Dėl į Rusiją planavusio skristi ir neišleisto lėktuvo FNTT pradėjo ikiteisminį tyrimą

Iš Lietuvos į Rusiją planavusio skristi lėktuvo „Cessna 172“ medžiagą ir surinktą informaciją Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) perdavė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT), kuri toliau skrydžio ir orlaivio aplinkybes vertins tarptautinių sankcijų kontekste. Savo ruožtu FNTT pranešė, kad pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo tarptautinių sankcijų pažeidimo.

Iš Lietuvos į Rusiją planavusio skristi lėktuvo „Cessna 172“ medžiagą ir surinktą informaciją Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) perdavė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT).<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Lietuvos į Rusiją planavusio skristi lėktuvo „Cessna 172“ medžiagą ir surinktą informaciją Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) perdavė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT).<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 5, 2023, 3:23 PM, atnaujinta Apr 5, 2023, 3:28 PM

„LTSA, bendradarbiaudama su Danijos civilinės aviacijos administracija, pagal savo kompetenciją surinko oficialią medžiagą ir dokumentus, susijusius su lėktuvo skrydžiais. Dabar oficiali institucijų turima medžiaga ir informacija perduota įgaliojimus turinčiai teisėsaugos institucijai“, – pranešime nurodė LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius.

Kovo 16 d. Danijoje registruotas lėktuvas „Cessna 172“, kurį pilotavo Rusijos pilietybę turintis asmuo, į Palangos oro uostą atskrido iš Švedijos. Pagal ES teisės aktus skrydžiui Europos Sąjungos (ES) viduje nei Švedijos, nei Lietuvos institucijų leidimų nereikia, pakanka pateikti skrydžio planą. Todėl lėktuvas galėjo atskristi į Palangos oro uostą.

Tačiau tik nusileidus minėtam lėktuvui Palangos oro uoste ir Rusijos pilietybę turinčiam pilotui paprašius antžeminio aptarnavimo, paaiškėjo, kad šis planuoja skristi į Rusiją, Pskovą. Esant tokioms aplinkybėms, Lietuvos institucijos nedelsdamos reagavo ir užkirto kelią lėktuvo skrydžiui.

Šiuo metu Palangos oro uoste stovinčiam lėktuvui nebus leista niekur išskristi iš Lietuvos, kol visų skrydžio aplinkybių neįvertins teisėsauga.

ES Reglamentas draudžia suteikti leidimą tūpti, pakilti ar skristi virš Europos Sąjungos teritorijos visiems (ir privatiems) Rusijos oro vežėjams, Rusijoje registruotiems orlaiviams, orlaiviams, neregistruotiems Rusijoje bei priklausantiems, užsakytiems ar kitaip kontroliuojamiems Rusijos fizinių ar juridinių asmenų.

FNTT tyrimas pradėtas įvertinus viešojoje erdvėje skelbtą informaciją bei Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pateiktus dokumentus, įtariamas Lietuvoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimas (LR BK 1231 str.). Daugiau ikiteisminio tyrimo detalių neskelbiama.

Už Lietuvoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimą Baudžiamasis kodeksas numato baudą arba areštą. Griežčiausia galima bausmė – laisvės atėmimas iki penkerių metų. Už šiame straipsnyje numatytą veiką atsako ir juridinis asmuo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.