„Perlas Energija“ praneša, kad stabdo veiklą

Beveik prieš dvi savaites apie fiksuotos kainos sutarčių nutraukimą maždaug 180 tūkst. klientų pranešusi nepriklausoma elektros tiekėja „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešė stabdanti veiklą: elektrą klientams ji tieks iki rugpjūčio 31 dienos, o naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 dienos.

„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>T.Bauro nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>T.Bauro nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>T.Bauro nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>T.Bauro nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>T.Bauro nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>T.Bauro nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>V.Skaraičio nuotr.
„Perlas Energija“ pranešė stabdanti veiklą.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Juraitis.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
V.Juraitis.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 18, 2022, 10:08 AM, atnaujinta Aug 18, 2022, 2:20 PM

Bendrovė veiks, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais, o jos akcininkai negaus jokio turto ir uždarbio įmonę uždarius, ketvirtadienį pranešė „Perlas Energija“.

„Tokį sprendimą priimti paskatino kelių veiksnių visuma. Visų pirma, dėl prieš savaitę padaryto sprendimo perkelti klientus į biržos planą praradome ir klientų, ir atsakingų institucijų pasitikėjimą. Tai reiškia, kad pritraukti naujų klientų artimiausiu metu būtų neįmanoma.

Antra, esami klientai aktyviai nutraukinėja sutartis: šiuo metu yra apie 20 000 nutraukimų. Tai gali atrodyti nedaug bendrame klientų krepšelyje, tačiau matome nutraukimų tempą, žinome, kad skaičius bus tikrai didelis ir galime būti nepajėgūs tiekti elektrą likusiems klientams, jei prarasime didelę dalį turimos klientų bazės.

Trečia, kreditoriai, iki šiol finansavę mūsų veiklą, tai daryti atsisako.

Būtent dėl šių priežasčių visumos sustabdome veiklą dabar, nelaukdami, kol pablogės bendrovės finansinė situacija ir nebegalėsime tiekti paslaugų likusiems klientams. Šiandien tokį sprendimą priimame galvodami apie klientus, kuriems dabar dar galime sukurti geriausias įmanomas sąlygas pakeisti nepriklausomą tiekėją. Vėliau tokių sąlygų paprasčiausiai galime neturėti, nenorime tuo rizikuoti“, – situaciją komentuoja Vilius Juraitis, „Perlas Energija“ vadovas.

Tikisi veikti iki metų pabaigos

V. Juraitis tikina, kad bendrovė dabar stabdo tik pagrindinę veiklą – elektros tiekimą, tačiau dėl to jai nereikia bankrutuoti.

„Tai nebus bankrotas, įmonė tęsia veiklą iki kitų metų pradžios, kol išparduos turtą, kompensuos visiems vartotojams galimus nuostolius, jeigu jie išeis pas kitus tiekėjus, pas kurį elektra bus brangesnė. Įmonė nebetęs veiklos ta prasme, kad ji netieks elektros nuo rugsėjo 1-osios. Norime likti, kol atsiskaitysime su visais ir išeisime tada, kai nepaliksime nei skolų, nei nepatenkintų vartotojų – tokia yra idėja“, – ketvirtadienį BNS sakė V. Juraitis.

„Netiekiant elektros įmonė ir toliau gali būti veikianti, tiesiog nevykdanti pagrindinės veiklos“, – pridūrė jis.

Klientams kompensuos kainų skirtumą

Pasak V. Juraičio, įmonės akcininkai negaus jokio turto, liksiančio po atsiskaitymo su visais partneriais ir kreditoriais, lėšas naudos kompensuojant klientams kainų padidėjimą:

„Šiuo metu intensyviai dirbame ruošdami kompensavimo mechanizmą, kalbamės su Energetikos ministerija ir VERT, tačiau jau dabar aišku, kad kompensuosime kainos skirtumą tarp fiksuotos mūsų kainos, kuri buvo sutartyje, ir naujo tiekėjo naujos kainos.

Tokį kompensavimą taikysime klientams, kurių sutartyse vis dar galioja fiksuota kaina, ir tais atvejais, jei jie iki rugpjūčio 28 d. pereis pas kitą nepriklausomą tiekėją ar grįš į visuomeninį tiekimą. Detaliai apie kompensavimo schemą klientus informuosime netrukus.“

V. Juraitis patvirtino, kad kompensacijoms bus panaudotos pajamos, gautos už apsidraudimo priemones (angl. hedging), kuriomis bendrovė apdraudė elektros kainų svyravimą Suomijoje.

„Tikrai taip. Tai yra finansiniai instrumentai, kuriuos mes esame išsipirkę ir planuojame parduoti“, – BNS sakė jis.

Įmonės vadovo teigimu, jei pardavus turtą, atsiskaičius su kreditoriais, partneriais ir išmokėjus kompensacijas lėšų dar liks, jos bus skiriamos paramai Ukrainai.

Ieško būdų palengvinti sutarčių pasirašymą su kitais tiekėjais

Įmonės direktorius sako kalbantis ir su kitais nepriklausomais tiekėjais, ieškantis būdų, kaip palengvinti „Perlas Energija“ klientų perėjimą pas kitus tiekėjus.

„Mūsų klientai galėjo sutartis pasirašyti ir sąskaitas apmokėti 2000 „Perlas“ terminalų. Suprantame, kad sutartį pasirašyti internetu nėra įprasta visiems, todėl siūlome kitiems nepriklausomiems tiekėjams naudotis terminalų infrastruktūra ir juose pasirašinėti sutartis su naujais klientais“, – sako V. Juraitis.

Ką daryti klientams?

Pasak įmonės vadovo, dabartiniai „Perlas Energija“ klientai, priklausantys pirmajam arba antrajam liberalizacijos etapui, nedelsiant, vėliausiai iki rugpjūčio 28 d., turi pasirinkti naują nepriklausomą tiekėją.

Nutraukti sutarties su „Perlas Energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, kai bus pasirašyta sutartis su nauju tiekėju. Jei tai nebus padaryta, galimai klientai bus perkelti į garantinį tiekimą iki kol pasirinks kitą nepriklausomą tiekėją.

Trečiajam liberalizacijos etapui priklausantys klientai gali rinktis nepriklausomą tiekėją dabar, iki rugpjūčio 28 d., arba nedaryti nieko, tokiu atveju jiems bus tiekiama visuomeninio tiekimo elektra.

Verslo klientams taip pat reikia pasirinkti tiekėją iki rugpjūčio 28 d.

„Perlas Energija“ rugpjūčio 5 dieną pranešė keičianti visų klientų sutartis – pasirinkusieji fiksuotas kainas perkeliami į kintamos kainos planą „Birža“ – jo tarifai priklauso nuo elektros kainos biržoje. V. Juraičio teigimu, šį sprendimą lėmė tai, kad nuo praėjusių metų pabaigos nuolat auga energetinių resursų kainos, todėl teikti vartotojams fiksuotos kainos planus tapo nebeįmanoma.

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) praėjusią savaitę kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydama inicijuoti viešojo intereso gynimo procesą dėl „Perlas Energijos“ veiksmų vienašališkai keičiant sutarčių su vartotojais sąlygas. Taryba taip pat prašo prokurorų laikinai apriboti įmonės turtą. Prokuratūra kol kas nepriėmė sprendimo, ar pradės tyrimą.

VERT įvertino riziką, jog „Perlas Energija“ nutraukusi sutartis gali parduoti finansinius instrumentus ir gauti nepagrįstų pajamų. Šie finansiniai instrumentai yra apsidraudimo priemonės (angl. hedging) – jomis bendrovė apdraudė elektros kainų svyravimą Suomijoje.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba anksčiau pranešė, jog „Perlas Energijos“ klientams siūlomos sutarties sąlygos dėl vienašališko jos nutraukimo yra nesąžiningos, todėl įmonei nurodyta jų netaikyti, kitu atveju įmonei grės bauda iki 3 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau kaip 100 tūkst. eurų.

„Perlas Energijos“ akcininkai yra penki fiziniai asmenys: Kęstutis Gataveckas, Gytis ir Linas Kazlauskai, Mindaugas Marcinkevičius (vardas pavardė tik sutampa su buvusiu „Vilniaus prekybos“ akcininku) ir Tomas Muraška.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.