Didieji prekybos tinklai informuoja dėl darbo sekmadieniais: nerimaujame dėl tokio žingsnio

Pasiūlymas prekybos tinklams sekmadieniais taikyti laisvadienį buvo svarstomas jau ne kartą. 2020 metais Seimas svarstė įvesti draudimą parduotuvių tinklams dirbti sekmadieniais ir šventės dienomis. Dabar svarstoma, kad nedirbant sekmadieniais parduotuvės galėtų taupyti elektros energiją. Prekybininkai su tokia mintimi kategoriškai nesutinka.

Svarstoma, kad nedirbant sekmadieniais parduotuvės galėtų taupyti elektros energiją.<br>V.Balkūno nuotr.
Svarstoma, kad nedirbant sekmadieniais parduotuvės galėtų taupyti elektros energiją.<br>V.Balkūno nuotr.
Svarstoma, kad nedirbant sekmadieniais parduotuvės galėtų taupyti elektros energiją.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Svarstoma, kad nedirbant sekmadieniais parduotuvės galėtų taupyti elektros energiją.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Aneta Kurowska

Nov 4, 2022, 2:43 PM

Absoliuti dauguma prekybos tinklų sako, kad atsisakyti darbo sekmadieniais nenori dėl pirkėjų. Lietuvos rinka tam dar yra nepasiruošusi ir sekmadienis – svarbi gyventojų apsipirkimų diena.

„Rimi“ prekybos tinkle sekmadienis yra viena populiariausių savaitės apsipirkimo dienų, kuomet mūsų klientai skiria dėmesį be skubos išsirinkti kasdienybei reikalingas prekes ir jas įsigyti ilgesniam laikui. Sekmadieniais daugelio pirkėjų krepšeliai yra didesni, juose daugiau ne tik greitai vartojamo šviežio maisto, bet ir ilgesnio galiojimo produktų, ūkinių, higienos prekių ir pan.“, – sako „Rimi“ tinklo atstovė Gabrielė Šerėnienė.

„Kaip rodo ekonomiškai išsivysčiusių šalių praktika, parduotuvių nedarbas sekmadienį prisideda prie didesnės darbuotojų gerovės. Esame svarstę ir svarstome visokius variantus, tačiau nerimaujame, kad rinka tokiam žingsniui dar nepasiruošus. Lietuviai mėgsta į parduotuves eiti savaitgaliais, apsipirkti jose kitai savaitei. O kartais pirkėjams parduotuvių lankymas savaitgaliais būna tiesiog tam tikras laisvalaikio praleidimas būdas. Stebime pirkėjų elgseną, organizuojame apklausas ir esame pasiruošę darbo laiką keisti tuomet, kai pirkėjams tai taps aktualu“, – komentuoja „IKI Lietuva“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

„Klientų patogumui dirbsime įprastai ir keisti parduotuvių darbo laiko neplanuojame. Sekmadieniais klientų srautas yra didelis, nes žmonės planuoja savo pirkinius ir ruošdamiesi ateinančiai darbo savaitei neskubėdami ir apgalvotai įsigyja būtiniausių maisto produktų ir kitų prekių kelioms dienoms į priekį“, – antrina „Maxima“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos direktorė Ernesta Dapkienė.

„Matome, kad mūsų pirkėjams sekmadienis yra svarbi diena apsipirkimams, o mums svarbiausia patenkinti pirkėjų poreikius. Pirkėjų srautas sekmadieniais yra panašus kaip ir kitomis savaitės dienomis, šią dieną žmonės skiria tiek savaitiniams, tiek papildomiems apsipirkimams“, – su kitų tinklų atstovais sutinka „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

Idėją drausti prekybą sekmadieniais su džiaugsmu priimtų tik vienas prekybos tinklas – „Norfa“. „Norfos“ vadovo Dainiaus Dundulio teigimu, išlošti pavyktų net keliais aspektais: darbuotojai turėtų laisvą dieną, o sutaupymas pasijaustų. Visgi vieni jie to daryti nenorėtų, nes „praloštų konkurencinėje kovoje“.

Prekybos tinklai baiminasi, kad uždarius parduotuves sekmadieniais, tektų išmesti daugiau maisto produktų. Dabartinėje situacijoje, kuomet parduotuvės dirba septynias dienas, galima efektyviai užtikrint produktų šviežumą ir maisto švaistymo prevenciją.

Parduotuvės įdegė aibę sprendinių siekdami taupyti elektros energiją. Daug kur yra sumažintas nebūtinas apšvietimas parduotuvių teritorijoje, yra investuojama į LED šviestuvus, leidžiančius sumažinti elektros išlaidas.

„Lempos naudojamos tik LED, jau nuo vasario mėn. peržiūrėtas ir sumažintas apšvietimas prekybos salėse, minimizuotas nebūtinas apšvietimas parduotuvių teritorijoje, stengiamės organizuoti gamybos padalinių veiklą tada, kai elektra rinkoje pigesnė, atsakingai naudojame kondicionavimo ir vėdinimo sistemas, kad jos veiktų tik tiek, kiek reikia, po leidžiamų prekybos valandų nebenaudojame apšvietimo alkoholinių gėrimų skyriuje, visa eilė priemonių taikoma ir administracijos biure“, – sako „Rimi“ tinklo atstovė.

„Maxima“ parduotuvėse apšvietimą esame sumažinę apie 30 proc. Įvertinome, kad tai neturi neigiamos įtakos darbuotojų darbo kokybei ir netrukdo klientams, tačiau ženkliai prisideda prie elektros sąnaudų mažinimo. Efektą jau dabar matome ir šiuo metu dirbame, siekdami nustatyti maksimaliai efektyviausią prigesinimo konfigūraciją. Taip pat naktimis pradėjome išjungti ir šviečiančias lauko reklamas. Ir toliau investuojame į modernias LED apšvietimo technologijas, kurios leidžia mažiau suvartoti elektros energijos. Mūsų skaičiavimai rodo, kad įdiegta LED technologija vienos „Maxima“ parduotuvės apšvietimui leidžia sumažinti elektros išlaidas maždaug 46 proc.“, – parduotuvės patirtimi dalinasi „Maximos“ atstovė.

Taupydamos elektrą ir įvesdamos vis naujus sprendinius, parduotuvės atsižvelgia į tai, kad pirkėjai nejaustų didelio skirtumo ir toliau galėtų komfortiškai apsipirkti. Nors užsienio šalys praktikuoja parduotuvių uždarymą sekmadieniais, Lietuvos tinklai pastebi, kad lietuviams tai yra svarbi savaitės diena, kurią jie dažnai skiria apsipirkimams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.