„Skirtingai nei įprastos racijos, kurias dažnai turi tik keli komandos nariai, ausines su naująja komunikacijos sistema naudoja visi – nuo salės ir kasos darbuotojų iki valytojų ir techninio personalo. Tai leidžia informacijai prekybos centruose cirkuliuoti kur kas greičiau ir užtikrina operatyvią pagalbą klientams.
Tai itin reikšminga tiems, kuriems kartais reikalingas didesnis dėmesys, pavyzdžiui, senjorams“, – pranešime žiniasklaidai sako J.Rapkauskas.
Parduotuvėse daugelį dalykų pirkėjai puikiai atlieka patys, tačiau kartais be žmogaus pagalbos neapsieinama. Todėl prekybos tinklas „Iki“ ir ryžosi išbandyti tokią naujieną.
Jonas Rapkauskas, „StrongPoint“ produktų grupės plėtros vadovas, teigia, kad ši sistema ir mygtukai leidžia greičiau sureaguoti į klientų poreikius.
„Skirtingai nei įprastos racijos, kurias dažnai turi tik keli komandos nariai, ausines su naująja komunikacijos sistema naudoja visi – nuo salės ir kasos darbuotojų iki valytojų ir techninio personalo. Tai leidžia informacijai prekybos centruose cirkuliuoti kur kas greičiau ir užtikrina operatyvią pagalbą klientams.
Tai itin reikšminga tiems, kuriems kartais reikalingas didesnis dėmesys, pavyzdžiui, senjorams“, – pranešime žiniasklaidai sako J.Rapkauskas.
Sistema „Vocovo“ veikia paprastu principu: darbuotojas, norėdamas pasiteirauti, pavyzdžiui, apie prekės likutį ar vietą, tiesiog paspaudžia mygtuką ant savo ausinės. Jo balsu perduota žinutė akimirksniu pasiekia visus tuo metu sistemą naudojančius kolegas, kad ir kurioje parduotuvės vietoje jie yra: ar salėje, ar sandėlyje.
Kolega, kuris žino, kur yra ieškoma prekė – lentynoje, kitoje vietoje ar sandėlyje – gali iškart atsakyti, taip padėdamas greitai išspręsti situaciją. Pirkėjui tai reiškia, kad užtenka užduoti vieną klausimą ir visa parduotuvės komanda tą pačią akimirką gali padėti. Nesvarbu, ar reikia rasti trūkstamą prekę, ar atnešti šviežių kepinių.
Maisto prekybos sektoriuje ši naujovė ką tik įdiegta. Šiuo metu penkiose „Iki“ parduotuvėse testuojami aktyvūs iškvietimo mygtukai, integruoti į balsu grįstą komunikacijos sistemą „Vocovo“.
Jie įrengti svarbiausiose parduotuvės vietose: šviežios mėsos, žuvies, kulinarijos ir konditerijos skyriuose, prie kasų. Paspaudus mygtuką, artimiausias darbuotojas iš karto informuoja kolegas, kad eina pas klientą, o klientas tuo pat metu išgirsta patvirtinimą, jog pagalba jau pakeliui.
„Pirkėjams apsipirkti bus dar paprasčiau, taip pat drauge ir palengvės darbuotojų kasdienis darbas. Tai dar vienas pavyzdys, kaip technologijos padeda mums efektyvinti savo veiklą, daugiau dėmesio skiriant svarbiausiai užduočiai – pirkėjų aptarnavimui“, – sako Mantas Džiaugys, „Iki Lietuva“ prekybos procesų departamento vadovas.
Specialūs mygtukai itin naudingi vyresnio amžiaus klientams – jie leidžia greitai ir be vargo išsikviesti pagalbą. Ši galimybė suteikia senjorams daugiau pasitikėjimo apsiperkant ir leidžia jaustis užtikrintai visoje parduotuvėje – suteikia psichologinio komforto, žinant, kad pagalba visada šalia, o pakviesti darbuotojai galės padėti įsigyti norimų produktų, prireikus ateitų daugiau darbuotojų aptarnauti reguliarioje kasoje.
Lietuvoje ir užsienio valstybėse jau išbandyta sistema parodė apčiuopiamą naudą ir darbuotojams, ir verslui. Jungtinės Karalystės prekybos centruose dėl efektyvesnės komunikacijos pavyko sumažinti darbuotojų nueinamą atstumą net 142 kilometrais per metus ir taip 6,2 proc. sutrumpinti vaikščiojimo laiką. Tai padėjo sutaupyti apie 2,5 mln. svarų sterlingų.
„Efektyvesnė komunikacija leidžia darbuotojams judėti mažiau, o padaryti – daugiau. Tai taupo išlaidas ir tuo pat gerina darbuotojų savijautą bei klientų patirtį. Ateityje planuojama dar labiau plėsti daiktų interneto (angl. Internet of Things) sprendimus – diegti įrenginius, kurie automatiškai siųs pranešimus darbuotojams tiesiai į ausines. Tarp tokių inovacijų yra išmanūs šaldytuvai, orkaitės, vaizdo stebėjimo kameros ir kiti automatizuoti įrenginiai, kurie padės užtikrinti dar greitesnį reagavimą ir sklandesnį parduotuvės darbą“, – sako J.Rapkauskas.