Nurodoma, kad korupcijos prevencijos specialistai atkreipė dėmesį į išankstinių prijungimo sąlygų išdavimo procedūrą, kurios reglamentavimas vertintinas kaip nepakankamai aiškus ir detalus, suteikiantis tinklų operatoriams sąlygas vienasmeniškai, pagal savo nustatytus subjektyvius kriterijus, nuspręsti, ar operatoriaus tinklo naudotojui pateikiama informacija yra pakankama preliminariai įvertinti investicijų dydžio priimtinumą.
Skelbiama, kad nepakankamai detaliai reglamentuota ir prijungimo įmokos apskaičiavimo ir perskaičiavimo tvarka, kuri neužtikrina tinklo naudotojams galimybės įvertinti galutinės prijungimo paslaugos kainos. Paraiškų nagrinėjimo ir galios rezervavimo procesų skaidrumui riziką kelia nereglamentuota elektros galios rezervavimo bei paraiškų išduoti prijungimo sąlygas tvarka.
Antikorupciniu požiūriu ydingą teisinį reglamentavimą lemia ir galiojanti teisėkūros procedūra, kai kontroliuojanti institucija – Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) – turi tvirtinti kontroliuojamų ūkio subjektų parengtus visiems privalomus teisės aktus ir jais vadovautis vykdydama ūkio subjekto veiklos kontrolę.
STT vertinimu, galiojantis teisinis reglamentavimas tinklų operatoriams suteikia per plačią diskreciją priimti sprendimus dėl naudojimosi elektros energetikos infrastruktūra, kadangi jie patys kuria įstatymų įgyvendinimo taisykles, o vėliau jomis vadovaujasi.
Antikorupcinio vertinimo išvada pateikta Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai ir VERT. Jos per 2 mėnesius turi viešai paskelbti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į STT pateiktas pastabas ir pasiūlymus.