„Šis projektas Klaipėdos uostui išskirtinis tiek savo ambicija, tiek investicijų poreikiu. Tam, kad atsakingai ir pagrįstai įvertintume, kokios veiklos yra ir bus paklausios, perspektyvios kelis dešimtmečius į priekį, nusprendėme atlikti uosto pietinės dalies plėtros rinkos studiją. Numatoma pietinės uosto dalies plėtra, suformuojant naujas uosto teritorijas, bus reikšmingas žingsnis Klaipėdos uosto ir regiono konkurencingumui“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Studijos rengėjai, atlikdami rinkos tyrimą, visų pirma įvertino Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros poreikį ir rinkos potencialą, atliko regiono makroekonominę analizę, Baltijos uostų ir Klaipėdos konteinerių krovos, generalinių krovinių ir aukštos pridėtinės vertės paslaugų, produktų išvystymo rinkos tyrimą. Kokybiniais metodais vertintos 25 skirtingos galimos terminalo veiklos, pažymima išplatintame pranešime.
Remiantis gautais duomenimis, perspektyviausios veiklos rūšys Klaipėdos uosto pietinėje dalyje yra konteinerių paskirstymo veikla ir pridėtinės vertės konteinerių paslaugos, jūrinio vėjo jėgainių komponentų gamyba ir perdirbimas, žaliosios energijos terminalas ir žaliasis laivų perdirbimas, naudojant modernią automatizuotą pjaustymo sistemą.
Vėlesniuose Uosto direkcijos užsakymu atliekamos uosto pietinės dalies plėtros rinkos studijos etapuose šios veiklos bus vertinamos kaštų ir naudos analizės būdu, siekiant nustatyti visas galimybes iš ekonominės perspektyvos, kuriami verslo, veiksmų planai, pabrėžiama pranešime.
Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, planuojama, kad 2030-aisiais turėtų būti suformuotas naujas apie 83,5 ha sausumos plotas, pastatyta nauja maždaug 1,3 km ilgio krantinių atkarpa, akvatorijos gylis greta krantinių turėtų siekti 16,5 metrų, o maždaug 1,7 km pailgėjusiame laivybos kanale gylis, planuojama, sieks 17 metrų, bus įrengta laivų apsisukimo vieta.
Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, visa tai leis priimti didžiausius Baltijos jūra plaukiančius laivus, generuoti iki 30 mln. tonų krovinių. Šioje teritorijoje taip pat atsiras galimybė plėstis jūrinės inžinerinės pramonės ir atsinaujinančios energetikos plėtrai. Numatyta, kad vystant pietinę uosto dalį, taip pat bus suformuoti pietiniai uosto vartai su mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros rinkos studiją atlieka JAV kompanija „Moffat & Nicchol“. Ji turėtų būti baigta kitų metų pavasarį, praneša Klaipėdos uosto direkcija.