Minske pakilęs privatus lėktuvas nusileido Vilniuje: paaiškino, kaip šiam pavyko čia nutūpti

Antradienį Vilniaus oro uoste nusileidęs privatus lėktuvas iš Minsko tam turėjo leidimą, praneša teigia Lietuvos oro uostų (LOU) atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas. Anot jo, kaip nereguliariam skrydžiui, prieš suteikiant leidimą, buvo taikoma išankstinio derinimo procedūra.

Vilniaus oro uoste nusileidęs privatus lėktuvas iš Minsko tam turėjo leidimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uoste nusileidęs privatus lėktuvas iš Minsko tam turėjo leidimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Žygimantas Šilobritas

2024-05-29 14:27, atnaujinta 2024-05-29 14:28

„Minėtas orlaivis antradienį ryte į Vilniaus oro uostą atskrido iš Minsko. Šiam kaip ir visiems kitiems nereguliariems skrydžiams Lietuvos oro uostuose buvo taikoma išankstinio derinimo ir patikros procedūra“, – Eltai pranešė T.Vasiliauskas.

„Atlikus šią tikrinimo procedūrą, orlaiviui buvo leista atvykti į Vilniaus oro uostą“, – pridūrė jis.

Jis paminėjo, kad Vilniaus oro uosto aerodrome griežtai taikoma išankstinio suderinimo skrydžio atvykimui procedūra, vadinamoji „PPR“, visiems atvykstantiems skrydžiams, kurie priskiriami nereguliaraus oro susisiekimo. Anot jo, pagal tvarką atvykstantys orlaiviai turi pateikti visą svarbiausią informaciją apie orlaivio operatorių, užsakovą, savininką, keleivius bei kai kuriuos kitus duomenis.

„PPR derinimas atliekamas nevėliau kaip 24 val. iki planuojamo atvykimo į Vilniaus oro uostą. (...) Gavus informaciją, atliekamas operatyvus jos vertinimas, pirmiausia – turimų duomenų atitikimo Europos Sąjungos sankcijoms analizė bei operacinės galimybės priimti konkretų skrydį“, – tikino atstovas.

„Tik atlikus išankstinio suderinimo procedūrą, orlaivis ir jo įgula, taip pat ir keleiviai gali vėliau atvykti bei naudotis paslaugomis oro uostuose“, – pabrėžė jis.

T.Vasiliausko teigimu, derinimo procedūroje ir patikroje tam tikruose etapuose dalyvauja ne tik Lietuvos oro uostai, bet ir antžeminio aptarnavimo kompanijos, AB „Oro navigacija“, Transporto kompetencijų agentūra, Lietuvos transporto saugos administracija ir kitos šalies institucijos.

Anot LOU atstovo žiniasklaidai, šis orlaivis yra valdomas privataus asmens, kuris atitiko reikalavimus, jo keleiviams nebuvo taikomos Europos Sąjungos (ES) ar Lietuvos sankcijos. Šiuo metu, anot LOU pateikiamos informacijos, ribojimai taikomi Rusijos ir Baltarusijos oro vežėjams, Rusijoje registruotiems orlaiviams, bei lėktuvams priklausantiems šalies pilietybę turintiems fiziniams ar juridiniams asmenims.

„Pagal turimą informaciją, minėtas orlaivis yra valdomas privataus asmens. Tiek jis, tiek orlaivio keleiviai buvo patikrinti pagal ES taikomų sankcijų sąrašus mūsų šalies institucijų“, – komentavo jis.

Svetainės „Flightradar“ duomenimis, nedidelis sportinis orlaivis, kurio registracijos numeris yra EW-535SL, o savininkas – privatus, gegužės 28 d. apie 7 val. ryto pakilo iš Minsko ir 8.28 val. nusileido Vilniuje.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.