Būtina žinoti skrendantiems lėktuvu: ko nevalia pamiršti, kad netektų ilgai laukti eilėse

Įprastai atvykti į oro uostą rekomenduojama likus kelioms valandoms iki skrydžio, nes visame oro uoste, o ypač prie keleivių ir bagažo registracijos, gali nusidriekti ilgos eilės. Jos gali susidaryti dėl įvairių priežasčių, todėl išvykstančių keleivių aptarnavimo specialistė dalijasi naudinga informacija keleiviams, kodėl taip nutinka, bei pataria, kaip išvengti ilgų stovėjimo eilėse minučių ar net valandų be rizikos pavėluoti į skrydį.

Kartais įžengus į oro uosto patalpas prieš akis išnyra ilgos, prie patikros punktų nusidriekiančios keliautojų eilės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kartais įžengus į oro uosto patalpas prieš akis išnyra ilgos, prie patikros punktų nusidriekiančios keliautojų eilės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kartais įžengus į oro uosto patalpas prieš akis išnyra ilgos, prie patikros punktų nusidriekiančios keliautojų eilės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kartais įžengus į oro uosto patalpas prieš akis išnyra ilgos, prie patikros punktų nusidriekiančios keliautojų eilės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 15, 2022, 2:23 PM, atnaujinta Dec 15, 2022, 2:40 PM

Pirmas įspūdis gali kelti nerimą

Kartais įžengus į oro uosto patalpas prieš akis išnyra ilgos, prie patikros punktų nusidriekiančios keliautojų eilės. Toks vaizdas gali sukelti lengvą stresą, o galvoje pradėti suktis ramybės neduodantis klausimas – ar pavyks viską laiku sutvarkyti ir suspėti į skrydį?

Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio pamainos vadovė Ieva Mačiulytė sako, kad gyvos žmonių eilės įprastai susidaro, kai yra daug panašiu metu numatytų skrydžių, pavyzdžiui, kai yra populiarus atostogų metas. Tačiau, anot specialistės, jos kartais atsiranda ir dėl pačių keleivių pasimetimo, kaip naviguoti oro uoste.

„Kartais oro uoste eilės susidaro ir dėl pasiklydusių, pasimetusių keleivių, nežinančių, kur vykdoma jiems reikalinga registracija. Taip pat būna, kad kito skrydžio keleiviai užstoja praėjimus ir suklaidina stovinčiuosius eilėje už jų. Pastaruoju atveju geriau paklausti ir įsitikinti, ar laukti reikia šioje ar kitoje vietoje“, – pataria I.Mačiulytė.

Ji priduria, kad asmenys su ribota judėsena ar šeimos su mažamečiais vaikais eilėje su visais kitais keliautojais gali nelaukti. Šiems suteikiama pirmumo teisė atlikti registraciją ir kitas būtinas oro uosto patikros procedūras.

Dokumentai – keleivių atsakomybė

Viena apmaudžiausių ir labiausiai nerimą keliančių situacijų, kai žmogus atvykęs į oro uostą ir jau kurį laiką stovintis eilėje prie registratūros susigriebia, kad paliko namie asmens ar būtinus kelionės dokumentus.

„Ne veltui patariama į oro uostą atvykti su rekomenduojama dviejų valandų ar didesne laiko atsarga prieš numatomą skrydį. Jei iškyla problemų dėl dokumentų, dar galima suspėti viską laiku sutvarkyti, praeiti patikros punktus ir įsėsti į lėktuvą“, – sako specialistė.

Ji pažymi, kad be vizos ar paso ir skrydžio bilieto kai kuriais atvejais registratūroje gali paprašyti papildomų dokumentų ar užpildytų formų. Ko keleivio paprašys registratūros darbuotojai, priklauso nuo to, kur keleivis skrenda ir kokia yra jo pilietybė.

„Pagrindiniai dokumentai visiems aiškūs ir žinomi: tai asmens tapatybę įrodantis dokumentas ir skrydžio bilietas. Dėl papildomų dokumentų, kokių gali reikėti patikrose, turi susižinoti pats keleivis – tai yra jo atsakomybė ir kiekviena aviakompanija savo taisyklėse tą pabrėžia“, – sako I.Mačiulytė pridurdama, kad reikėtų susižiūrėti ne tik reikalingus dokumentus galutinei stotelei, bet ir skrendant tranzitu. Pavyzdžiui, ar nereikalingi papildomi dokumentai tarpinei stotelei, ar pati aviakompanija turi tranzito galimybę.

Bagaže negali būti pavojingų daiktų

Registratūroje tikrinami ne tik kelionei reikalingi dokumentai, bet ir paliekamas daugiau sveriantis bagažas. Pastarasis gali būti sulaikomas saugumo darbuotojų, jei jame buvo užfiksuoti pavojingi ar draudžiami daiktai.

„Taip nutikus ir keleiviui jau nebesant registratūroje, garsiniais pranešimais jis yra kviečiamas grįžti. Tiesa, ne visi keleiviai linkę jų klausytis, tačiau reikia atminti, kad tas pranešimas gali būti skirtas kiekvienam. Keleiviui nesugrįžus atgal į registraciją atidaryti savo bagažo, jo ieškoma laipinimo metu, radus – keleivis turi grįžti į registraciją, išimti iš lagamino neleistiną daiktą, iš naujo praeiti saugumo patikrą ir grįžti prie vartų. Susiklosčius tokiai situacijai galima pavėluoti į skrydį“, – sako išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio pamainos vadovė.

Ji primena, kad oro transportu draudžiama gabenti įvairius degius skysčius (benzinas, metanolis), taip pat degias kietąsias ir reaktyvines medžiagas (magnis, prakurai, fejerverkai, pirotechnika, signalinė raketos). Neleistina yra ir ašarinių dujų įranga arba bet kokios dujų talpyklės (propano, butano) bei kiti sveikatai ar net gyvybei pavojingi daiktai, skysčiai, sprogmenys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.