Gyventojai nesiryžta keisti elektros tiekėjo, nes baiminasi „popierizmo“ ir sudėtingų procesų: pasakė, ar tai tiesa

Dalis šalies gyventojų nesiryžta keisti turimo elektros tiekėjo, nes jiems atrodo, kad senos sutarties nutraukimo ir naujos sudarymo procesas yra labai sudėtingas. Energetikos ekspertai sako, kad toks realios situacijos neatitinkantis gyventojų požiūris trukdo priimti jiems finansiškai naudingus sprendimus.

Sutarties sudarymo būdų yra labai daug – telefonu, elektroniniu paštu, tiekėjo savitarnoje, klientų aptarnavimo skyriuose, „Perlo“ terminaluose visoje Lietuvoje.<br>„Pexels“ nuotr.
Sutarties sudarymo būdų yra labai daug – telefonu, elektroniniu paštu, tiekėjo savitarnoje, klientų aptarnavimo skyriuose, „Perlo“ terminaluose visoje Lietuvoje.<br>„Pexels“ nuotr.
„Elektrum Lietuva“ Produktų vystymo vadovas Mantas Kavaliauskas.
„Elektrum Lietuva“ Produktų vystymo vadovas Mantas Kavaliauskas.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 25, 2023, 10:59 AM

„Matome, kad nemaža dalis gyventojų nesidomi galimybe sudaryti naują sutartį, nes jiems atrodo, kad procesas sudėtingas, ilgai trunka, jame daug „popierizmo“ ir panašiai. Iš tiesų procesas yra paprastas: pagal kainas ir kitas sąlygas išsirenkamas naujas tiekėjas ir su juo sudaroma sutartis, o senoji nutrūksta automatiškai. Todėl skatiname abejojančius kiek daugiau pasidomėti realia situacija ir pasikeisti elektros tiekėją ar turimą sutartį šiuo metu galiojančiomis palankiomis sąlygomis“, – sako energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ Produktų vystymo vadovas Mantas Kavaliauskas.

Dažnai gyventojai galvoja, kad sutarties su elektros tiekėju apskritai jokiais būdais negalima nutraukti, jei jos galiojimo terminas nepasibaigęs. Tai, anot M.Kavaliausko, netiesa, tiekėją ir sutartį keisti galima bet kada, pasidomėjus jos nutraukimo sąlygomis. Deja, kartais nuo to gyventojus sulaiko taikomi įvairūs sutarties nutraukimo mokesčiai, tačiau ir to aklai baimintis nereikėtų, pirmiausiai vertėtų pasitikrinti, ar tiekėjai juos taiko pagrįstai.

„Jei gyventojai ankstesniam tiekėjui turi kažkokių finansinių įsipareigojimų, kurių neapmokėjo, galutinę sumą gyventojui paskaičiuoja senasis tiekėjas, vos tik gauna žinią apie sudarytą sutartį su nauju tiekėju, tad gyventojams patiems tuo rūpintis ar ieškoti, kur ir kiek susimokėti, nereikia“, – sako jis.

Nebūtina naujų sutarčių sudarinėti ir fiziškai vykstant į tiekėjo klientų aptarnavimo padalinį. Sutarties sudarymo būdų yra labai daug – telefonu, elektroniniu paštu, tiekėjo savitarnoje, klientų aptarnavimo skyriuose, „Perlo“ terminaluose visoje Lietuvoje.

Pasak pašnekovo, pirmas žingsnis, ką reikia padaryti, pasiryžus pasikeisti sutartį, tai pasitikrinti, kokią kainą gyventojas moka dabar, pasižiūrėti kitų tiekėjų pasiūlymus ir palyginti su savo turimomis sąlygomis, nurodytomis sutartyje. Pavyzdžiui, visuomeninio tiekimo klientai šiuo metu moka 22,7 ct/kWh, o tai yra 2 centais didesnė kaina nei šiuo metu rinkoje siūlomas pigiausias bendrovės planas su 20,922 ct/kWh tarifu, fiksuojant jį 6 mėnesiams.

„Reikėtų žiūrėti ne vien į kilovatvalandės kainos skirtumą, bet ir pasiskaičiuoti, koks galėtų būti sutaupymas per mėnesį, pusmetį, metus. Taip pat panagrinėti, ar tiekėjas, kurio siūlomos kainos domina, netaiko papildomų sąlygų, galinčių išauginti sąskaitą, tarkime, papildomo fiksuoto kasmėnesinio mokesčio, arba, atvirkščiai, ją sumažinti – pavyzdžiui, mes taikome nuolaidą pirmai sąskaitai, pasirinkus tam tikrus mokėjimo planus“, – aiškina „Elektrum Lietuva“ atstovas.

Sudarant naują sutartį reikia nepamiršti pasidomėti, kaip bus mokama už suvartotą elektrą, kokie galimi elektros suvartojimo rodmenų deklaravimo būdai, jei nėra įrengto išmanaus skaitiklio.

Ekspertas primena, kad pasirašant sutartį su tiekėju galima rinktis, kada ji įsigalios. Nauja sutartis gali įsigalioti arba nuo kito mėnesio pirmos dienos, arba nuo 2024 m. sausio 1 d. Tai palanku tiems, kas šiuo metu moka nedidelę kainą, tačiau nori ateičiai užfiksuoti šiandieninę žemą kainos tarifą ir juo mokėti nuo naujųjų, net jei tuo metu kainos rinkoje bus pakilusios.

„Suprantame, kad elektros tiekėjo keitimas gali atrodyti sudėtingas, ypač niekada to nedariusiems. Todėl visada raginame, jei kažkas neaišku, pasiskambinti tiekėjui ir viską išsiaiškinti, išsiklausinėti. Galbūt gauta informacija suteiks drąsos pokyčiams, kurie leis sutaupyti“, – reziumuoja „Elektrum Lietuva“ atstovas.

Apie bendrovę:

„Elektrum Lietuva“ yra didžiausios Baltijos šalyse elektros gamintojos „Latvenergo“ (Latvija) antrinė įmonė, teikianti įvairius energetikos sprendimus buitiniams ir verslo klientams Lietuvoje. Daugiau nei 80 proc. „Latvenergo“ pagamintos elektros energijos yra iš atsinaujinančių šaltinių. Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiuo metu tiekia elektrą daugiau nei 12 tūkst. įmonių, savo elektros tiekėju įmonę pasirinko daugiau kaip 186 tūkst. namų ūkių, įmonė tiekia dujas beveik 800 bendrovių, yra įrengusi virš 2000 saulės elektrinių bei keturis saulės parkus (13 MW). Vystomi nauji saulės parkai, kurių bendra galia sieks beveik 300 MW.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.