Kinai nustebo dėl to, kas nutiko festivalio metu: „Ar jaunimas nenori mokėti meilės mokesčio?“

2024 m. rugsėjo 9 d. 19:15
Lrytas.lt
Per kiniškąją Valentino dienos versiją, „Qixi“ festivalį, kuris paprastai būna liepos arba rugpjūčio mėnesį, žmonės mielai socialiniuose tinkluose dalijosi dovanomis, kad parodytų savo partnerių padovanotus naujus „iPhone“ telefonus ir „Louis Vuitton“ rankines, taip pat vakarienių prabangiuose restoranuose nuotraukas. Tačiau šių metų šventė vyko šeštadienį, ir ji buvo visai kitokia. Žmonės internete skundėsi, kad trūksta dovanų ir šventinės nuotaikos, nurodydami vangią ekonomiką ir sunkią darbo rinką.
Daugiau nuotraukų (2)
Žymė „Kinijos Valentino dieną vartojimas smunka. Ar jaunimas nenori mokėti meilės mokesčio?“ tądien tapo populiariausia tema „Weibo“ platformoje ir sulaukė 200 mln. peržiūrų, praneša naujienų portalas CNN.
„Qixi“ šventė nėra tokia stipri kaip ankstesniais metais. Jaučiasi beveik pustuštis“, – rašė vienas vartotojas.
Kai kurių gėlių parduotuvių savininkai kitoje populiarioje platformoje „Xiaohongshu“ apgailestavo, kad trūksta klientų, ir skelbė neparduotų rožių nuotraukas savo parduotuvėse. CNN negalėjo nepriklausomai patvirtinti jų teiginių.
Kituose pranešimuose su apmaudu buvo prisiminta, kad poros turėdavo pinigų išlaidoms, kai antra pagal dydį pasaulio ekonomika klestėjo. Šiuo metu Kiniją kamuoja daugybė bėdų – nuo vangių vartotojų išlaidų iki nuolatinio nekilnojamojo turto nuosmukio ir didėjančios skolų krizės.
Singapūro nacionalinio universiteto Lee Kuan Yew viešosios politikos mokyklos docentas Alfredas Wu sakė, kad jauni žmonės, kurie „Qixi“ laikotarpiu daug išleisdavo, dabar sunkiai randa darbą. „Manau, kad bendra nuotaika yra labai bloga, o vartotojai yra labai konservatyvūs“, – sakė jis.
Atrodo, kad nepatvirtintas išlaidų sumažėjimas atitinka „per pastaruosius dvejus metus stebėtą silpno vartojimo tendenciją“, tikino rinkos strategas Yeap Jun Rong iš prekybos paslaugų teikėjo IG, pridurdamas, kad Kinijos vartotojų pasitikėjimas „svyruoja apie rekordiškai žemą lygį“.
Vilties suteikė oficialūs duomenys, rodantys, kad liepos mėn. mažmeninė prekyba (vartojimo rodiklis) padidėjo 2,7 procc. ir šiek tiek viršijo „Reuters“ pateiktą 2,6 proc, prognozę.
Tačiau, naujienų agentūros duomenimis, praėjusį mėnesį naujų būstų kainos sumažėjo 4,9 proc. ir pasiekė naują 9 metų minimumą. Jos teigimu, šis rodiklis mažėjo 13 mėnesių iš eilės. Būsto kainos yra pagrindinis stebimas rodiklis, nes apie 70 proc. Kinijos namų ūkių turto yra susiję su nekilnojamuoju turtu, o tai savo ruožtu daro įtaką išlaidoms.
Tai, kaip elgiasi Kinijos mylėtojai, yra klausimas pasaulio įmonėms – ir vyriausybei Pekine. Pastarosiomis savaitėmis nemažai Vakarų tarptautinių bendrovių, nuo kosmetikos milžinės „L'Oreal“ iki automobilių gamintojo „Volkswagen“, skambino pavojaus varpais dėl silpnos paklausos Kinijoje, nes vartotojų pasitikėjimas tebėra sumenkęs.
Vyriausybės pastangos nepadeda?
Prasta nuotaika taip pat daro įtaką Kinijos vyriausybės pastangoms skatinti santuokas, kad būtų sprendžiama mažėjančio gimstamumo ir senėjančios visuomenės problema. Tikėtina, kad mažėjantis gyventojų skaičius stabdys ekonomikos augimą.
Civilinių reikalų ministerijos duomenimis, pirmąjį 2024 m. pusmetį susituokė tik 3,43 mln. porų, t. y. perpus mažiau nei prieš 10 metų.
Šeštadienį valstybinis transliuotojas CCTV paskelbė vaizdo įrašą su retais šeimos portretais, kuriuose užfiksuoti jaunojo Kinijos lyderio Xi Jinpingo, jo žmonos Peng Liyuan ir jų mažametės dukrelės santuokos, trukusios daugiau nei tris dešimtmečius, proga.
Tačiau ši žinutė neįtikino, o žmonės socialiniuose tinkluose skundėsi negalintys sukurti šeimos, nes yra skolingi pinigų arba turi dirbti ilgas darbo valandas.
„Kai žmonės, gimę po 1990 m., dabar turi [dešimtis tūkstančių juanių] skolų, nes „996007“ tampa norma, kur žmonės randa nuotaikos susitikinėti?“ – klausė „Weibo“ vartotojas.
„996“ ir „007“ reiškia liūdnai pagarsėjusias darbo valandas, kurių reikalauja kai kurie didžiausi Kinijos konglomeratai. Pirmasis reiškia, kad darbuotojai šešias dienas per savaitę dirba nuo 9 iki 21 val. Kai kurie dirba „007“, t. y. kiekvieną dieną.
Bendras pesimizmas atsispindi prekybos ir kituose duomenyse. CNN skaičiavimais, pagrįstais oficialiais muitinės duomenimis, juvelyrinių deimantų importas pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu, sumažėjo 28 proc.
Deimantų tiekėja „De Beers“ savo 2024 m. pusmečio ataskaitoje teigė, kad „tebesitęsiantys ekonominiai iššūkiai“ Kinijoje uždelsė tikėtiną atsigavimą po staigaus nuosmukio 2023 m.
O remiantis praėjusį penktadienį Valstybinės užsienio valiutos administracijos paskelbtais duomenimis, Kinijos tiesioginių investicijų įsipareigojimai – tiesioginių užsienio investicijų į šalį rodiklis – balandžio-birželio mėn. sumažėjo beveik 15 mlrd. dolerių. Tai tik antras toks atvejis nuo 1998 m., pabrėžiantis, kad šaliai nepavyksta sustabdyti kapitalo nutekėjimo.
Įspėjamasis signalas
Tūkstančius metų švenčiama „Qixi“ šventė pagal Mėnulio kalendorių tenka septinto mėnesio septintą dieną. Pasak legendos, tai vienintelė diena per metus, kai mitiniai įsimylėjėliai Niulang, karvių bandos gyventoja ir Zhinu, audėja, gali susitikti ant dangaus tilto.
Ankstesniais metais tai buvo palanki proga Kinijos ir Vakarų bendrovėms prekiauti savo gaminiais. Tačiau padėtis pasikeitė. Pasaulio įmonių vadovai nebegali tikėtis, kad Kinija bus komercinis ramstis.
„Vienintelė pasaulio dalis, kurioje vartotojų pasitikėjimas išlieka labai žemas, yra Kinija“, – praėjusio mėnesio pabaigoje vykusiame pokalbyje analitikams komentavo „L'Oreal“ generalinis direktorius Nicolas Hieronimus.
Jis nurodė silpną darbo rinką ir nekilnojamojo turto problemas kaip blogos savijautos priežastis. Jis pridūrė, kad mažesnį nei tikėtasi pasaulinio grožio sektoriaus augimą šiais metais daugiausia lėmė žemas vartotojų pasitikėjimas Kinijoje.
Praėjusią savaitę reklamos agentūra WPP pranešė, kad antrojo ketvirčio pajamos Kinijoje, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo beveik ketvirtadaliu, o perspektyvos nėra daug geresnės.
„Volkswagen“ ir „Mercedes“ panašiai niūriai vertino Kinijos ekonomiką.
„Manau, visi žino, kad nuo praėjusių metų pradžios, kai išėjome iš COVID apribojimų, vartotojų nuotaikos negrįžo“, – liepos 26 d. analitikams sakė „Mercedes Benz Group“ valdybos pirmininkas Ola Kaellenius.
Parengta pagal CNN informaciją.
Valentino dienaFestivalisdovanos
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.