Verslininkai nebežino, kur dėtis: klientai klausia, ar gali už paslaugas susimokėti po kelių dienų ar net mėnesio

Metinė infliacija pasiekia vis naujas aukštumas, toliau brangsta tiek prekės, tiek paslaugos, o įvairios apklausos rodo, kad dėl kainų šuolio diržus ėmė veržtis maždaug pusė gyventojų, keičiasi ir vartotojų įpročiai.

Patiekalų kainos kilo apie 15 procentų.<br>jp.lt nuotr.
Patiekalų kainos kilo apie 15 procentų.<br>jp.lt nuotr.
Patiekalų kainos kilo apie 15 procentų.<br>jp.lt nuotr.
Patiekalų kainos kilo apie 15 procentų.<br>jp.lt nuotr.
Anot Gintaro, paslaugų kainos kilo ir čia, bet nežymiai – vos vienu euru.<br>jp.lt nuotr.
Anot Gintaro, paslaugų kainos kilo ir čia, bet nežymiai – vos vienu euru.<br>jp.lt nuotr.
S.Urbonienė.<br>jp.lt nuotr.
S.Urbonienė.<br>jp.lt nuotr.
J. Dalinda.<br>jp.lt nuotr.
J. Dalinda.<br>jp.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Dovilė Barvičiūtė

Aug 13, 2022, 12:15 PM

Su verslu atsisveikinti nenori

Panevėžyje esančios kavinės „Arena Lafa“ vadovė Sandra Urbonienė naujienų portalui JP teigė, kad maisto kainos kavinėje kilo kiek anksčiau, šiomis dienomis brango tik dienos pietūs.

„Senąsias kainas stengiamės išlaikyti kuo ilgiau, bet nuo praėjusios savaitės buvome priversti jas kelti. Jos kilo ne tiek, kiek turėtų. Negalime to daryti drastiškai, nors žaliavos mums brango 100 procentų. Faktas vienas – tiek procentų sukėlus kainas klientams, mes tiesiog jų nebeturėtume“, – tvirtino vadovė.

Anot S. Urbonienės, į kainų kylimą žmonės itin reaguoja. „Kas labiausiai pasijunta tokiais atvejais, tai dienos pietūs, kol žmonės vėl persiorientuoja prie didesnių kainų. Pajautėme klientų sumažėjimą, neliko net ir nuolatinių“, – sakė ji.

Šiuo metu esamą finansinę kavinės padėtį S. Urbonienė įvardina kaip tragišką.

„Nėra jokio stabilumo, kiekvieną dieną gauname skirtingas sąskaitas ir kaskart jos kyla. Be to, vieni džiaugiasi gerais orais, o mes – nelabai. Žmonės išvažiuoja, atostogauja kituose miestuose ar užsienyje ir išlaidauja ten. Dabar labai sunkus laikotarpis, tragiška situacija – kainos kyla ir žmonių nėra“, – atviravo kavinės vadovė.

Paklausta, kokią mato ateitį, S. Urbonienė kalbėjo, jog sunku įsivaizduoti. „Pažiūrėjus, kas darosi aplinkui, matant, kiek daug šiuo metu parduodamų verslų, jų tarpe ir kavinių, daug ką pasako. Kabinamės, kiek galime. Šis verslas kaip kūdikis užaugintas ir su juo atsisveikinti tikrai nesinori“, – teigė verslininkė.

Kainų kilimo nepastebi

Kavinės „Kavalierius“ vadovas Justinas Dalinda sako, kad pastaruoju metu kavos kainų nekėlė. Paskutinį kartą jos brango metų pradžioje. Pavyzdžiui, latės kava kainavo 1,90 euro, tačiau, pabrangus pienui, kainą teko kelti iki 2,20 euro.

„Bijome, kad žmonių perkamoji gali mažėti, todėl stengiamės būti prieinami, tačiau nesakome, kad ateityje kavos kainos nekils“, – sakė kavinės savininkas.

Neseniai kavinėje buvo koreguotas tik meniu kainynas. Patiekalų kainos kilo apie 15 procentų.

„Labai pabrango maisto produktai: lašiša, kiaušiniai, pienas. Kilo ir elektros kainos, o virtuvėje – labai daug elektros prietaisų. Pamatėme, kad neturime kito pasirinkimo“, – teigė J. Dalinda.

Anot verslininko, bent kol kas klientai į pakilusias kainas nereaguoja, nėra sumažėjęs vartojimas ir žmonių lankomumas nesikeičia.

„Kai pakėlėme maisto kainas, į jas klientai nesureagavo. Ko gero, tai nėra jau toks svarbus dalykas žmonėms, kurie lankosi pas mus. Lankytojai turbūt vertina kita, skonį ar visumą. Nesulaukėme komentarų. Buvo gal du žmonės iš daugybės, kurie pastebėjo kainų kilimą.

O ir patiekalų net paruošiame daugiau, palyginti su praėjusiu mėnesiu, kai kainos buvo žemesnės“, – komentavo J. Dalinda.

Grožiui pinigų negaili

Pastaruoju metu kainų augimas stebimas ir grožio srityje. Klientams kainos kyla dėl to, kad jas didina produktų tiekėjai, brangsta elektra, tačiau drastiško klientų skaičiaus mažėjimo grožio specialistės nepastebėjo. Priešingai – jos džiaugiasi pelninga vasara, bet į ateitį žvelgia su nerimu.

Panevėžyje įsikūrusios „Ievos grožio studijos“ vadovė Ieva Žiukaitė-Damaševičienė naujienų portalui JP pasakojo, kad šiuo metu salone besilankančių klienčių apstu. Paslaugomis naudojasi ir į Lietuvą atostogauti grįžę emigrantai, jų vasarą visada daugiau. Tiesa, vadovė neslepia, kad pastaruosius dvejus metus, kada buvo įvestas karantinas, emigrantų labai sumažėjo. Tačiau dabar žmonės atsigavę ir pinigus pakankamai noriai leidžia, nes yra pasiilgę grožio paslaugų.

„Kai kurių paslaugų kainas šiek tiek kilstelėjome, nes išaugo ir mokesčiai, ir produktų bei priemonių kainos. Teko kelti procedūrų kainas, kai kur nežymiai – 1–2 euru, kitur iki 5 eurų, bet klientų tai netrikdo. Manau, žmonės susitaikė su kainų kilimu ir supranta, kad kitaip tiesiog neįmanoma“, – kalbėjo I. Žiukaitė-Damaševičienė.

Salono vadovė pažymėjo, kad per 25-erius darbo metus priprato, kad nuo rugsėjo vidurio prasideda ramesnis laikas.

„Tėvai išleidžia vaikus į mokyklas, prasideda šildymo sezonas. Kada atšąla oras, visada stebime, kad grožio paslaugoms žmonės skiria mažiau dėmesio. Kai tik šilčiau – klientų sulaukiame gausiau. Rudenį, galima sakyti, dirbame atostogų režimu, o vasarą – atostogauti būtų prabanga, darbo turime per akis“, – sakė ji.

Stebi klientų migraciją

Viename Panevėžio grožio salone dirbanti nagų dizaino specialistė Gintarė stebi kiek kitokias tendencijas – ieškodamos žemesnių kainų klientės nuolat migruoja.

„Visos priemonės, kurias naudoju, pabrango. Kainas turėčiau kelti ir aš, bet jau dabar pastebiu, kad atlikti tų pačių procedūrų moterys ateina rečiau. Prašo, kad pinigėlių palaukčiau kelias dienas, klausia, ar mokėjimą būtų galima perkelti į kitą mėnesį. Suprantu jų situaciją, todėl visada randame sprendimus. Dabar yra vasaros sezonas, o žmonėms jau nebeišeina susiskaičiuoti pinigų. Kas bus žiemą, bijau net pagalvoti“, – kalbėjo Gintarė ir pridūrė, kad, ko gero, jai išsilaikyti ir užsidirbti pragyvenimui pavyksta tik dėlto, kad nepakėlė paslaugų įkainių.

„Klientės pasakoja, kad jų nuolatinės meistrės pakėlė kainas, todėl ieško, kur būtų pigiau. Jos migruoja ir renkasi jau nebe kokybę, meistrę ar patogesnę vietą, o žiūri į kainą. Pavyzdžiui, pas mane gelinių nagų korekcija kainuoja 22 eurus, kitur – apie 25 eurus. Antakius tvarkau už 6 eurus, kitur – 10 eurų. Klientės labai skaičiuoja ir net vieno ar dviejų eurų skirtumas veikia jų pasirinkimą“, – pastebi Gintarė.

Anot specialistės, paskutinį kartą paslaugų kainas ji kėlė praėjusių metų gruodį. Dabar jų didinti neplanuoja, nes, kaip ji pati sako, bijo prarasti klientes.

Kilo ir amatininkų paslaugų kainos

Pasidomėjome, kaip šiuo laikotarpiu gyvena ir avalynės bei galanterijos taisyklų šeimininkai. Gal išaugus avalynės, drabužių ir kitų prekių kainoms gyventojai dažniau apsilanko ir amatininkų prašo į paltą įsiūti užtrauktuką ar užlopyti batą?

Platų avalynės ir galanterijos taisymo paslaugų spektrą teikiančios „Odinės kurpės“ savininkas Gintaras sako, dar kol kas nepajutęs didelio skirtumo.

„Sakyčiau, žmonių srautas panašus. Kurie naudojosi paslaugomis, tie ir naudojasi, tik stebime, kad klientai susitaisyti batus, kelnes, diržą, kuprines, pinigines ar kitą galanteriją nori kuo pigiau“, – pastebėjimais dalinosi amatininkas.

Anot Gintaro, paslaugų kainos kilo ir čia, bet nežymiai – vos vienu euru.

„Viskas pabrango nežmoniškai: medžiagos, mokesčiai, elektra. Praktiškai visi prietaisai pajungti prie elektros tinklo. Ar dar kils kainos, sunku pasakyti“, – kalbėjo Gintaras.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: : Lithuanian challenges in Green Finance and Global Agenda