„Uber“ tenka konkuruoti ir su savo klonais (II dalis)

Amerikiečių bendrovė „Uber“ rimtai kaišo pagalius į ratus tradicinėms taksi įmonėms. Ir ne tik. Jai tenka grumtis ir su savo dvyniais – „Uber“ paskatino kurtis panašias kompanijas įvairiose šalyse, ypač Azijoje. Tarkim, „Ola Cabs“ užima 80 proc. virtualiai užsakomų taksi Indijoje rinkos, „Didi Kuaidi“ – 90 proc. tokios rinkos Kinijoje. Tačiau klausimus apie tokius konkurentus vienas iš „Uber“ įkūrėjų Travisas Kalanickas atremia: tos įmonės – tik klonai, neverti būti aptarinėjami. Tačiau akivaizdu, kad „Uber“ tenka su jais kovoti.

„Uber“ kompanijai tenka atremti ir tradicinių taksi įmonių pasipriešinimą, ir įmonių, kurios susikūrė kone pagal „Uber“ modelį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Uber“ kompanijai tenka atremti ir tradicinių taksi įmonių pasipriešinimą, ir įmonių, kurios susikūrė kone pagal „Uber“ modelį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Uber“ kompanijai tenka atremti tradicinių taksi įmonių pasipriešinimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Uber“ kompanijai tenka atremti tradicinių taksi įmonių pasipriešinimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Klausimus apie naujus konkurentus vienas iš „Uber“ įkūrėjų T.Kalanickas atremia: tos įmonės – tik klonai.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Klausimus apie naujus konkurentus vienas iš „Uber“ įkūrėjų T.Kalanickas atremia: tos įmonės – tik klonai.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 3, 2016, 11:10 AM, atnaujinta Jun 12, 2017, 12:53 AM

2014 metų pradžioje Izraelyje įkurta paslaugų įmonė „Gett“, kuri prieš tai startavo Niujorke, pareiškė, kad „Uber“ užsipuolė jų įmonę: esą „Uber“ vadybininkai užsisakydavo „Gett“ automobilius ir atšaukdavo užsakymus, kai vairuotojai būdavo beveik privažiavę. Anot „Gett“, šitaip „Uber“ siekė persivilioti vairuotojus, mat iškviesdami vairuotojus gaudavo informacijos apie konkurentų įmonę.

Svarbiausi „Uber“ konkurentai ir klonai

„Gett“ (anksčiau „GetTaxi“)

Įkurta 2010 metais.

Kur veikia? Izraelis, Rusija, Didžioji Britanija, JAV.

Kapitalas: 575 mln. dolerių.

Investuotojai: „Access Industries“, „Kreos Capital“, „Vostok New Ventures“.

„Ola Cabs“ („ANI Technologies“)

Įkurta 2010 metais.

Kur veikia? Indija.

Kapitalas: 5 mlrd. dolerių.

Investuotojai: „Tiger Global“, „Softbank“, „Sequoia Capital“, „DST Global“.

„GrabTaxi“

Įkurta 2011 metais.

Kur veikia? Singapūras, Malaizija, Filipinai, Tailandas.

Kapitalas: 1,6 mlrd. dolerių.

Investuotojai: „Tiger Global“, „Softbank“, „China Investment Corporation“.

2014-aisiais į šią kompaniją 250 mln. dolerių investavo Japonijos bankas „Softbank“ – didžiausias Kinijos koncerno „Alibaba Group“ akcininkas.

„Didi Kuaidi“

Įkurta 2012 metais.

Kur veikia? Kinija.

Kapitalas: 16 mlrd. dolerių.

Investuotojai: „China Investment Corporation“, „Tencent“, „Alibaba Group“, „DST Global“.

Ši įmonė įkurta susiliejus dviem didžiausioms šalies taksi bendrovėms – „Didi Dache“ и „Kuaidi Dache“, ji kontroliuoja per 83 proc. Kinijos taksi rinkos.

„Lyft“

Įkurta 2012 metais.

Kur veikia: JAV.

Kapitalas: 2,5 mlrd. dolerių.

Investuotojai: Andreessen Horowitz, „Rakuten“, „Icahn Enterprises“, „Alibaba Group“, „Tencent“.

„Lyft“ skelbia auganti greičiau nei „Uber“ ne viename JAV mieste. Tarkim, San Franciske, kur yra abiejų įmonių pagrindinės būstinės. Pasak įmonės atstovų, jos dalis rinkoje sudaro 40 proc.

„Lyft“ taip pat apkaltino „Uber“, kad per metus 177 jos darbuotojai užsakė paslaugą ir piktybiškai atšaukė 5,5 tūkst. užsakymų.

Anot „Lyft“, šitaip „Uber“ siekė užverbuoti jų vairuotojus. Viliotojai esą netgi išsyk būdavo pasiėmę startinį paketą – „iPhone“, kuris būtinas dirbant „Uber' vairuotoju, ir reikalingus dokumentus. Visa tai leistų išsyk pradėti dirbti „Uber“. Premija už nuviliotą vairuotoją siekė 750 dolerių. Šitaip portalui „The Verge“ pasakojo vienas buvęs agentas.

Konkurentai taip pat nesnaudė. 2015 metų gruodį „Lyft“, „Didi Kuaidi“, „Ola Cabs“ ir „GrabTaxi“ paskelbė susiburiantys į aljansą. Klientai galės, naudodamiesi vienos įmonės paslaugomis, užsisakyti kitos aljanso narės automobilį, netgi nuvykę į kitą šalį.

Tačiau T.Kalanickas stengiasi ramiai atremti konkurentų veiksmus. Jis sako: „Mums nėra ko atsiprašinėti, mes dirbame legaliai“.

Štai keletas įsimintinų T.Kalanicko minčių:

„Mes dalyvaujame politinėje kampanijoje. Mūsų kandidatas – „Uber“, o opozicijoje – kvailys, vardu Taksi“.

„Aš patiriu tikrą malonumą įveikdamas silpnybes“.

„Nenusileisk ir nesižemink. Kuo daugiau tokių žmonių, tuo mažiau biurokratijos“.

„Net ir pasibaigus dienai reikia daryti tai, ko nori žmonės“.

„Kuo sudėtingesnis tavo verslo modelis, tuo sunkiau partneriams ir vartotojams jį priimti“.

„Verslininko darbas – tai ateities deklaravimas repo stiliumi ir skambant laisvam idėjų akompanimentui“.

„Gyvenime yra dalykų, kuriuos reikia išmėginti. Dėl avantiūrizmo ir potencialo. Būti verslininku – tai, be viso kito, reiškia ir daryti tai, su kuo linkusi kovoti žmogiška išmintis. Tačiau jei tu laimėjai, vadinasi, laimėjai“.

„Daugeliu atveju visiškai ne pinigai mums leidžia imtis ko nors nauja. O mūsų asmeninis augimas ir supratimas, ko nori aplinkiniai“.

„Turiu svarbiausių ir sunkiausių problemų, kurias reikia įveikti mūsų kompanijai, sąrašą. Pradedu nuo viršutinės eilutės ir taip einu iki apatinės. Tačiau aš turiu ir pačių kiečiausių ir įspūdingiausių dalykų, kuriuose mes sugalvojome, sąrašą. Ir aš lygiai taip pat pradedu nuo pirmos eilutės ir leidžiuosi iki apačios“.

Pagal užsienio žiniasklaidą parengė Aida Murauskaitė

Šaltiniai: FastСompany, Logomaker.com, Pando.com, Post Magazine, Tech.Co, The Daily Beast, The Wall Street Journal

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.