Į tokį grasinimą „Lietuvos geležinkeliai“ pažiūrėjo labai paprastai – įmonės ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė feisbuke paviešino atsakymą, kuriame hakeriais prisistatę asmenys tiesiog pasiunčiami ten, kur Gyvačių saloje buvę Ukrainos kariai pasiuntė karinį Rusijos laivą – ant trijų raidžių.
„Lietuvos geležinkelių“ gautame laiške, kuris buvo pavadintas „Žinutė iš Rusijos hakerių“, buvo rašoma: „Stipriai rekomenduojame pasiųsti žinutę savo šalies politikams ir vadovams. Žinutę apie krovinių tranzito iš Rusijos į rusišką Kaliningrado regioną problemos sprendimą. Kitaip Lietuva taps IT rezervatu. Mes tikrai turime pakankamai įgūdžių ir žinių, kad jūsų informacinę infrastruktūrą pasiųstume į Akmens amžių. Prašome pagalvoti apie tai ir priimti teisingą sprendimą.“
„Gavome laišką, kurio siuntėja prisistato Rusijos hakerių bendruomenės atstove. Nežinome, ar toks žmogus iš tiesų egzistuoja ir kam iš tiesų atstovauja, tačiau manome, kad į laiškus atsakyti yra mandagu“, – portalui lrytas.lt sakė L.Gabrilavičiūtė.
Plieno ir juodųjų metalų tranzitas per Lietuvą buvo nutrauktas birželio 17 dieną, kai įsigaliojo vienas iš Europos Sąjungos (ES) sankcijų paketų. Netrukus Rusija ėmė grasinti Lietuvai ir pareiškė, kad tokius veiksmus laiko priešiškais.
Šiuo metu Europos Komisija siekia išaiškinimo, kaip turėtų būti taikomos sankcijos būtent tranzito per Lietuvą į Kaliningradą klausimu. Lietuva laikosi pozicijos, kad sankcijos turėtų būti taikomos kaip ir dabar – tranzitas būtų draudžiamas.
Penktadienį Vokietijos dienraštis „Der Spiegel“ paskelbė, kad tranzito draudimo nutraukimo itin siekia Vokietija, kuri daro spaudimą Lietuvai ir Briuseliui.