„Avia Solutions Group“ skrydis: Lietuvos milžinas stebina visą pasaulį

Pamatuota ir grupės įmonėms išdalinta rizika, tikslios ateities prognozės ir greiti sprendimai padėjo „Avia Solutions Group“ tapti vienu didžiausių žaidėjų aviacijos paslaugų pasaulinėje rinkoje. Iš nykštuko iki milžino per dešimtmetį užaugęs lietuviškas verslas šiemet savo būstinę perkėlė į Dubliną – ten, kur aviacijos centrų širdis.

Lrytas.lt koliažas.
Lrytas.lt koliažas.
J.Janukėnas: „Kompanijos būstinė perkelta į Dubliną, tačiau tai nereiškia, kad Lietuvoje esantis vienas iš globalių paslaugų ir valdymo centrų praras reikšmę.“
J.Janukėnas: „Kompanijos būstinė perkelta į Dubliną, tačiau tai nereiškia, kad Lietuvoje esantis vienas iš globalių paslaugų ir valdymo centrų praras reikšmę.“
J.Janukėnas: „Kompanijos būstinė perkelta į Dubliną, tačiau tai nereiškia, kad Lietuvoje esantis vienas iš globalių paslaugų ir valdymo centrų praras reikšmę.“
J.Janukėnas: „Kompanijos būstinė perkelta į Dubliną, tačiau tai nereiškia, kad Lietuvoje esantis vienas iš globalių paslaugų ir valdymo centrų praras reikšmę.“
„Avia Solutions Group“ priklausančios įmonės veiklą vykdo visuose žemynuose.
„Avia Solutions Group“ priklausančios įmonės veiklą vykdo visuose žemynuose.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 21, 2023, 9:00 AM

„Avia Solutions Group“ generalinis direktorius Jonas Janukėnas sakė, kad pagrindinės būstinės perkėlimas į Airiją yra strategiškai svarbus žingsnis, nes būtent čia sutelkta aviacijos bendruomenė: „Būdami čia galėsime sparčiau įgyvendinti tolesnę grupės plėtrą ir išlaikyti rinkos lyderio pozicijas.“

Sparčiai auganti „Avia Solutions Group“ dabar yra antra pagal dydį Airijoje registruota aviacijos kompanija, kuri nusileidžia tik aviacijos gigantui „Ryanair“.

„Mūsų bendrovės finansinius instrumentus Dublino biržoje yra įsigiję didžiausi pasaulio investuotojai, o tai dar viena priežastis keltis čia, – sakė „Avia Solutions Group“ vadovas. – Tai nereiškia, kad Lietuvoje esantis vienas iš globalių paslaugų ir valdymo centrų praras reikšmę – Vilniuje dirbanti mūsų komanda pokyčių nepajus.“

Tapo pasauline lydere

Aviacijos rinkoje egzistuoja stiprus sezoniškumas, ypač jis didelis Europoje, tad tai yra pagrindinė prielaida mūsų verslo modeliui. Be to, nuomos su įgula rinka sparčiai auga ir plečiasi visame pasaulyje, nes gamintojai vėluoja rinkai tiekti naujus orlaivius, tad orlaivių nuomos paklausa ypač didelė.

„Avia Solutions Group“ didžiąją dalį investicijų yra sutelkusi į ACMI paslaugą – orlaivių nuomą su įgula, technine priežiūra ir draudimu. Sėkmingi sprendimai aviacijos įmonių grupę šiame segmente pavertė pasauline lydere.

Dabar grupei priklausančios įmonės valdo milžinišką orlaivių parką. Jame 165 transporto bei keleiviniai lėktuvai, kuriuos nuomojasi didžiausios aviacijos kompanijos visame pasaulyje.

Patogumą užsisakyti skrydį ne keleivių skraidinimu užsiimančioje kompanijoje, o lanksčiai dirbančioje užsakomųjų skrydžių įmonėje įvertino net nacionalinės futbolo komandos. Pavyzdžiui, per 2020 m. Europos futbolo čempionatą „Klasjet“ įmonė skraidino Vokietijos, Lenkijos, Čekijos, Belgijos rinktines.

Šiuos klientus pritraukti padėjo investicija į verslo klasės orlaivį „Boeing 737“, kuriame patogiai keliauti gali 56–68 keleiviai.

„Mūsų patrauklumą didina paslaugų gama – grupės įmonės teikia orlaivių remonto, antžeminio aptarnavimo, pilotų ir įgulos mokymų paslaugas“, – sakė J.Janukėnas.

Visuose žemynuose veikiančiose „Avia Solutions Group“ įmonėse dabar dirba daugiau kaip 11 tūkstančių specialistų.

Pasinaudojo sunkmečiu

„Avia Solutions Group“ žengė į priekį tada, kai dauguma pasaulio aviacijos kompanijų sunkiai tvarkėsi su pandemijos mestais iššūkiais. Įvedus kelionių ribojimus ateitis atrodė niūri, nes niekas negalėjo prognozuoti, kiek tai tęsis.

„Ramino patirtis ir žinojimas, kad aviacija yra ypač atsparus verslas, pastaruosius tris dešimtmečius kasmet paaugdavęs po 3–5 proc. Mums padėjo tai, kad prieš pandemiją investavome į krovinių gabenimą, o per savo užsakomųjų skrydžių brokerių antrinę įmonę „Chapman Freeborn“ pažinojome rinką. Aviacijos verslas savaime yra cikliškas, tad, tai suprasdami, nebijome ciklų ir jais naudojamės. Mes ne tik investavome į krovinių gabenimą, bet, suprasdami, kad industrija yra cikliška, 2021 metų rudenį priėmėme sprendimą drastiškai plėsti ir keleivinių orlaivių parką“, – sakė J.Janukėnas.

Per pandemijos piką 2020 m. grupės įmonė įsigijo tris „Boeing 747–400F“ orlaivius.

Tai yra vienas didžiausių krovininių lėktuvų pasaulyje su unikalia galimybe jį pakrauti per atsidarantį priekį. Tokio tipo (su atsidarančiu priekiu) lėktuvų pasaulyje operuojama tik 200 ir jie nebegaminami, todėl jų unikalumas laikui bėgant tiktai didins jų paklausą.

Palankų metą išnaudojusi grupė kartu su antrinėmis įmonėmis „BBN Airlines Nordic“, „Magma Aviation“ ir „Smart Lynx“ dabar valdo jau 34 krovininių orlaivių parką.

Įveikė sezoniškumo problemą

„Keleivių gabenimas smarkiai krito, teko imtis griežto taupymo, bet išsivertėme be valstybės paramos, į kurią ranką tiesė nemaža dalis aviacijos kompanijų“, – įveiktą sunkmetį prisiminė „Avia Solutions Group“ vadovas.

Griežti kelionių ribojimai didžiąsias avialinijas privertė imtis pertvarkų ir sumažinti orlaivių skaičių, nes po vasaros piko skrydžių skaičius sumenksta, o perone laikyti nenaudojamus lėktuvus – prabanga.

Šią aplinkybę taip pat buvo įvertinusi „Avia Solutions Group“, kuri su antrinėmis įmonėmis „Avion Express“, „Klasjet“ ir „Smart Lynx“ investavo į plėtrą. Taip jų klientėmis tapo orlaivius su įgula nuomoti pradėjusios daugelis didžiųjų oro linijų kompanijų.

Sezoniškumo Europoje aplinkybė neturi didelės įtakos, nes užmegzti ryšiai su klientais Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje bei Pietryčių Azijoje.

„Mes žinome rinkas, poreikius ir teisinę bazę, o tai leidžia kompensuoti žiemą sumažėjusią paklausą iš Europos“, – sakė J.Janukėnas.

Sėkmę lemia greitis

„Avia Solutions Group“ vadovas pažymėjo, kad nuomos su įgula verslo sėkmę lemia ir greiti sprendimai, ir pamatuota paslaugų plėtra.

Techninės priežiūros paslaugą teikianti antrinė įmonė „FL Technics“ ir mokymais užsiimanti antrinė bendrovė „BAA Training“ leidžia maksimaliai greitai reaguoti į pokyčius ir laiku priimti sprendimą.

„Ateityje nuoma su įgula užims vis didesnę dalį. Tendenciją užsisakyti paslaugas pastebime daugelyje pramonės šakų, nes taip patogu valdyti rizikas. Aviacija iki šiol kiek atsiliko, bet dabar pastebime augančią paklausą, tad šis verslo modelis tik populiarės“, – įsitikinęs J.Janukėnas.

Tačiau sparčia plėtra pasižymi ir kitos antrinės įmonės, kurioms suteikiama daug laisvės veikti. BGS ir „Aviator“ antžemines paslaugas teikia jau 27 oro uostuose visoje Europoje.

Lietuvos verslo milžinas aktyviai dalyvauja orlaivių lizingo rinkoje su „Avia AM Leasing“, aviacijos personalo mokymais internetu su „Aeroclass“, aviacijos konferencijose ir žiniasklaidoje su „Aero Time“.

Bendrovėje „BAA Training“ mokomi pilotai, skrydžių palydovai ir kitas aviacijos personalas. Pradėjusi nuo vieno skrydžio simuliatoriaus Vilniuje dabar įmonė turi mokymo centrus Lietuvoje, Ispanijoje, Prancūzijoje ir Vietname.

Šiuose centruose apmokomi ne tik įmonių grupės darbuotojai, bet ir „Air France“, „Wizz Air“, „Transavia France“ bei „Turkish Airlines“ aviacijos specialistai.

„Plėtros neketiname stabdyti, ji planuojama: ir patys steigsime naujas, ir pirksime įmones, nes matome perspektyvą“, – sakė „Avia Solutions Group“ generalinis direktorius.

Planus sujaukė karas

Didelių plėtros planų „Avia Solutions Group“ turėjo ir Ukrainoje: ten sėkmingai veikė grupei priklausančios įmonės.

Dabar darbą tęsia tik „BGS Rail“, kuriai priklausė 3000 vagonų ir kuri buvo didžiausia lietuviško kapitalo investuotoja į geležinkelių verslą.

2018 m. į šią įmonę „Avia Solutions Group“ buvo investavusi 67 milijonus eurų.

Grupė buvo suplanavusi didžiulę investiciją Charkove, bet viską sujaukė Rusijos pradėtas kruvinas karas.

Pernai vasarį agresorės kariuomenei įsiveržus į Ukrainą „Avia Solutions Group“ išsyk nutraukė paskutines sutartis su klientais iš Rusijos – išvis atsisakė remontuoti rusiškus sraigtasparnius „Mi“, su nuostoliais pardavė šioje valstybėje turėtą turtą.

J.Janukėnas pažymėjo, kad antrąją karo dieną priimtas sprendimas trauktis iš Rusijos kainavo daugiau kaip 10 milijonų eurų tiesioginių veiklos nuostolių: „Bet šis sprendimas nebuvo sunkus, nes tai buvo ir yra „Avia Solutions Group“ moralinė pozicija.“

Nuostolinga ir tęsiama „BGS Rail“ veikla Ukrainoje, nes buvo prarasta dalis įmonės vagonų. Bet nutarta susitaikyti su daugiau kaip 3 milijonų eurų nuostoliais, tačiau išlaikyti darbo vietas ir taip palengvinti ukrainiečiams tenkančius iššūkius.

Nemažą dalį darbuotojų „Avia Solutions Group“ perkėlė į Lietuvoje veikiančias bendroves, o įvairioms Ukrainos organizacijoms suteikė maždaug 0,5 milijono eurų finansinės ir nefinansinės paramos.

Išsiplėtė į visus žemynus

  • „Avia Solutions Group“ įmonių grupei priklausančios bendrovės veiklą vykdo visuose žemynuose. 70 valstybių įsikūrusiose antrinėse įmonėse dirba per 11 tūkstančių profesionalų.
  • Didžiąją dalį – apie 80 proc. – pajamų sudaro pajamos Europos valstybėse: Lietuvoje, Airijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Nyderlanduose.
  • 20 proc. grupės akcijų valdo JAV bendrovė „Certares“, o vertybinių popierių yra įsigiję didžiausi pasaulio investuotojai iš Europos ir JAV.
  • „Avia Solutions Group“ veikla apima net 17 sričių – nuo orlaivių su įgula nuomos, krovinių gabenimo, užsakomųjų skrydžių, orlaivių priežiūros ir remonto iki aviacijos inovacijų bei viešbučių verslo.
  • 2021 m. 10 mėn.–2022 m. 10 mėn. „Avia Solutions Group“ apyvarta siekė 1,7 mln. Eur.
  • „Avia Solutions Group“ turi biurus visame pasaulyje: Airijoje, Lietuvoje, JAE, JAV, Pietų Afrikos Respublikoje, Australijoje bei Indonezijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.