančius postus. Artimiausiai esantis yra Raigardo kelio postas, o dar toliau eina Šalčininkų postas“, – BNS teigė L.Žlabys.

Vilkikai turėjo vykti per Lenkiją, bet žinodami, kad per Lenkiją išvykti yra komplikuota, jie pasuko kaimyninės valstybės – Lietuvos link“, – pridūrė jis.

Muitinės atstovo teigimu, šiuo metu 55 proc. Raigardo poste bei 40 proc. Šalčininkų poste laukiančių vilkikų yra tie, kurių deklaruota išvežimo vieta buvo Lenkijos muitinės įstaigos.

Pasak L.Žlabio situaciją komplikuoja tai, kad šiuo metu yra uždarytas arčiausiai Lietuvos esantis Lenkijos-Baltarusijos pasienio postas Kuznica-Bruzgi, o toliau esančiuose postuose vyksta eismo blokadų lydimos pilietinės akcijos. Tuo metu Lenkijos-Ukrainos pasienį vairuotojai aplenkia dėl šioje šalyje vykstančio karo.

„Esant normalioms sąlygoms, tam tikros išvežimo įstaigos iš Europos Sąjungos buvo nurodytos per Lenkijos-Ukrainos pasienį, vežant krovinius į tą patį Rusijos ir Baltarusijos segmentą. Bet patys suprantate, kad važiuoti per Lenkijos-Ukrainos pasienį kažkur į Rytus šiandien dėl karo veiksmų mažai kas pasirinks tokią kryptį“, – sakė L.Žlabys.

Jo teigimu, muitinė šiuo metu susiduria su dvigubai didesniu srautu nei kada nors anksčiau. Pavyzdžiui, Raigardo kelio posto pralaidumas, pasak L.Žlabio, yra 200 transporto priemonių per parą.

Vežėjai mažina judėjimą Rytų kryptimi, tačiau dėl eilių patiria nuostolių

Anot Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, organizacijos narių vilkikų Lietuvos-Baltarusijos pasienyje neturėtų būti daug. Jo teigimu, aljanso įmonės Rytų kryptimi šiuo metu vykdo tik iki karo Ukrainoje prisiimtus įsipareigojimus.

„Mūsų vežėjai, aljanso įmonės, stengiasi kuo mažiau apskritai dabar į tą pusę Rytų kryptimi važiuoti. Nuo karo pradžios į tą pusę aljanso įmonės vykdo tik įsipareigojimus, kurie buvo prisiimti dar iki karo pradžios. O apskritai skaičius šių operacijų į Rusijos ar į Baltarusijos pusę yra stabdomas, sumažėjęs, ir jeigu dabar yra vykdomi kažkokie važiavimai, tai tik dėl to, kad seni įsipareigojimai“, – BNS sakė P.Drižas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad kiekviena papildoma diena eilėse pasienyje vežėjams atneša nuostolių.

„Kiekviena prastovėta diena yra didžiulis nuostolis bet kuriam vežėjui, nepriklausomai nuo to, ar tai Prancūzijos, ar Čekijos, ar Lietuvos, ar kitos šalies vežėjas. Vienas prarastas doleris transporto sektoriuje prilygsta dviems doleriams, prarastiems ekonomikoje“, – BNS sakė Z.Buivydas.

Jo teigimu, eilėse laukiantys kroviniai važiuoja ne tik į Rusiją ir Baltarusiją – logistikos grandinė dėl geopolitinės situacijos yra sutrūkinėjusi visame regione.

„Šitos mašinos ne tik važiuoja į Rusiją ar Baltarusiją. Jos yra tranzitinės šalys. Kroviniai važiuoja į Mongoliją, į Kazachstaną, į Uzbekistaną, į visą Vidurinę Aziją ir Kaukazą. Kaukazas dar turi antrą liniją, kuri eina per pietų liniją – Turkiją, Rumuniją, Bulgariją. Bet visur eilės yra, todėl, kad logistinė grandis yra sugriauta, sutrūkinėjusi dėl visų šitų geopolitinių įvykių“, – sakė Z.Buivydas.

„Linavos“ atstovas teigė iš Baltarusijos vežėjų asociacijos atstovų išgirdęs priekaištų, kad Lietuva nevykdo dvišaliuose susitarimuose įtvirtintų transporto priemonių pralaidumų įsipareigojimų.

Muitinės departamento atstovas L.Žlabys teigė, jog Lietuva laikosi dvišalio muitininkų bei pasieniečių susitarimo dėl pasienio režimo, o jis pats tikino dėl to priekaištų nesulaukęs.

L.Žlabio teigimu, perpus mažesnis transporto priemonių pralaidumas dėl statybų šiuo metu fiksuojamas tik Medininkų kelio poste, tačiau apie tai Baltarusijos institucijos buvo informuotos dar prieš prasidedant darbams. Tuo metu kituose postuose, Muitinės atstovo teigimu, nustatyti pralaidumo parametrai yra išlaikomi.

Lietuvos pasienio kontrolės punktų direkcijos duomenimis, Medininkų poste ketvirtadienio rytą įvažiavimo į Baltarusiją laukė 595 vilkikai, Šalčininkų – 610, Raigardo – 501. Mažiausia eilė išlieka Lavoriškių poste – čia patikros laukė 255 vilkikai.

Įvažiavimo į Rusijos Karaliaučiaus sritį Kybartuose laukė trys vilkikai.

Baltarusijos valstybinio pasienio komiteto duomenimis, Vidžių kontrolės punkte patikros laukė daugiau kaip 40 vilkikų, Kotlovkoje – daugiau nei 350, Kamieny Lohe – daugiau kaip 400, Pervalke – daugiau kaip 340, Benekainių punkte – daugiau kaip 480 vilkikų.

Važiuojant iš Baltarusijos į Latviją patikros laukė apie 590 vilkikų, o į Lenkiją – daugiau kaip 520 vilkikų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.