„Dragdis“: dvidešimtmečių lietuvių idėja jau žavi milijonus

„Man jo reikia! Tiesiog dabar! Maldauju!“ Tokių ir panašių prašymų „Dragdis“ vadovas Domas Sabockis (23 m.) savo „Twitter“ jungtyje sulaukia šimtais iš viso pasaulio. Trys vyrukai, besiglaudžiantys kambarėlyje „Vilnius HUB“ bendradarbystės centre, sukūrė, atrodo, paprasčiausią interneto nuorodų išsaugojimo įrankį.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Mar 20, 2013, 10:10 AM, atnaujinta Mar 9, 2018, 4:16 PM

Tačiau būtent žodis „paprasčiausias“ ir žavi visus bent kartą jį išmėginusius. O mums net ne tai svarbu, kad vartotojų šlovinamas produktas kada nors gali paversti trijulę milijonieriais, kiek tai, kad šie žmonės gyvena visai kitoje Lietuvoje, nei tie, kurie švaisto laiką ją keikdami.

Tai kas gi tas „Dragdis“?

Nuomojamame kabinete jie dirba trise – kompanijos vadovas ir reklamuotojas Domas Sabockis (23 m.), programuotojas Eugenijus Jusas (27 m.) ir dizaineris Karolis Malcevičius (20 m.). Domas šiuo metu bando baigti reklamos mokslus Vilniaus kolegijoje, Karolis jų nė nepradėjo (įstojęs į programavimą VU, pasiėmė akademines atostogas), tad vienintelis išsilavinimą įgijęs komandos narys – Eugenijus. Tiesa, ir jis baigė ne programavimą, o elektroniką.

„Mes visi trys labai mėgome aptikti internete įvairius dalykus. Tai galėjo būti ir vaizdo medžiaga, ir knygos, ir straipsniai.

Kažką aptinki ir jei neišsisaugai, po to sakai – velnias, mačiau gerą daiktą ir dabar neberandu. Arba, jei išsisaugai – Karolis (trijulės dizaineris), pavyzdžiui, surasdavo paveiksliuką ir viską saugodavo kompiuteryje – galų gale tavo idėjų skyrelis tampa toks didelis, kad jame nieko neberandi.

Be to, tavo diskas gali sugesti, kompiuterį gali pavogti, galiausiai – pats netyčia ištrinsi ir viskas. Mes visi susidūrėme su tokia problema, taigi ir nutarėme sukurti paprastą jos sprendimą. Kaip matome iš žmonių reakcijos, ši problema kankino daugelį, – pasakojo Domas Sabockis. – Nesakome, kad nėra kitų sprendimų – tiesiog sakome, kad mūsiškis yra greitesnis ir paprastesnis.“

„Dragdis“ išties veikia elementariai – jų svetainėje sukuri paskyrą, atsisiunti papildinį į interneto naršyklę. Viskas. Dabar tereikia norimą nuotrauką, nuorodą, pažymėtą teksto gabalėlį pele traukti į dešinįjį ekrano šoną, ten iškart pasirodo „Dragdis“ paskyra, kurioje pasirinktą objektą  įmeti į susikurtą skyrelį. Taip vienu žingsniu ir išsaugai, ir susistemini.

Be to, atsidarius savo išsaugotų dalykų paskyrą, veikia paieškos sistema, tad pakanka nurodyti teksto ištrauką buvusią prie nuotraukos ar adresą iš kur „parsivilkai“ filmą ir iškart aptinkami reikalingi failai.

Viskas yra saugoma debesyje, tad gali su gautu slaptažodžiu prisijungti ir pamatyti viską iš bet kurio kompiuterio. Tiesa, kol kas produktas veikia tik „Chrome“, „Firefox“ bei „Safari“ naršyklėse, tik „Mac“ arba PC kompiuteriuose. Tačiau žadama ateityje būtinai paleisti paslaugą ir mobiliems įrenginiams.

Antra „smulkmenėlė“ – kol kas norėdami gauti šią paslaugą turite paprašyti kūrėjų pakvietimo, nes ji dar tik testuojama. Tačiau jau vasarą turėtų pradėti veikti visu pajėgumu.

„Susidomėjimas jau yra didžiulis. Tik paskelbė apie mus „TheNextWeb“, mažiau negu per parą užsiregistravo 3000 žmonių, prašančių pakvietimo. Dar gavome 200 pakvietimų maldaujančių elektroninių laiškų. Dar keli šimtai „Twitter“ jungtyje reikalavo pakvietimo. Atrodo ši problema aktuali visiems, kas naudojasi internetu“, – patenkintas sakė Domas, rodydamas savo kompiuteryje užsilikusių išsaugotų senų nuorodų džiungles.

Kelias į sėkmę

„Tik nereikia šito mūsų darbo pateikti kaip sėkmės istorijos. Mes dar nieko neužbaigėme – tai kol kas tik vykdomas darbas“, – kuklinosi vis nerandantis laiko baigti vadybos mokslus „Dragdis“ įkūrėjas D. Sabockis.

Jis savo pirmąją interneto svetainę sukūrė dar būdamas trylikos, dar kai mokėsi Tauragės „Žalgirių“ gimnazijoje ir iškart suprato, kad įdomiausia yra kurti SAVO.

„Kai dar mokykloje padariau pirmą svetainę apie kompiuterinius žaidimus, po to pamačiau, kad ji veikia, žmonės ją skaito, pajutau tokį norą kurti. kai pajunti, kad gali kažką keisti, gali spręsti problemą, tai nebegali sustoti“, – sakė Domas.

Vėliau buvo projektai „Topzone.lt“ ir „IdeaPeople.lt“, darbas „Partizane“, tačiau būtent „Dragdis“, atrodo, pagaliau virsta kažkokiu kūnu. O juk šie trys mėgstantys spręsti problemas ir vienijami vienos visus erzinančios nuorodų išsaugojimo problemos vyrukai susipažino tik praėjusių metų birželį. 

„Viskas įvyko labai atsitiktinai. Buvau sukūręs svetainę „IdeaPeople“, o Eugenijus „Facebooke“ pažymėjo, kad ją mėgsta.

Pamačiau, kad jis programuotojas, o man reikėjo pagalbos, tai instinktyviai ėmiau ir parašiau jam. Susitikome, pabendravome, aptarėme, kaip galima vystyti tą svetainę, aptarėme ir šią idėją. Karolį parekomendavo viena gera draugė.

Kai jau susipažinome, visi kaip komanda su savo idėja atėjome į verslo akceleratorių „startuphighway.com/"="">startuphighway.com/"" target="_blank">Startup Highway“. Investuotojams idėja patiko, patekome į antrą klasę, mums davė pinigų, su mumis dirbo mokytojai, padėjo suformuluoti idėją, patikrinti ją, patobulinti. Po trijų mėnesių išėjome iš tos programos, po to dar kelis mėnesius dirbome ir šių metų vasario 17 d. paslaugą paleidome“, - pasakojo D. Sabockis.

Kas dar nežino, Vilniuje veikiantis verslo akceleratorius suveda verslo idėjos autorius su investuotojais. Ateini ten su bet kokia idėja, jei ji sudomina, gauni finansavimą ir tris mėnesius trunkančią visokeriopą paramą, mokymą. Taigi, kai kas ir Lietuvoje moka pinigus už idėją, o už tai prašo tik 10 proc. būsimos įmonės akcijų. Beje, jei investavus verslas nepasiseks, skolų irgi neturėsi.

„Tai tiesiog pagreitina visą procesą. Akceleruoja idėją į mirtį arba į sėkmę. Kiekvieną dieną atveda po išmanantį įtakingą žmogų, įmonės vadovą, rodai jiems idėją, jie pataria kaip ir ką daryti, užduoda sunkių klausimų ir priverčia tave gerokai pasukti galvą. Per tris mėnesius bendravome bent su 100 mentorių“, – pasakojo D. Sabockis.

Svarbiausia – „nemarinuok“ savo idėjų

Paklausti, ar nebuvo baisu pristatyti savo idėją potencialiems investuotojams – juk jie galėjo ją tiesiog pavogti ar nukopijuoti, vaikinai užtikrino, kad didžiausia klaida yra iš baimės tas idėjas įšaldyti.

„Tiems žmonėms nėra tikslo vogti tavo idėjas. Nėra taip, kad kažkas pamato ir bėga daryti kopiją. Taip nebūna. O štai jei savo idėją laikai uždaręs savy, galiausiai viskas baigsis tuo, kad kažkas kitas padarys tą patį.

Aišku, pasakoti reikia tikslingai. Tačiau laikyti galvojant, kad pavogs, yra, matyt, pati didžiausia klaida. O mes jau kažką padarėme, ištaisėme daug klaidų ir tiesiog matome, kaip mūsų produktas tobulėja kiekvieną dieną“, - pasakojo D. Sabockis. 

Pripažinę, kad iš vartotojų sulaukia įvairiausių atsiliepimų, tuoj pat parodė man „Twitter“ jungtį, kurioje mirga reikalavimai kuo greičiau pakviesti naudotis įrankiu dabar, nes „labai reikia“.

„Išties atsiliepimai labai teigiami, lygina su kitais, „Evernote“, „Pocket“ ir visi sako, kad mūsų įrankis geriausias. Konkrečių investuotojų dar nėra, tačiau besidominčių, rašančių pasitaiko“, - tvirtino pašnekovas. 

Pinigai, arba kuo geras „Instagram“ kelias

„Kol kas apie galimus pinigus negalvojame. Mūsų tikslas padaryti, kad „Dragdis“ veiktų labai gerai, juo naudotųsi labai daug žmonių. Daug tokių projektų neuždirba pinigų, tačiau jie įgyja vertę. Pavyzdžiui, „Instagram“ neturėjo idėjos, kaip iš to, ką daro, uždirbti, tačiau „Facebook“ už ją sumokėjo milijardą dolerių“, – sakė Domas.

Suabejojus, kad bet kuri didžiulė debesijos paslaugas teikianti sistema ( „Google Drive“, „Dropbox“) gali padaryti tą patį, jis to neneigė: „Aišku, rizika yra. Tačiau tai nėra taip lengva padaryti, kaip atrodo. Viskas atrodo labai paprasta, bet tai tik išorė.

Antra, mes dabar stengsimės augti kuo greičiau, kad užaugtume tokie dideli, jog labiau apsimokėtų ne kopijuoti, o bendradarbiauti. Mums labiau apsimoka atiduoti dalį kompanijos už tai, kad galėtume greičiau augti, nes tuomet ir mūsų vertės dalis augs.

Prie projekto dar reikės dirbti, plėsti, tobulinti. Vėliau gal kursime failų tvarkymo sistemą kompiuteriui. Būtinai reikia, kad „Dragdis“ atsirastų mobiliuosiuose įrenginiuose. Galiausiai – reikės pagalvoti ir kaip iš to uždirbti. Pinigų dar pakaks iki vasaros. Beje, gal gali parašyti, kad ieškome investuotojo?“

Taigi, atrodo, vyrukų idėja aiški – padaryti gerą paslaugą, o po to ją parduoti tiems, kas sugalvos, kaip ją paversti pinigais.

Juolab, kad savo debesyje rinkdami kalnus žmonių išsaugomų nuorodų, jie, bent jau teoriškai, turės vertingą informacijos apie žmonių interesus bazę. Beje, tik nereikia iškart pradėti bijoti sekimo – kol kas sistema veikia visiškai švariai, be jokių reklamų.

Gavęs galimybę ją išbandyti jau po kelių minučių supratau, kad giriamas šis produktas tikrai ne veltui – patogumas, paprastumas ir greitis tiesiog neįtikėtini.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.