Supratimo dar trūksta
„Ignitis grupė“ yra išsikėlusi tikslą sukurti 100 proc. žalią ir saugią energetikos ekosistemą dabarties ir ateities kartoms.
Visgi, kaip sakė „Ignitis grupės“ įsteigtos programos #EnergySmartSTART edukacinių programų vadovė Vaiva Rutkauskaitė, be žmonių ir jų supratimo bei sąmoningumo, šio tikslo įgyvendinti nepavyks.
Ugdyti tvarumą vertinančius energetikos srities specialistus ypač svarbu, mat šis yra apskritai vienas taršiausių iš visų – sukuriama daug šalutinių produktų, kurie patenka į atmosferą ir taip smarkiai intensyvina klimato kaitą.
„Norime mokyti pradėti dar nuo mokyklų ir darželių bei kalbėti vaikams, o tuomet jie tas žinias parneš namo, taip įskiepysime sąmoningumą apie klimato kaitą, energetiką ir atsakingą jos vartojimą“, – kalbėjo V.Rutkauskaitė.
Anot jos, patirtis byloja, jog supratimo apie šią sritį mokyklose ir universitetuose vis dar labai trūksta.
„Girdėjome, jog universitetuose kalbama apie hidroenergetikos svarbą ir jos ateitį. Lietuvoje įkurti dar vienos hidroelektrinės nelabai galime, o ir Nemune dėl klimato kaitos mažėja vandens, tad apie šios srities potencialą reikėtų kalbėti mažiau“, – žinių ir supratimo spragų pavyzdį pateikė V.Rutkauskaitė.
Ne tik moksleiviams
Tam, jog situacija keistųsi, „Ignitis grupės“ įsteigė programą #EnergySmartSTART, kuri skirta edukacijai apie tvarumą, kuri per praėjusius metus jau aplankė apie 10 tūkst. Lietuvos moksleivių.
Kaip kalbėjo programos edukacinių programų vadovė, skaičiai – įspūdingi.
Tačiau susitikimai su moksleiviais yra tik viena programos dedamoji, mat taip pat sukurta ir ilgalaikė energetinio efektyvumo ugdymo (ENEF) programa, kuri skirta mokytojų edukacijai įvairiomis temomis: „Aš, energija ir pasaulis“, „Aš, energija ir namai“, „Aš, energija ir bendruomenė“, „Aš ir energetiškai sumani ateitis“.
Pilotiniai šios programos badymai vyko Tauragės ir Plungės mokyklose, jų rezultatai džiugino – sulaukta visapusiško įsitraukimo tiek iš ugdymo specialistų, tiek iš vaikų.
Projektui plečiantis bei paskelbus nacionalinę registraciją, į nuotolinius mokymus jau užsirašė daugiau nei 200 šalies pedagogų, pirmuosiuose mokymuose sudalyvavo apie 90 jų.
„Pedagogams suteikiame 19 skirtingų mokomųjų dalykų sukurtus pamokų planus, žaidimus, „YouTube“ nuorodas ir panašiai. Taip pat mokytojus apmokome, kviečiame į ekskursijas, stengiamės motyvuoti“, – aiškino V.Rutkauskaitė.
Ji pridūrė, jog apie programos sėkmę byloja ir atgalinis ryšys – mokyklose kuriasi aktyvių mokinių grupės, kurie stengiasi pasirūpinti taupiu energetikos vartojimo ugdymo įstaigų klasėse ar koridoriuose.