Londono lietuviai pasaulį stebina paskutinės minutės verslu

Specialiai lrytas.lt iš Londono

Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

2013-07-13 09:37, atnaujinta 2018-03-03 02:15

Gyvenate Londone ir nežinote, ką veikti šį vakarą? Ne bėda. Dviejų lietuvių sukurta programėlė „YPlan“ padės išsirinkti renginį per porą minučių ir iškart nusipirkti bilietą. Kad ir paskutinę minutę prieš jam prasidedant.

Tokią paprastą, tačiau kartu ir unikalią idėją Londonui pasiūlę Rytis Vitkauskas ir Viktoras Jucikas šiandien yra dažnai kalbinami didžiųjų pasaulio televizijų. Mat tik prieš pusmetį startavusia lietuvių programa naudojasi jau 12 procentų Londono gyventojų. Kitas žingsnis – JAV.

Genialiai paprasta, tačiau unikali. Taip didžiosios pasaulio televizijos, nušviečiančios verslo naujienas, pristato Londono lietuvių sukurtą programą išmaniesiems telefonams.

Kaklaraišių kolekcija privertė sunerimti

Programėlės išradėjus pagauti ne taip jau lengva. Bankuose, stambiose korporacijose dirbę lietuviai vis migruoja tarp Niujorko ir Londono. Nors pagrindinis verslas sutelktas Didžiosios Britanijos sostinėje.

„Čia būnu tik savaitę per mėnesį“, - prisipažįsta R.Vitkauskas. Lietuvių kontoroje darbuojasi apie 40 žmonių. Ir šis skaičius vis auga. Žinoma, kontoroje pluša ir keletas tautiečių.

Apie kažką panašaus R. Vitkauskas svajojo dirbdamas korporacijose „Merrill Lynch“, „Deutsche Bank“, SEB banke Vilniuje, Investicijų bendrovėje „Summit Partners“.

„Buvo visur įdomu dirbti, puikus atlyginimas“, - pasakojo R.Vitkauskas. Tačiau suprato, kad gyvenimas, įrėmintas kostiume, ne jam. Nors baigtos bakalauro studijos Jacobso universitete, Brėmene bei magistrantūros – Harvardo verslo mokykloje Bostone tikrai garantavo solidžią karjerą didelėse kompanijoje.

„Kai buvau keturiolikmetis, žinojau, kad jeigu kiekvieną dieną eisiu į darbą su kostiumu ir turėsiu daug kaklaraiščių, vadinasi, kažkas su manimi ne taip. Taigi kai mano kaklaraiščių kolekcija pasiekė 100, supratatau, kad su manimi tikrai kažkas ne taip. Mečiau darbą ir pradėjau galvoti naujo verslo idėją“, - prisiminė pradžią R. Vitkauskas.

Perkratė 50 idėjų

Jo bičiulis Viktoras Jucikas pasielgė lygiai taip pat. Prieš tai jis šešerius metus dirbo stambioje investicinės bankininkystės įmonėje“Goldman Sachs“ vykdančiuoju direktoriumi.

Kažkada Vokietijoje, studijų metu susipažinę lietuviai, Londone sukirto rankomis ir ėmėsi ieškoti naujų idėjų.

„Gerą mėnesį nieko neveikėme. Žiūrėjome Europos krepšinio čempionatą Lietuvoje ir taip pravalėme galvas“, - šypsojo Rytis.

Sumanių lietuvių galvose šmėžavo 50 verslo idėjų. Lietuviai suprato, kad po kelių metų visi turės išmaniuosius telefonus ir jais atsiskaitinės už prekes ir paslaugas.

Patikrinti savo idėjų jie nukeliavo į JAV, kur susitikimuose su įvairiais specialistais pasakodavo apie savo sumanymus.

Vakarais bičiuliai ieškodavo, kur nueiti San Franciske atsipalaiduoti. Tačiau staigiai negalėdavo sužinoti, kas vyksta vakare. Ir juo labiau – iškart nusipirkti bilietų. Lietuviai prisiminė, kad su tokia pačia problema susidurdavo ir Londone. Taip gimė 51 dviejų lietuvių verslo idėja.

Bilietai – ir paskutinę minutę

Grįžę į Londoną jie sumanė kurti paskutinės minutės bilietų bilietų rezervavimo ir renginių paieškos programą. Tačiau iki tol dar laukė ilgas kelias.

„Pirmiausia reikėjo išsiaiškinti, ar rinkai to tikrai reikia. Paprašėme draugų, kad jie pakviestų savo draugus į kiną. O bilietus mes galime pristatyti. Taip ir buvo – aprašydavome vakaro renginius internete, ir ką sudomindavo, nubėgdavome į kasą ir paprasčiausiai nupirkdavome bilietus. Taip tyrėme rinką. Paaiškėjo, kad žmonės, planuodami vakarą, elgiasi labai spontaniškai“, - pasakojo verslo įkūrėjas R. Vitkauskas.

Lietuviai suprato, kad kuo toliau, tuo labiau didmiesčių gyventojai planuoja savo laisvalaikį paskutinę minutę. Darbo krūvis, nenuspėjama darbotvarkė niekais verčia seniai numatytus planus. Tad verslininkai suprato, kad tuo reikia tik pasinaudoti.

Renginių organizatoriams lietuvių idėja irgi patiko.

„Bilietai visiškai išparduodami tik į du procentus koncertų. Vadinasi, rengėjams irgi svarbu parduoti bilietus kad ir paskutinę minutę. Tada gali pasiūlyti ir nuolaidų, o tai patrauklu vartotojams“, - teigė R. Vitkauskas.

Beliko tik sukurti programėlę išmaniesiems telefonams, ir verslas pajudėjo. Lietuvių sukurta „YPlan“ (angliškai: why plan – kam planuoti) pramogų rinkoje buvo tarsi sprogimas. Nes Londono gyventojams kaip tik to ir reikėjo.

„Dviem paspaudimais telefone gali išsirikti renginį ir iškart nusipirkti bilietą. Nereikia jokių rezervavimų, išankstinio planavimo ar spausdintų bilietų“, - pridūrė Londono lietuvis.

Reklamos gidai – ne konkurentai

R. Vitkauskas įsitikinęs, kad kol kas jų programai bent jau Londone nėra konkurentų. Tačiau nejaugi galybė pramoginių gidų, žurnalų, laikraščių, interneto svetainių nėra konkurentai?

„Ten prirašyta apie daugybę renginių, žmogus net pasimesti gali. O mes siūlome tik 10-15, nes išsirinkti iš daugiau telefone būtų nepatogu. O pasiūlymai kiekvienam atrenkami pagal kiekvieno žmogaus poreikius, pomėgius, profilį „Facebook“, anksčiau pirktus bilietus“, - „Lietuvos rytui“ dėstė genialiai paprastą, tačiau kartu unikalią savo verslo idėją R. Vitkauskas.

Juk vieną sudomins Beyonce koncertas Londone, kitą – šiuolaikinio šokio spektaklis.

Ar jauni verslininkai turi idėjų kažką panašaus padaryti Lietuvoje? Apskritai, ar jie būtų jie pasiekę gyvendami Lietuvoje?

„Visi pradedame savo verslą Lietuvoje, Mano geras draugas Ilja Laursas ("Getjar" įkūrėjas) pirmus žingsnius irgi padarė Lietuvoje. Aš, būdamas 14 ir gyvenamas Lietuvoje išardžiau ir sukomplektavau kompiuterį. Tačiau tokiai programai Lietuvos rinka būtų per maža. Juk vien tik Londono mieste yra apie dešimt milijonų potencialių vartotojų“, - sakė Rytis, baigęs Vilniaus licėjų.

O artimiausiuose planuose – bent 10 JAV miestų, taip pat plėtra Azijoje, ir galbūt didžiuosiuose Europos miestuose.

Investuotojai patikėjo lietuviais

Praėjo tik pusmetis, o šia programa naudojasi jau 12 proc. Londono gyventojų, turinčių „iPhone“. Nieko keista, kad lietuvių idėja sudomino ir investuotojus. Jie į lietuvių verslą jau įliejo 1,7 mln. USD (4,49 mln. Lt).

O plėtrai Niujorke Rytis ir Viktoras pritraukė dar 12 mln. USD (31,68 mln. Lt). Taigi per trumpą laiką investuotojų suma jau viršija 36 milijonus litų.

Lietuviai neabejoja, kad sėkmė Londone gali pasikartoti ir Niujorke. Juk ten tiek daug, sakoma, vienišų žmonių, kurie nežino, ką veiks šį vakarą.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.