Karjerą banke iškeitė į vieno žmogaus verslą

„Tiesiog norėjosi išeiti iš komforto zonos, todėl dabar esu ten, kur esu“, – šypsosi 33-ejų Andrius Purtikas, paklaustas, kodėl po beveik dešimties karjeros metų banke, dabar jis stovi už prekystalio turizmo prekių parduotuvėje.

„Verslo sritį taip pat rinkausi tokią, kuri yra susijusi su mano pomėgiais, kelionėmis. Antra vertus, nepasisekus gali vėl ieškotis samdomo darbo, juk durys neužsidaro“, – samprotavo Andrius.
„Verslo sritį taip pat rinkausi tokią, kuri yra susijusi su mano pomėgiais, kelionėmis. Antra vertus, nepasisekus gali vėl ieškotis samdomo darbo, juk durys neužsidaro“, – samprotavo Andrius.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 26, 2015, 3:12 PM, atnaujinta Oct 18, 2017, 6:25 PM

Šioje Šiaurės miestelyje Vilniuje paties įkurtoje parduotuvėje „4 Season“ Andrius dirba jau dvejus metus. Mesti svajonių darbą ir viską pradėti nuo nulio dažnam atrodytų per daug rizikingas sprendimas, tačiau pašnekovas sako nesigailintis tapęs smulkiuoju verslininku.

„Aišku, darbas sau turi ir privalumų, ir minusų, tačiau niekada nesigailėjau savo sprendimo. Jis nebuvo padiktuotas vien išskaičiavimo, kad būsiu didelis verslininkas, uždirbsiu daug pinigų. Tai ne ta sritis, kur gali daug uždirbti. Norėjosi turėti kažką savo. Susikurti sau pačiam darbo vietą ir būti pačiam už viską atsakingam. Verslo sritį taip pat rinkausi tokią, kuri yra susijusi su mano pomėgiais, kelionėmis. Antra vertus, nepasisekus gali vėl ieškotis samdomo darbo, juk durys neužsidaro“, – samprotavo Andrius.

Direktorius-pardavėjas Visus darbus Andrius atlieka pats vienas – derasi su tiekėjais, darbuojasi parduotuvėje bei prižiūri to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę internete. Internetinėje parduotuvėje galima įsigyti tas pačias laisvalaikio, turizmo ir sporto prekes, kuriomis prekiaujama ir parduotuvėje sostinėje, tačiau, Andriaus teigimu, pagrindinė prekyba vis dar vyksta „gyvai“.

„Apsipirkimas internetu mūsų prekių grupėje nėra labai populiarus. Internetu įsigyti, pavyzdžiui, buitinę techniką yra paprasčiau – tereikia išsianalizuoti technines savybes ir palyginti kainas. O pirkdami turistinę ar sportinę aprangą Lietuvos žmonės nori patys pasimatuoti, pačiupinėti, pasižiūrėti.

Internetu dažniausiai įsigyjamos 10-20 eurų vertės smulkmenos, kurių nereikia matuotis: piniginės, kuprinės, įvairūs aksesuarai. O dėl didesnės vertės pirkinių dažniausiai vykstama į parduotuvę ir tokių klientų yra apie 80-90 procentų“, – pasakoja „4 Season“ vadovas.

Su konkurentais nesistumdo

Didelės konkurencijos, Andriaus žodžiais, jis nejaučia: „Didžioji dalis turizmo prekių parduotuvių yra internete, nes tokiam verslo modeliui nereikia daug investicijų – nereikia turėti savo sandėlio ar tų pačių prekių didesnės įvairovės.

Atmetus internetines parduotuves, fizinių parduotuvių Lietuvoje nelieka tiek ir daug. Kaune žmonės skundžiasi, kad jų trūksta, Klaipėdoje irgi skundžiasi, kad trūksta. Vilniuje gal kiek daugiau, bet vis tiek visas jas galima suskaičiuoti ant dviejų rankų pirštų“.

Be to, visi stengiasi pasiūlyti pirkėjams ką nors išskirtinio.

„Kiekviena parduotuvė stengiasi dirbti su savo tiekėjais, pasiūlyti kažką naujo, padidinti asortimentą, kad žmonės galėtų išsirinkti. Toks ir mūsų išskirtinumas – siūlome šiek tiek kitokias prekių grupes nei kiti, labiau orientuojamės į turistinį ir laisvalaikio apavą bei aprangą“, – aiškina pašnekovas.

Didžiausi iššūkiai

Į parduotuvę dažniausiai užsukantys klientai yra kažkuo panašūs į jos savininką – mėgstantys aktyvų laisvalaikį ir keliones.

„Ateina įvairių klientų, nemaža dalis jų tiksliai žino, ko nori. Jei ne – visada galiu pasidalyti savo patirtimi, nes esu išbandęs daug įvairaus turistinio inventoriaus ir gerai žinau, ką siūlau pirkėjams. Smagu, kai jie vėl sugrįžta, pasidalija savo kelionių įspūdžiais. Su kai kuriais jau esame tapę gerais pažįstamais“.

Tačiau ne visos dienos Andriaus versle yra optimistinės ir dovanojančios geras emocijas. Sudėtingiausia – išgyventi vadinamąjį štilį.

„Mažų pardavėjų, tokių kaip mes, veiklai ypač didelę įtaką daro sezoniškumas. Štilis dažniausiai būna kovo-balandžio mėnesiais, kai už lango nei žiema, nei vasara, žiemos atostogos jau baigėsi, o vasaros dar nepriartėjo. Taip pat rugsėjo – spalio mėnesiais.

Apie slidinėjimą žmonės pradeda galvoti tik spalio pabaigoje, tuomet skuba kažką atsinaujinti, įsigyti naujo. Tad pavasaris ir ruduo mums yra ramiausias metas“, – pripažįsta Andrius.

Sezoniškumas diktuoja ir prekių asortimento pokyčius, naujų pirkimą.

„Tikrai nemažos sumos susidaro, kai reikia užsisakyti prekes naujam žiemos sezonui. O tai turi pasidaryti iš anksto ir tokioms investicijoms turi būti nusimatęs lėšų, nes prekių kainos nėra mažos“, – sakė Andrius, jau pradedantis galvoti apie artėjantį žiemos sezoną, ir pasidalija gera naujiena.

Jo įmonė, dalyvavusi Lietuvos vietos smulkaus verslo palaikymo projekte „Kiekvienas gali būti didelis“, laimėjo vieną iš 3 tūkst. eurų vertės piniginių prizų. Tai jo verslui bus gera paspirtis, padėsianti praplėsti prekių asortimentą ir pasiruošti būsimam i žiemos sezonui.

Dalyvauti šiame smulkiojo verslo projekte Andrių pakvietė jos rengėjas, bankas „Swedbank“: „Tokios akcijos mums smulkiesiems yra reikalingos. Jei juodojo penktadienio išpardavimus gali organizuoti didieji prekybos centrai, kodėl negalime kažko panašaus daryti ir mes?“ – sakė Andrius.

Lietuvoje smulkiojo verslo palaikymo akcija rengiama pirmą kartą. Ja siekiama atkreipti dėmesį į tai, koks svarbus vaidmuo stiprinant šalies ūkį ir vietos bendruomenę tenka vietos smulkiesiems verslininkams. Akcijos metu gyventojai yra kviečiami įsigyti bent vieną prekę iš vietos smulkaus vietos gamintojo ar prekybininko ir taip juos palaikyti. Antrasis smulkaus verslo savaitgalis Lietuvoje vyks rudenį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.