Gegužę Lietuvoje užfiksuota mėnesinė defliacija: štai kokių prekių kainos sumažėjo

2023 m. gegužę, palyginti su balandžiu, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,2 proc., praneša Valstybės duomenų agentūra.

2023 m. gegužę, palyginti su balandžiu, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,2 proc., praneša Valstybės duomenų agentūra.<br>V.Skaraičio nuotr.
2023 m. gegužę, palyginti su balandžiu, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,2 proc., praneša Valstybės duomenų agentūra.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2023-06-08 09:35

Daugiausia tam įtakos turėjo degalų ir tepalų, elektros energijos, daržovių kainų sumažėjimas bei trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekių, apgyvendinimo paslaugų, mėsos ir jos produktų, avalynės, farmacijos gaminių, drabužių, asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų, tabako gaminių kainų padidėjimas.

Vartojimo prekių kainos per mėnesį sumažėjo 0,4 proc., paslaugų kainos padidėjo 0,3 proc.

Valstybės ir savivaldybių institucijų administruojamos vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,8 proc., rinkos kainos – 0,1 proc.

2023 m. gegužę, palyginti su balandžiu, transporto prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 2,5 proc. Pokytį lėmė dyzelinių degalų (8,8 proc.), keleivių vežimo oro transportu paslaugų (7,3 proc.), benzino (5,2 proc.), suskystintų automobilinių dujų (1,4 proc.) kainų sumažėjimas bei asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų (1 proc.) kainų padidėjimas.

Būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 1,2 proc. Daugiausia sumažėjo elektros energijos (4,1 proc.), suskystintų dujų maistui gaminti (1,4 proc.), šilumos energijos (1,3 proc.), kietojo kuro (0,9 proc.), bet padidėjo būsto priežiūros ir remonto paslaugų (0,8 proc.) kainos.

Dėl naujų vasaros sezono kolekcijų drabužių ir avalynės kainos padidėjo 1,5 proc. Drabužių valymas pabrango 3,8 proc., avalynė – 2,9 proc., drabužiai – 1 proc.

Viešbučių, kavinių ir restoranų paslaugų kainos padidėjo 1,2 proc. Viešbučių apgyvendinimo paslaugų kainos padidėjo 11,5 proc., viešojo maitinimo – 0,4 proc.

Maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainos beveik nepasikeitė. Labiausiai pabrango pievagrybiai, džiovinti vaisiai, rūkytos dešros, alyvuogių aliejus, bet atpigo šviežios ir atšaldytos jūros gėrybės, saulėgrąžų aliejus, lydytas sūris, šviežia ir atšaldyta žuvis. Taip pat kito kai kurių šviežių vaisių ir daržovių kainos: daugiausia padidėjo morkų, žiedinių kopūstų, greipfrutų, mandarinų, bet sumažėjo agurkų, šilauogių, gūžinių salotų, avokadų kainos.

2023 m. gegužės metinė (2023 m. gegužę, palyginti su 2022 m. geguže) infliacija sudarė 11,7 proc.

Metinei infliacijai daugiausia įtakos turėjo kietojo kuro, duonos ir grūdų produktų, elektros energijos, pieno ir jo produktų, sūrio ir kiaušinių, mėsos ir jos produktų, restoranų, kavinių ir panašių įstaigų viešojo maitinimo paslaugų, automobilių, kitų asmens priežiūros prietaisų, reikmenų ir priemonių, dujų, asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų, cukraus, uogienės, medaus, šokolado ir saldumynų, daržovių, farmacijos gaminių kainų padidėjimas bei degalų ir tepalų kainų sumažėjimas.

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 11,7 proc., paslaugų – 11,4 proc. Valstybės ir savivaldybių institucijų administruojamos kainos per metus padidėjo 13,9 proc., rinkos –11,3 proc.

2023 m. gegužę vidutinė metinė infliacija sudarė 19,7 proc.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.